Kirjoittaja Aihe: 308 - Takasisälokasuojat  (Luettu 5276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
308 - Takasisälokasuojat
« : 09.03.2008, 15:23:30 »
Pesin äsken 308 120 vti premiumin ensimmäistä kertaa. Ja kauhuksuni huomasin, että takalokarit näytti surullisenkuuluisalta aina märkänä tyyppiseltä olevalta huopamatolta, joka ei todellakaan sovi Suomen olosuhteisiin lainkaan. Esim Mazda 6 äänierisyksen parantamiseksi tätä käytettiin ja autot lahoavat käsiin. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.

vhanhisuanto

  • Vieras
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #1 : 09.03.2008, 16:21:02 »
Esim Mazda 6 äänierisyksen parantamiseksi tätä käytettiin ja autot lahoavat käsiin. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.

Uudemmissa Toyotoissa on myös huopamattoa takaloksuissa.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #2 : 09.03.2008, 16:53:18 »
Taitaa olla muoviset sisälokarit  ???
Tietääkö kukaan, mistä nuo sisälokarit on tehty? Omassa näyttää pahasti huopamatolta. Suolahiekka pysyy siinä kiinni, vaikka painepesurilla päästää. Ja märkä nukka roikkuu sieltä suojankaarien ulkopuolelta rumasti. Onhan tätä huopamatto kikkailua kokeilleet huonolla menestyksellä  esim. mersu ainakin e sarjassa, mazda, ford ja nämä onkin niitä pahiten ruostuvia autoja.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #3 : 09.03.2008, 17:38:26 »
Kokeiles painella sitä lokaria, tuntuvat muovisilta ja ovat hyvin irti pelleistä.
Kävin painelemassa ja irti pelleistä näyttää olevan ::). Mutta läpimärät kauttaaltaan, kun 2 tuntia pesusta kulunut. 407 sileät muovilokarit ovat jo kuivuneet, vaikka pesin ensin 308. Pahalta näyttää ;D

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #4 : 11.03.2008, 12:53:57 »
Luin eilen ruotsalaisen bilägaren ruosterekisterin arvion 308 :sta. Järkevä nykyaikainen konstruktio, konepelti alumiinia ja etusuojat ruostumattomat. Mutta takalokarit vettäkeräävää "vilttiä". Arvosanaksi 3. Jolla hyvin pärjättäisiin muutoin, mutta nuo lokarit arveluttaa edelleen !

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #5 : 11.03.2008, 12:59:38 »
Tuli tieto, että kyllä ne on kokonaan ekohuopaa ja on vesieristetty. Samanlaiset on myös 207:ssa. Tuntuvat kyllä muovisilta kun kokeilee. Johtuisiko tuosta vesieristeestä että on kovaa kuin muovi. Ei ole ongelmia tiedossa 207:ssa joten tuskin 308 mallin kohdallakaan. 307:n takalokarit ei käy 308:iin. 307:n takalokarit on tehty kuulemma vanhoista sukkahousuista  ;D EKO EKO  ;)

VW Jetta malleissa näyttäisi myös olevan huopalokarit. On varmaan myös muissakin uudemmissa VAG autoissa.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2008, 22:45:27 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

hpl

  • Vieras
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #6 : 08.07.2008, 20:56:01 »
Näytti SW:ssä olevan ihan "normaalit" muoviset sisälokarit takana.

tmex

  • Vieras
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #7 : 26.07.2010, 22:07:29 »
Ruostesuojausta tekevä Senotec mainostaa sisälokasuojia. http://www.senotec.fi/esittely.html "Laaja valikoima sisälokareita suoraan varastosta, myös pohjapanssarit ja erikoislokarit."

Gilran

  • Vieras
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #8 : 15.11.2010, 21:43:40 »
Hyi toivottavasti omassa on muoviset sisäloksut, mitkä tahansa huopaiset vaikka ois millä päällystettyjä ajan myötä imee vettä ja paskaa ja kuluu, rapiseva kivi+suola+nastat+skeida raapii kyllä päällysteet pois jollon jäljelle jää pitkään kosteuden säilyttävät superruostuttavat pesusienet. Nimim. kymmeniä ja taas kymmeniä "tehdaskorjattuja" auki raavittuja mazdan lokasuojia..

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #9 : 15.11.2010, 23:06:51 »
Farmari malleissa on muovilokarit.
Peugeot 3008 hybrid

Gilran

  • Vieras
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #10 : 18.11.2010, 00:35:29 »
...En kerennyt enempää kirjottaa viimeksi niin nyt jatketaan, Mazdoissa on suorastaan äärettömän heikko ruostesuojaus muutenkin joten ei nuo huopalokarit ainoa syy ole, mutta puoli vuotta ja kukkaa pukkaa joten on ne huonoja.. huhhuh. Peruslähtökohtana mazdoissa on äärettömän ohuelti sinkitty, äärettömän ohuelti pohjamaalattu ja ohuelti maalattu & lakattu pelti, pellin päällä alle paperin paksuudelta tavaraa yhteensä. Tämän vuoksi esim. puskurit on aina ihan erivärisiä kuin kori koska se maali- ym kerrosten alla oleva pohja on erivärinen ja kuultaa noin ohuesta läpi :D Ja mazdalla varsinkin 3- ja 6-malleissa on takalokareiden liimaukset ja tiivistykset huonosti tehty niin että jää vedelle imeytymisrakoa, eikä siitä saa hyvää kuin irrottamalla ulkolokarin sisälokarista ja liimaamalla/tiivistämällä koko roskan uudelleen. Lisäksi koteloissa ei ole lainkaan ruosteenestotököttejä, ei minkäänlaisia, ja kaarien sauman päällä on ohut joku silikoni/liimamössö päällä joka on mallia nopeasti kuivuva eli käyttöönottaessa jo koppura, ei elä eikä pysy kiinni. Eikä siinä ole edes maalin lisäksi mitään muuta ehkäisemässä hiekoitussoran ym. kikkareiden tykitystä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 308 - Takasisälokasuojat
« Vastaus #11 : 01.12.2011, 09:36:22 »
Farmari mallissa on muoviset takasisälokarit. Pyöräkotelot näyttää samoilta oli sitten hb tai farkku.
Peugeot 3008 hybrid