Kirjoittaja Aihe: 607 - Etupyörän laakeri  (Luettu 6333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pesonen607

  • Vieras
607 - Etupyörän laakeri
« : 30.05.2008, 10:54:13 »
Auto: 2003 607 2.0 HDi.

Yritän etsiä 607:aan etupyörän laakeria. Varaosanumero 3350 31. Tulee ristiriitaista tietoa. Automaalla 175 e/kpl ja tarvikkeina 50-80 e. Joku sanoo, että muutos tullut 2004 alkaen, mutta toinen, ettei muuta kuin vahvistettu sisäisesti. Että olisi kuitenkin sama kuin XM:n tai 605:n. Olisi kiva tietää, jos esim. Motonetista ostan, että onko varmasti oikea.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Etupyörän laakeri
« Vastaus #1 : 30.05.2008, 21:46:19 »
Laakeri on tyypiltään sama kuin 605-mallin loppupäässä (97 -> tjsp). Tarvikkeena laakeriliikkeestä SKF:n tyyppi VKBA3490.

Pesonen607

  • Vieras
Vs: 607 - Etupyörän laakeri
« Vastaus #2 : 02.06.2008, 08:57:15 »
Löytyipä oikea laakeri (SNR, France) Motonetista hintaan 52,50 e. Kaveri vaihto alle ja nyt taas pelittää. Onhan tuo ero suuri jos Pösön merkkihuollon kautta laakeri maksaa 175 e + vaihtotyö reilu kaksi tuntia (näin minulle Pösöltä kerrottiin). Hintaa tulisi silloin kyseisen liikkeen kautta vähintään 325 e (75 e tuntilaskutus). Laakerin vaihtoon meni tasan tunti kun ajoin auton halliin ja ulos. Olin vieressä ja puhuttiin siinä niitä näitä ja kaveri oli vielä puhelimessakin muutamaan otteeseen. Eikä se vaihto ollut mikään "helppokaan", koska toisen Torx-ruuvin joutui pienellä väkivallalla avaamaan jne.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Etupyörän laakeri
« Vastaus #3 : 29.07.2008, 17:32:19 »
Olisikos kellään tarkempia neuvoja ko. operaatiosta? Ilmeisesti ei tarvitse vaihtaa/ottaa irti koko napaa?

Itse ainakin käyttänyt samaa laakeria 605 ja 607. Itse kun olen vaihtanut niin koko paketti iskareineen pöydälle ja siinä vaihto. Ulompaan laakerikooliin hitsisauma, jolloin pois lyöminen helpottuu. Navassa kiinni olevan olen sitten irrottanut varovasti laikalla.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 607 - Etupyörän laakeri
« Vastaus #4 : 13.08.2008, 21:21:13 »
Mitenkäs vetoakseli? Saako sen "poikki" jostainkohtaa vai vedetäänkö se laatikon (huom automaatti) päästä irti?

Tarvitseekos sitä vetoakselia irroittaa autosta? Napahan irtoaa vetoakselista, kun ottaa napamutterin auki. Ja irroittelee vain olka-akselin/joustintuen autosta.