Kirjoittaja Aihe: 308 - HDi, Vauhdissa laturinremmi poikki.  (Luettu 1361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
308 - HDi, Vauhdissa laturinremmi poikki.
« : 26.03.2022, 17:56:24 »
Auto: 308 sw bluehdi 150 -14

Noi 80km/h vauhdissa laturin remmi poikki ja tauluun tuli stop. Noin 2-3 km päässä pystyi pysähtymään. Hinasin juniorin perheineen kotiin. Koneen käydessä hetken, näkyi kuinka kampiakselin hihnapyörä vemputti. Uusi pyörä ja remmi laitettu, muutoin kaikki ok. Paitsi keskinäytöllä Battery charge fault, stop the vehicle. Eka vikakoodien luvussa oli BSI:ssä koodi B1626 16 (akkujänitteen vika). Moottorilla ei silloin mitään koodia. Kuittaus ja kone käyntiin, edelleen Battery.... Uusi koodien luku, jolloin moottorilta tuli P0215 71 (pääreleen ohjaus) tila pysyvä ja vian kuvaus Rele jumiutunut. Mittarilla laturille tulee 14,xx volttia, vaikka akku latauksessa, niin economy mode ja norm tila hyppii eestakas. no, kone kukkuu ja kaikki muuten ok,, mutta Battery charge fault. Mites rele hoidetaan ja missä se on?
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break. 407sw-05, 308 sw bluehdi 150 -14
nyxät: 404 -63, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07, 3008 gt bluehdi 180 -17

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 308 - HDi, Vauhdissa laturinremmi poikki.
« Vastaus #1 : 26.03.2022, 20:31:00 »
Akunkenkää irti vaikka yön yli ennen korjaamoreissua ja samalla akun lataus
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 308 - HDi, Vauhdissa laturinremmi poikki.
« Vastaus #2 : 26.03.2022, 21:10:39 »
Kenkä oli irti puol tuntia, tuon episodin aikaan, ei mitään muutoksia. Akku on latauksessa yön yli, katellaan aamulla.
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break. 407sw-05, 308 sw bluehdi 150 -14
nyxät: 404 -63, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07, 3008 gt bluehdi 180 -17

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 308 - HDi, Vauhdissa laturinremmi poikki.
« Vastaus #3 : 27.03.2022, 10:10:33 »
Niin autohan on 308sw bluehdi 150 -14 aj. 157tkm
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break. 407sw-05, 308 sw bluehdi 150 -14
nyxät: 404 -63, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07, 3008 gt bluehdi 180 -17

2.0auto308

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 308 - HDi, Vauhdissa laturinremmi poikki.
« Vastaus #4 : 07.04.2022, 12:30:15 »
Itsellä meni vastaavasta autosta puolitoista vuotta ja reilu 20tkm ajettu apulaitehihna poikki. Jakohihnan vaihdon yhteydessä oli vaihdettu apulaitehihna ja kiristin. Korjaamon diagnoosi oli että rikkoutunut kiristin oli rikkonut hihnan.

Start&Stop:n takia voi kuvitella että löysällä oleva hihna on kovilla. Tällä kertaa korjaus meni korjaamon piikkiin, vaikka kuulemma varaosatoimittajilla on lähtökohtaisesti, niinkin vaatimaton kuin 1v takuu.

Samaan autoon vaihdettiin hiljattain UREA-säiliö pumpun rikkoutumisen takia. Ensimmäinen info aiheesta oli, että pumpulle olisi maahantuojan jatkama 150tkm:iin asti yltävä takuu, mutta myöhemmin selvisi että, koska auto on ruotsin tuonti, ei suomen maahantuoja asiasta vastaa. Se jäi vähän epäselväksi että oliko tuolla ureapumpun takuulla myös, joku ajallinen takaraja tuon kilometrirajan lisäksi. Olin jo autoa ostaessa henkisesti varautunut, että ureapumppu tulee porsimaan jossain vaiheessa, tyyppivika kun on, joten yllätyksenä tuo ei tullut.