Kirjoittaja Aihe: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)  (Luettu 8053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Glas-65

  • Vieras
207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« : 20.10.2011, 09:49:47 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua: Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)


Auto: 2006 207 1,6 HDi 110 FAP.

Hyvin toiminut, ei sähkövikoja. Mutta, mutta jakopäästä kuului jo alle 70 000 km:n kohdalla tyhjäkäynnillä ripsuttava ääni. Huom. auto on huollettu säännöllisesti merkkihuollossa. Vika: tosi venynyt jakoketju. Vaihdoin ketjun+kiristimen, kohta olisi katkennut ja iso vaurio tullut. Vanhassa ketjussa ei mitään merkintöjä, uusi Made in Italy. Kertokaa, onko kellekkään sattunut vastaavaa.

Tumppu

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #1 : 05.01.2014, 20:38:10 »
Auto: xxxx 207 1,6 HDi 110 (130 000 km).

Mitähän mahtaa kustantaa PK-seudulla tämän ketjun ja kiristäjän vaihto siinä vaiheessa kun mitään ei ole vielä hajonnut? Missä vaiheessa ylipäätään kannattaa laitattaa? Tyhjäkäynnillä satunnaisesti rapisee mutta kuitenkin ihan selkeästi kuultava ääni kun pelti on auki.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #2 : 05.01.2014, 21:44:28 »
Itselleni tuli maksamaan c4 vastaava remontti merkkiliikkeessä 1907€ ja enempikin olisi pyydetty mutta kieltäydyin. Tuloksena kaksi hajonnutta suutinta ja tuulilasi. Enkä senkään jälkeen luottanut enää autoon ja myin pois.Mm yksi suutin vielä irtosi ajossa ja remontti kesti yli viikon. Sähköpostilla sovittu hinta oli 1200 ja sisälsi kyllä jakopään samalla mutta aivan putkeen ei asiat menneet.

Tumppu

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #3 : 06.01.2014, 21:05:13 »
Siis pelkän ketjun vaihto? Kuulostaa pikkaisen tyyriiltä… Olisiko muilla heittää arviota? Osathan ei varmasti hirveitä maksa mutta onko työ sitten kovin hankala? Varmasti samalla se jakohihnakin kannattaa vaihtaa mutta tuskin lisää kuluja merkittävästi jos se on irrotettava kuitenkin. Ja vielä osako kukaan sanoa milloin tuosta äänestä kannattaa olla huolissaan vaiko heti kun ääni kuuluu?

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #4 : 06.01.2014, 21:56:10 »
Niin tuo hintahan sisälsi sen jakohihnan(olisko sen osuus jotain 450). Ei kai siitä muuten olla huolissaan mutta ketju raapii osuessaan metalliin öljyn joukkoon metallia ja siitä voi päätellä onko se vaarallista.

Tumppu

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #5 : 07.01.2014, 17:51:10 »
Tuolla aiemmin joku kirjoittikin että ketju+kiristin maksaisi 128€. Hihna tuskin maksaa muutamaa kymppiä enenpää, työstä sitten rokotetaan reilummin.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #6 : 07.01.2014, 18:57:47 »
Nyt näyttää Service Boxissa olevan ketjulla + kiristimellä hintana 172 euroa. Vesipumppu + jakohihnasarja puolestaan 205 euroa. Tämähän ei siis vielä takaa sitä, että hinnat on samat jälleenmyyjillä.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014, 19:00:57 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #7 : 09.01.2014, 21:57:35 »
Tehtaan ohjeaika ketjun vaihdolle on 10,30h. Tulee helposti töille 1000€ hintaa.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #8 : 13.12.2014, 15:04:31 »
Auto: 2006 207 1,6 HDi 90.

Mamman autoon kanssa vaihdettiin se nokka-akselien välinen ketju ja jakopään rempa samalla (240 000 km). Hinta saatiin alunperin hierottua alle 1200 e:n mutta ilmenikin ongelmia ja turpos muutaman satkun. Kaksi suutinta oli niin lujassa, ettei auennut kuin särkemällä. Tosin asentaja soitti ja sanoi, ettei lähe ehjänä. Annoin luvan ottaa väkisin kun pakkohan sen on lähettävä jotenkin ja vielä kärkikin jäi kanteen kii.. Tilattiin samantein 2 käytettyä suutinta ja auto pelas vuorokauden kuin enkeli ja nyt vuotaa tilattu käytetty suutin dieseliä. Ei hörskähdä käyntiin ilman kaasua. En vielä tarkemmin saanut selvää, että vuotaako korkeapaineputken liitoksesta vai suuttimen jostain välistä. Koko kylki kumminkin dieselissä. Ja sain muuten ne vanhat suuttimet mukaan niin ovat koko matkalta paksun ruosteen peitossa, etten ihmettele yhtään miksi ei ole irronnut hyvällä. Kaksi lähti niinkuin kuuluiskin. Voin laittaa huomen päivän valolla kuvaakin mutta miksi ne ruostuu? Yleensä kait pikeentyy.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #9 : 13.12.2014, 16:03:18 »
Näinhän siinä minullakin kävi. Mielenkiintoista olisi kuulla missäpäin homma tehtiin kun tuntuisi että nuo irtoamattomat suuttimet on vain joidenkin korjaamoiden riesa.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #10 : 13.12.2014, 16:40:09 »
Se nyt jääkööt sanomatta. Tulivat kuitenkin n.7h työtunneissa vastaan ilman tinkimistä. Niillä on kerran aikaisemmin ollut yksi suutin, etteivät ole saaneet ehjänä irti. Lähes päivittäin kuitenkin tulee auottua. Ja tässä näyttää olevan aika paljon pitempi suutin kanteen kuin omassa 406. Toinen noista mitkä ei irronnut niin vuoti toissavuotena. Kiristin pikkasen niin loppui vuoto. Vissiin kannattas painella heti tiivisteenvaihtoon eikä 15 päivä.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #11 : 14.12.2014, 16:55:34 »
Eukko kehu, eilen, että auto lähtee huonosti käyntiin kylmänä. Ulkona +-0 keli. Yksi näistä purkaamolta tilatuista suuttimista on märkä ja kun pikkasen kattelin niin suuttimesta lähtevä paluuliitin näyttäs vuotavan. Voisko se siittä vetää ilmaa järjestelmään niin, ettei lähe käyntiin ennenkuin kaasu on pohjassa. Hörsköttelee hetken kahella tai kolmella kun starttaa. Sit ei yritäkkään ja kun samuttaa virrat ja kokeilee uudestaan niin taas lupailee hetken. Kaasun kun tällää pohjaan niin sit lähtee ja jää käymään hyvin tyhjäkäyntiä. Täytyy tehä siihen vielä ohivuototesti mutta päivännäöllä ehin tehä siihen vasta keskiviikkona.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

Kartsa701

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #12 : 05.02.2017, 10:49:45 »
Auto: 2007 207 1,6 HDi (WC9HZC/254, 80 kW).

Auto rempattu vuosi sitten, eli ketjusarja, hihnat yms. Nyt taas pitää jakoketju rallatusta, Olisiko kiristin pettänyt yms? tuskin ketju väljistynyt 10tkm...  Minkälainen homma vaihtaa, pitääkö kansi irrottaa?


Miccelsson

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #13 : 10.06.2017, 23:22:24 »
Jos saa suuttimet suosiolla irti niin päivän homma. Nokat on kiinni sylinterikannen päällä olevassa kannessa, eli ketjun ja kiristimen voi vaihtaa pöydällä. Kannattaa vaihtaa samalla suuttimien tiivisteet.

Jarmo

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akselien välinen jakoketju (DV6)
« Vastaus #14 : 13.01.2020, 17:03:32 »
Auto: xxxx 207 1,6 HDi 110.

Moi eli kyseiseen autoon pitäs vaihtaa tuo nokka akselin välinen jakoketju. Mut mitä kaikkea kannattaa vaihtaa samalla itse ajattelin että vaihtaisi suuttimen hilppeet ja kalvaisi pohjat ja sitten kannen tiiviste ja itse ketju +kiristin! Millainen homma tämä on vaihtaa ja paljon on ohjeaika tälläiselle hommalle. :) Jakohihna ja vesipumppu on vaihdettu about 30 tkm sitten eli siihen ei tarvitse koskea. :)