No niin, päivitystä tähänkin. Sain vihdoinkin vietyä huoltoon mutta valitettavan laihoin tuloksin:
- Vikakoodit luettu, jarruvalokatkaisijassa vika, katkaisija vaihdettu
- Softapäivitys tehty
- VVT venttiilien tarkastus ja puhdistus
- Jaon ajoituksen tarkastus ja kiristimen vaihto (vaikka jaossa ei mitään oleellista heittoa ollutkaan)
Millään yllämainitulla toimenpiteellä ei ollut mitään vaikutusta, vaan autosta on edelleen puhti poissa. Kaikenkaikkiaan vian etsintään käytettiin useita tunteja (lasku osineen n. 630€ ilman että mitään tuli oikeasti korjatuksi, syö miestä), ja vian epäillään nyt olevan rikkinäisessä katalysaattorissa. Ainut huono puoli tässä on se että tämäkään ei ole varmaa, ja uusi pakosarja katalysaattoreineen maksaa 930€ (plus pikkuosia ja parin tunnin asennukset), joka on suht kallis toimenpide tehtäväksi ihan vaan muuten vaan ilman varmuutta että se edes auttaa. Nyt just tosin ois lunastusautosta saatavana käytetty muutaman tonnin ajettu katti 350€:lla, mutta tällöinkin kustannus asennuksineen nousee tuonne 600€:n tietämille, joka on edelleen paljon rahaa mahdollisesti tyhjästä, etenkin kun yli 600€ on jo palanut tähänkin hommaan.
Eikö ole mitään muuta tapaa todeta katalysaattorin rikkoontuminen kuin ostamalla uusi? Ja oisko kellään muita vinkkejä miten edetä asiassa? Vika edelleen ihan sama kuin ketjun ekassa viestissä, ja lisäyksenä vielä oireisiin on ikäänkuin imuäänen voimakas kuuluminen etenkin tuolla kierrosalueella missä teho on kateissa.
Ai niin, ja 98:lla on ajeltu koko ajan, ja tuon ekan viestin jälkeen on nyt testattu jo pari muutakin samalla koneella olevaa samanlaista autoa ja ero on huomattava.