Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 109575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Baabel

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #180 : 11.03.2018, 16:36:26 »
https://youtu.be/eyxf1fBN-dE

tuossa on 125thp mutta käytännössä sama kuin 156thp otettu vain tehoa irti? (tolla ketjulla joka oli vaihettu takuuseen oli ajettu 10tkm ja tollast ääntä piti noin 10 asteen lämmössäkin)

JyrkiL

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #181 : 17.03.2018, 07:16:22 »
Ei tuo vielä kovin pahaa ääntä pidä.
Minä olen päässyt peräti 12 000km vaihdetulla jakopäällä ja nyt on vasta alkanut jälleen kylmäkäynnistyksissä muutaman päivän seisonnan jälkeen ropisemaan oikein kunnolla. Että Pesöön on hyvin onnistunut ratkaisemaan tämän pikku ongelman 10 vuoden intensiivisen yrittämisen jälkeen.
Ajattelen, että moottoriöljyjen likaantumisella olisi ollut jokin vaikutus, ja onkin ne tullut nyt vaihdettu 4-5 tkm välein, muttei se näköjään hyödyttänyt. Kone on kyllä venttiilikopasta hyvin puhdas.

Baabel

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #182 : 17.03.2018, 17:45:10 »
Mulla on parempaa käyttöä 1000-1500e/vuos kuin vaihattaa ketjua. :D Siks myin auton pois ostin halvemman auton tilalle (hihnalla).

EOY-508

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #183 : 17.03.2018, 20:59:39 »
Minkälaisiahan yksilöitä nämä THP:t ovat. Täällä on -12 mallin 156 THP, johon on vaihdettu kaksi vuotta sitten ketju ja imusarja putsattiin samalla, mittarissa tällöin oli 60 tuhatta. Nyt kilometrejä takana 97 tuhatta eikä entisistä oireista ole vielä havaintoja.

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #184 : 19.03.2018, 20:33:54 »
Kyllähän ne on erilaisia: onnettomia tai susipaskoja.  ;D Onhan tuo nyt jo suoritus, kun on kolme öljynvaihtoväliä saanut ajaa, eikä ole tarvinnut kuin kerran putsata imukanavat ja vaihtaa nokkaketju.  ;D Että voi jeesus näitä...

505_RZC_508

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #185 : 22.03.2018, 22:45:17 »
Onhan noita koneita & kuskeja  :) aiempi RCZ thp156 alkoi oireilla 130tkm kohdalla. Tietääkseni ei ollut remontteja sitä ennen. Ajelin höristelevällä autolla varmaan vuoden kun välillä ei taas ääniä kuulunutkaam.pikku nykimisiä oli myös maantievauhdissa, harvoin niitäkin. Mut myin sen pois enkä tiedä miten tarina jatkui  :)

Uudessa vaihtoautona ostamassani 2011 508 thp156 tulikin sitten jakoketjuremppa 120 kohdalla, seka-pajoilla pk seudulla hinta arviot koko paskasta oli 885- 1100 eur välillä. Kuulemma 5-6 h työ. Nyt toimii taas hienosti eikä oo yhtäkään lisä ääntä kuulunut kylmänä eikä lämpimänä. Jotenkin tuntuu et tehoja hävisi hiukan remontin myötä (???)

jalkkis

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #186 : 05.04.2018, 22:21:40 »
Täällä on ollut puhetta myös THP165 koneen jakopääongelmista. Löytyiskö noista juttua Suomesta tai maailmalta? Mun guugle ei löydä ja tässä ketjussa ei ole ainuttakaan 165-ongelmaista...

Mites muut 156 koneen tyyppiongelmat (imusarja, korkeapainepumppu jne), vaivaako ne myös 165:sta?

Edit: Suomessa 165 ei kait ole myyty niin paljoa mutta eikös se ole suht yleinen maailmalla?
« Viimeksi muokattu: 05.04.2018, 22:26:36 kirjoittanut jalkkis »

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #187 : 06.04.2018, 12:46:24 »
Oletko lukenut aihetta: THP 165 -kokemukset?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #188 : 06.04.2018, 13:56:48 »
Muut THP156:N ongelmat tuntuu olevan jääneet pois 165:n myötä....
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

jalkkis

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #189 : 06.04.2018, 15:18:20 »
Joo, on luettu tuo ketju. Onkos ketjun vaihdon hinta samaa luokkaa kuin 156:ssa?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #190 : 06.04.2018, 21:10:19 »
No sama ketjuhan se nykyään 156:eenkin laitetaan
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

jj_

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #191 : 22.07.2018, 16:14:11 »
Tuore foorumilainen ilmoittautuu, hyvää päivää vaan kaikille.

Olen tässä viikon aikana uppoutunut THP 156 koneen tapaukseen ja nyt kiinnostaa tietää että onko tuo nokkaketjun korjaus sillä paremmalla ketjulla kestänyt ihmisillä?

Olikos tuo nokkaketju koneen ainoa vika, vai oliko jotain muuta tunnettua josta pitäisi osata tiedustella? Autoa olen siis ostamassa merkkiliikkeestä, jossa yksilö on aina huollettu.

Kiitos

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #192 : 22.07.2018, 16:19:13 »
Eipä mitä muutamalla olen kuullut niin oo sitä vähääkään kestänyt Jakopää remontin jälkeen. Että kaks kertaa harkitse onko vastaavaa hyötyä ostaa vai ottaako jonkun vähempi vikaisen merkin. Näillä kun ei se jälleen myyntiarvo ole kovin kaksinen.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #193 : 22.07.2018, 16:38:55 »
Todella kaukaa pitää kiertää thp-moottorinen härveli autokaupassa.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

jj_

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #194 : 22.07.2018, 17:32:30 »
Myyntiarvolla eisinällään ole merkitystä, käyttöarvoa tässä haetaan.. jonka takia tekniikan kestävyydellä on merkitystä

Olis kiva että joku jolla on tälläinen korjattu moottori kommentoisi thö faktan korjauksen kestävyydestä ja muista mahdollisista vioista.

Minkälaisilla kilometreillä tuo jakopäövika on yleensä uusiutunut?