Kirjoittaja Aihe: 607 - Lämpöä matkustamon puolelle?  (Luettu 2743 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rooker

  • Vieras
607 - Lämpöä matkustamon puolelle?
« : 01.01.2010, 18:14:25 »
Auto: 2004 607 2,2 (automaatti).

Kabiinissa ei meinaa saada hikeä pintaan millään, vaikka laittaa lämpöpyynnit täysille. Termarin vaihdoin juuri ja moottorin lämmöt nousee nyt mittarin mukaan 90 kuten pitääkin. Ilmailin järjestelmän termostaatin lähimaastosta löytyvästä ilmausruuvista. Tietty voi olla, että ilmalukko jossain vielä mylkyilee, liekö ilmausruuveja jossain muuallakin esim. lämmityslaitteen päässä? Jäin ihmettelemään myös "säätöruuvia" lämppärille menevässä vesiletkussa (pakosarjan päällä juuri ennenkuin läpivienti menee rintapellin läpi). Tietäneekö kukaan mikä sen merkitys on?

Lueskelin tuossa jo aiempaa viestiketjua kyseisen automaatti-ilmastoinnin loogisuudesta ja mahdollisista vikapaikoista. Sen perusteella yksi vikapaikka voi olla läppien jumittelevat servomoottorit, saaneeko niiden toimivuuden testattua jollain konstilla?

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Lämpöä matkustamon puolelle?
« Vastaus #1 : 02.01.2010, 00:37:17 »
Moi,

Se "säätöruuvi" siinä rintapellin läpiviennin lähellä on juuri ilmausruuvi lämppärin kennolle. Siitä ilmat pois ja jos ei auta, niin voi olla että lämppärin kennostoon on kerääntynyt roskia. Siihen on usein auttanut huuhtelu vastakkaiseen kiertosuuntaan. Kennoston molemmat letkut irti, jottet huuhtele mujuja takaisin moottorin vedenkiertoon. Toivottavasti näillä neuvoilla olosuhteet kabiinissa lämpenee. :)

Rooker

  • Vieras
Vs: 607 - Lämpöä matkustamon puolelle?
« Vastaus #2 : 19.01.2010, 22:15:58 »
Kiitos tiedoista, siitä ruuvista ilmailemalla rupesi lämpöä kabiiniin hönkäilemään!  :D Kokeilin "ilmailua" kaikilla tavoilla, ensin painesäiliön korkki kiinni eli paineet päällä ja vesi lensi komeasti, sitten päästin paineet avaamalla korkin ja nestettä tuli ulos tosi maltillisesti. Sitten kokeilin moottori sammutettuna ja otin painesäiliön irti kiinnikkeistään ja nostin sen niin ylös kuin letkut riittää ja siten sai aika hyvin sopivan paineen aikaiseksi. Enpä tiä mikä noista oli se mien se olisi pitänyt tehdä, mutta tuntuu pelittävän ainakin näillä n. -10 pakkasilla. Tosin tyrkkää kyllä kädellä tunnustellenkin ihan eri lämpöistä ilmaa kuin ennen 8). Ps. se muovinen ilmausruuvi menee aika helposti katki...