Irroitus:
Takapää pukkien päälle. Voi myös olla pyörillään, jos rasvamontulla ropaa. Kontin vasemman reunan "irtonaisen sähköliittimen" (takapään pakkonostokatkaisijan vieressä) navat yhteen, tämä poistaa paineet jousituksesta. Kun pumppu alkaa surista (tai perä pohjaanlyöntikumeja vasten), akunkenkä irti. Tällöin ovat jousituksen paineet viimeistään poissa. Sitten voi poistaa tuon sähköliittimen kytkennänkin. Vanha pallo pois normaalisti vastapäivään kiertämällä. Samalla valuu LHM:ää, kannattanee olla astia lähellä.
Kasaus:
Uusi tiiviste LHM:llä voideltuna paikalleen, jousipallo KÄSIN kiertämällä paikalleen. Ei siis tarvitse erikoisempaa kiristystä. Samalla voi vaihtaa loput jousituksen nesteet. Säiliö kontin vasemmasta reunasta irti ja tyhjäksi, säiliön suodattimien puhdistus vaikka rasvanpoistajalla. Koko jousitus nielee reilun litran LHM tai LHM+ nestettä.
Ilmaus:
Täytä säiliö uudella LHM:llä, tökkää akunkenkä kiinni. Lisää LHM:ää, kun perä alkaa nousta. Lopuksi käytä perä parikertaa ylhäällä ja alhaalla. Jos ei ala ilmaantua, ilmaa jarrupaineensäätimessä olevasta nipasta, samalla kun pakkonostokatkaisija kytkettynä ja "irtoliittimen" navat yhdessä.
Tuo tuli nyt ulkomuistista, miten itse aikanaan palloa irroittelin. Voin kaivella arkistoista tehtaan ohjeetkin, jos tarvetta.