« : 25.05.2022, 14:53:23 »
Auto: v2011 207 1.4 VTi 95 n.100000km
Vaimo soitti että ohjaustehostimesta oli tullut vikailmoitus. Testasi että hetki sen jälkeen ohjaus toimi suht normaalisti. Sitten myöhemmin soitti että ohjaus on todella jäykkä. Eli ilmeisesti tehostus on lopettanut toimintansa. Autoa en ole vielä päässyt näkemään, parin tunnn päästä menen paikalle.
Tuossa lienee sähköinen tehostin, (tuntumahan on aina ollut sellainen että isolla tiellä se ikäänkuin jähmettyy vähän mutta herää kun alkaa kääntää).
Olen jokseenkin tietämätön etenkin sähköisten tehostimien toiminnasta ja vianhausta. Onko noissa nesteitä/öljyjä ollenkaan? Onko juuri muuta mahdollista pikkuvikaa kuin sulake tai viottunut johdin tai liitin ? Hihnasta tai nesteistä ei voine olla kyse? Sitten koko härpäkkeen vaihto?
Mikä ölie tyypillisin vika? Huollossa heittivät puhelimessa katkennutta hihnaa, ehkä tietämättä edes mistä autosta tai vuosimallista kyse kyse...
Kirjattu
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207