Kirjoittaja Aihe: 308 - Ei käynnisty (DV6)  (Luettu 4038 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
308 - Ei käynnisty (DV6)
« : 19.12.2010, 17:31:45 »
Auto: 2008 308 1,6 HDi 110 Sport.

Edellisenä iltana auto oli pari tuntia lämmityksessä ja sillä ajettiin n. 50 km:n lenkki. Auto käynnistyi ja toimi koko ajan moitteettomasti. Siis normaalisti...

Tänä aamuna moottorilämmitin ja sisätilanlämmitin olivat reilu tunnin verran päällä ennen käynnistystä. Kaikki toimi normaalisti, mutta auto ei käynnistynyt. Ei edes yrittänyt pyörittää. Ajattelin ensin akun olevan tyhjä, mutta kaikki valot olivat niin kirkkaat, että akku on ok. Vähän harmitti kun piti lähteä lämmittämättömällä autolla (-17 Co). 308 sai olla lämmityksessä 3 tuntia lisää. Ei asia ollut miksikään muuttunut kolmessa tunnissa.

Moottoritilan sulakkeista käynnistintä ohjaava sulake (25 A) oli nasahtanut. Se oli semmoinen pienempi sulake. Tilalle löysin vain 20 A sulakkeen. Sillä alkoi toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2015, 14:07:01 kirjoittanut ToniL »
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 308 - Ei käynnisty (DV6)
« Vastaus #1 : 19.12.2010, 18:34:53 »
Välijäähdytin jäätynyt tukkoon. Kokeile ohittaa välijäähdytin. Putket yhteen ilman välijäähyä. Polttoainesuodatin tukossa jos ei käynnisty.
Peugeot 3008 hybrid

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 308 - Ei käynnisty (DV6)
« Vastaus #2 : 19.12.2010, 19:28:34 »
Startin sulake ilmeisesti oli vain nasahtanut. Sen vaihtamalla käynnistyi.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 308 - Ei käynnisty (DV6)
« Vastaus #3 : 19.12.2010, 19:35:21 »
Noita startin sulakkeita on aikoinaan mennyt 307 malleissa. Niissä oli aluksi 15A sulake. Sitten tuli 20A ja joihinkin 25A. Kannattaa siis pitää varasulakkeita mukana.
Peugeot 3008 hybrid

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 308 - Ei käynnisty (DV6)
« Vastaus #4 : 05.01.2011, 16:25:40 »
Palaneen (25A) sulakkeen tilalle laitoin 20A sulakkeen. Tänään töistä lähtiessä poltti taas sulakkee. Vaihdoin tilalle 25A sulakkeen. Sekään ei kestänyt, vaan kärähti heti starttausyrityksessä. 30A kesti/kestää.

Auto teki uutena hiukan sitä, että vaikka vaihde on vapaalla ja kytkin pohjassa autoa käynnistettäessä niin auto ikäänkuin nytkähtää eteenpäin. Nyt näin kylmällä kelillä vastusta saattaa olla liikaa. Liekö uutuuttaan jäykkä vielä? Moottorilämmitin oli kytkettynä koko päivän, pakkasta -24...-26C. Tilanne seurannassa. Nyt kelit lämpenemässä. Saas nähdä poistuuko ominaisuus.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 308 - Ei käynnisty (DV6)
« Vastaus #5 : 05.01.2011, 16:32:34 »
Startti lienee viallinen. Näitä startin sulakkeen palamisia on ollut jo 307 ja C4 malleissa. Tuota 25A isompaa ei kyllä kannattas laittaa. Korjattavaksi tuo auto, ettei se kohta pala.
Peugeot 3008 hybrid

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 308 - Ei käynnisty (DV6)
« Vastaus #6 : 29.01.2011, 00:13:58 »
25A:n sulake takaisin paikoilleen. Samalla havaittu, että moottoritilan sulakerasian kaikki sulakkeet nousseet kaikki yli 3 mm paikoiltaan. Työnnetty kaikki pohjaan. 25A sulake on nyt kestänyt. Ajoa vaihdon jälkeen n. 800 km.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä