Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)  (Luettu 7800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vepakepa

  • Vieras
407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« : 20.05.2015, 11:19:27 »
Auto: 2004 407 3,0 V6 Sport.

Elikkä ollut kyseinen Pösö tässä muutaman kuukauden ja mitään vikaa en ole missään huomannut. Tuossa ohimennen luin vikakoodit ja tuli tuollanen vikakoodi P1335. Yritin nollata ja se nollautuu, mutta heti, kun käynnistää kärryn, niin tuo ilmestyy heti uudelleen. Moottorin vikavalo ei pala. Tuo mun testerini ei tarkentanut vikaa, joku moottorihäiriö.

Netistä, kun lueskelin, niin vähissä ovat tiedot viasta. Solenoidi, nokka-akselin asentotunnistin, kampiakselin asentotunnistin, vai mikä? Jakopääremppa tehty ennen kuin ostin auton, olisiko siellä jotain pielessä? Kun vain pari kirjoitusta löysin ylipäätä viasta ja niissäkään ei löytynyt ratkaisua.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #1 : 20.05.2015, 11:53:22 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=70111.msg347100#msg347100
Tuossa aiheessa keskusteltu vastaavasta viasta, toki 607:n kohdalla mutta moottori ja vikakoodi sama. Jospa tuolta ainakin jotain apua löytyisi.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

vepakepa

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #2 : 20.05.2015, 17:01:58 »
Tuli tuossa kokeiltua nokka-akselin asentotunnistinta molempiin paikkoihin ja ei vaikuttanut vikaan mitenkään. Elikkä vian saa nollattua ja heti, kun päräyttää käyntiin, niin tuo vikakoodi tulee näkyviin. Tietenkään se halvin osa ei ollut rikki. >:( No, kokeilu maksoi sen pari kymppiä. Mitähän sitten?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #3 : 20.05.2015, 18:35:47 »
Sinuna ottaisin yhteyttä korjaamoon, joka on jakohihnan vaihdon tehnyt. Jakohihnan ajoitus tarkistukseen.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #4 : 21.05.2015, 00:08:53 »
Kyllä juuri niin, kampikoneiston ja nokkien ajoituksen keskinäinen asema tarkistukseen.

vepakepa

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #5 : 30.05.2015, 08:19:48 »
Laitetaan vähän päivitystä tilanteeseen, kun näyttää olevan todella yleinen vika Citroen C5:n, Peugeot 407:n ja 607:n V6-koneissa. Itsellä jako tarkistettu, kaikki anturit kokeiltu läpi ja vika on ja pysyy. Löysin yhdeltä foorumilta ratkaisun. En tiedä, onko yleispätevä, mutta ainut, kuka on saanut tuon korjattua: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=50025

vepakepa

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #6 : 24.07.2015, 14:43:18 »
Vika löytyi. 3 viikkoa oli laitettavana, ecu-boksin vaihtoivat ja toisen nokka-akselin, jonka jälkeen vika oli edelleen päällä. Sen jälkeen tutkivat endoskoopilla nokkien asennot ja huomasivat, että molemmat olivat hieman pielessä. Niiden säädön jälkeen vika poistui. Onneksi meni myyjäliikken piikkiin.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #7 : 24.07.2015, 15:27:19 »
Eli tarkistuksista huolimatta jako oli pielessä. :-\ Kuinkahan monessa vastaavan vikakoodin kanssa painineen tapauksessa tämä on lopullinen syy..?

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #8 : 24.07.2015, 16:53:51 »
Veikkaan että 99.9999% prosentissa tapauksista, jos anturivikaa ei ole. Ajoitus pitää tarkistaa sen asettamisen jälkeen, pyörittämällä moottoria kampiakselista käsin jne.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #9 : 24.07.2015, 21:58:33 »
Missä liikkeessä osasivat laittaa jaon kohdilleen? Ja miten olivat tarkastaneet "endoskoopilla" nokkien asennon, kysyitkö? Kuulostaa hieman selitykseltä omaan korvaan. :)

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #10 : 24.07.2015, 23:44:22 »
Veikkaan että 99.9999% prosentissa tapauksista, jos anturivikaa ei ole. Ajoitus pitää tarkistaa sen asettamisen jälkeen, pyörittämällä moottoria kampiakselista käsin jne.

Tiedän ainakin 1:n tapauksen suomessa jossa oli nokka-akseli viallinen, eli prosenttia voinee laskea 99,98:iin  ;D

vepakepa

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #11 : 27.07.2015, 18:11:24 »
Elikkä tosissaan vika pysyi 2 viikkoa poissa. Tänään koitin taas testerillä ja P1335 tulee jälleen. Saa nollattua, mutta tulee melkein heti takaisin. Luulin jo, että homma oli ratkennut, kun ei ole näkynyt vikaa vähään aikaan, mutta ei. Mystinen vika.

vepakepa

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #12 : 10.08.2015, 17:10:03 »
Nyt olisi ongelma ratkennut. Elikkä nokka-akselissa on kohta, jota asentotunnistin lukee. Se on jonkinnäköinen holkki, jonka pitäisi pysyä paikallaan. No, omassa se ei pysynyt ja siksi jouduin viemään uudestaan laittoon ja säätivät sen samaan asentoon kuin toinenkin ja tekivät siihen jonkinlaisen korjauksen, jonka pitäisi estää sen liikkumisen. No, nyt ei muuta kuin kovaa ajoa ja toivottavasti nyt pysyy tuo koodi lopullisesti poissa.

TEMP_ARKISTOON

SW_V6

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #13 : 20.12.2017, 20:24:18 »
Auto: 2004 407 SW 3,0 V6 Sport (XFV, AM6-automaattivaihteisto, 183 000 km).

Tuon vikakoodin (p1335) vuoksi tuli hylkäys katsastuksessa. Päästöt kuitenkin kaikki raja-arvojen sisällä. Olikohan tuo hylkäyksen peruste ihan oikein...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #14 : 21.12.2017, 19:39:40 »
Kyllä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -