...En kerennyt enempää kirjottaa viimeksi niin nyt jatketaan, Mazdoissa on suorastaan äärettömän heikko ruostesuojaus muutenkin joten ei nuo huopalokarit ainoa syy ole, mutta puoli vuotta ja kukkaa pukkaa joten on ne huonoja.. huhhuh. Peruslähtökohtana mazdoissa on äärettömän ohuelti sinkitty, äärettömän ohuelti pohjamaalattu ja ohuelti maalattu & lakattu pelti, pellin päällä alle paperin paksuudelta tavaraa yhteensä. Tämän vuoksi esim. puskurit on aina ihan erivärisiä kuin kori koska se maali- ym kerrosten alla oleva pohja on erivärinen ja kuultaa noin ohuesta läpi
Ja mazdalla varsinkin 3- ja 6-malleissa on takalokareiden liimaukset ja tiivistykset huonosti tehty niin että jää vedelle imeytymisrakoa, eikä siitä saa hyvää kuin irrottamalla ulkolokarin sisälokarista ja liimaamalla/tiivistämällä koko roskan uudelleen. Lisäksi koteloissa ei ole lainkaan ruosteenestotököttejä, ei minkäänlaisia, ja kaarien sauman päällä on ohut joku silikoni/liimamössö päällä joka on mallia nopeasti kuivuva eli käyttöönottaessa jo koppura, ei elä eikä pysy kiinni. Eikä siinä ole edes maalin lisäksi mitään muuta ehkäisemässä hiekoitussoran ym. kikkareiden tykitystä.