Kirjoittaja Aihe: 308 - Käynnistysongelmia  (Luettu 13526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #30 : 28.04.2013, 09:27:37 »
Käy kysymässä merkkihuollosta koskeeko autoasi kampanja korjaus. Kannattaa korjata pian. Voi alkaa pian herjata ylilämpöä vaikka lämmöt ei oikeasti ole korkealla.
Peugeot 3008 hybrid

zaffeli

  • Vieras
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #31 : 28.04.2013, 09:42:01 »
Onko näinkin "vanhaan" autoon mahdollisuus  saada ilmainen korjaus vai mitä tuo "kampanja korjaus" tarkoittaa? Onko tästä ollut jossain juttua että joku olisi saanut korjauksen?

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #32 : 28.04.2013, 10:21:01 »


Klikkaa kuvaa niin saat sen isommaksi, samoin Aijaa.comissa suurenee kun klikkaat.

Ei tuolla näy uutta numeroa anturille, sama 1338 F3 kuten ennenkin ?

Sitten tuo DAM saakka ja DAM alkaen ihmetyttää, oliko ensin termostaattikoteloita joissa ei ollut vaihdettavaa anturia ja vaihdettava anturi tuli vasta myöhemmin ? Luulin että päinvastoin.

Lisäjohtosarja: Tuliko tuokin samalla kun irroitettava lämpötila-anturi ?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #33 : 28.04.2013, 11:38:54 »
Onko näinkin "vanhaan" autoon mahdollisuus  saada ilmainen korjaus vai mitä tuo "kampanja korjaus" tarkoittaa?

Kyllä on mahdollista saada tuo korjatuksi Peugeotin kustannuksella. Kannattaa kysyä.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #34 : 28.04.2013, 12:09:12 »
Helmikuussa vuonna 2008 ostetussa 308:ssa oli ainakin suoraan kannessa sijaitseva vaihdettava anturi..Onko kellään havaintoa kenen valmistajan antureita Pösö käyttää.Facet,Fae ja Hellan valmistamia löytyy ainakin tarvikeosista.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #35 : 28.04.2013, 12:33:49 »
Kannattaa ostaa varalle vaihdettava anturi. Jos hajoaa reissussa, niin liitin irti vanhasta ja tökkää uuden anturin johtosarjan liittimeen ja matka jatkuu. Vaihtaa sitten anturin kun pääsee korjaamolle.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #36 : 28.04.2013, 15:14:12 »
Juu näinhän se on, että mukana kannattaa aina olla erilaiset nesteet, suodattimet, letkut, tiivisteet, klemmarit, anturit, nippusiteet, polttimot ja koko joukko erilaisia ruuveja ja muttereita sekä pielavetisiä korjausmetodeja ettei matka jää kesken.  ;)

Furio

  • Vieras
Vs: 308 - Käynnistysongelmia
« Vastaus #37 : 03.05.2013, 09:39:55 »
Auto: 2011 308 SW 1,6 VTi 120 (2. mallisarja, 14 000 km).

Nyt tämä sitten alkoi. Eilen sateisena päivänä ei meinannut lähteä käyntiin ja sitten kun lähti, niin kävi heikosti ja kaasua painaessa meinasi sammua. Mittari näytti kylmäkäynnistetyn auton moottorin lämpötilaa yli 70 astetta. Hetken pöristelyn jälkeen kävi lämpimänä normaalisti ja käynnistyi tuntia myöhemmin myös normaalisti. Tänään kävi sama homma paitsi, että ei käynnistynyt ensimmäisellä kerralla lainkaan.

Takuuhuoltoon lämpötila-anturivian takia?

Nyt on lämpötila-anturi vaihdettu kampanjatyönä. Autokeskuksen kaveria hymyilytti, kun kertoi, että kampanjana korjattiin/tarkistettiin myös hammastankojen pultit ja polttoainetankin viimasuoja. Mielestäni puhui myös jostain neljännestä kampanjatsekistä, mutta en saa päähäni, että mikä se oli. No mutta hyvä kuitenkin, että näitä kampanjakorjauksia tehdään (toisin kuin erään toisen merkin leirissä)! :)