Kirjoittaja Aihe: Peugeot Hybrid Air  (Luettu 21046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Peugeot Hybrid Air
« : 22.01.2013, 19:26:04 »
http://www.autocar.co.uk/car-news/green-cars/peugeot-citroen-unveils-compressed-air-hybrid-tech
"Peugeot Citroën PSA has unveiled a new hybrid drivetrain that uses compressed air instead of electricity to provide a secondary source of propulsion. Called Hybrid Air, the new technology could allow a car the size of a Citroën C3 or a Peugeot 208 to emit as little as 69g/km of CO2."

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #1 : 22.01.2013, 20:44:13 »
Tämä on tietysti ikävä uutinen niiden kannalta, jotka toivovat pikaista konkurssia Peugeot Citroenille.

Nerokkain osuus tuossa on se ettei se vaadi lainkaan maametalleja, metalleja joita kiinalaiset hallitsevat.
Peugeot RCZ HDI FAP

Benkku

  • Vieras

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #3 : 22.01.2013, 21:37:39 »
Indian Air Car:
"Is expected to hit the streets in 2008."

Ja nyt on jo 2013, ei vissiin ole ihan helppo tuokaan konstruktio...
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #4 : 22.01.2013, 21:48:03 »
http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/media/press-releases/innovation-day-psa-peugeot-citroen-presents-major-innovations-car-future

Toivottavasti tuo tulisi 208 dieselin yhteyteen tuo Hybrid AIR ja vielä plug-in hybridinä. Olisi kätevää ladata kompressorilla työpaikalla tuo.
Peugeot RCZ HDI FAP

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #5 : 22.01.2013, 21:53:17 »
Ei taida työpaikan kompressorien kehittämä paine riittää, ellei työpaikka sitten ole pelastus- tai kaasun tuotantolaitoksella, joiden kompressoreilla voidaan täyttää 200 tai jopa 300 barin pulloja.

Eiköhän nuo 'energiavarastot' eli ilmasäiliöt ole korkeapaineisia, luokkaa 100-300 barin tankkeja.

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #6 : 22.01.2013, 22:01:29 »
Autocarin keskustelupalstalta pomittua:
Unless Citroen have invented a new efficient way of compressing air I fail to see how this will increase efficiency. Compressed air is very expensive in terms of energy required to produce it compared to the energy contained in the compressed air.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #7 : 22.01.2013, 22:07:07 »
Aivan, sitä 'yritin' tuonne ylemmäs vinkki linkittää - on näitä kokeiluja ollut ennenkin, ranskassa muistaakseni Ligier, vaan eipä siitäkään mitään ensihehkutuksen jälkeen ole kuulunut.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #8 : 22.01.2013, 22:58:34 »
Peugeotin uusi (vaiko markkinointia a'la MQB?) platform: http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/inside-our-industrial-environment/innovation-and-rd/emp2-the-new-efficient-modular-platform-by-psa-peugeot-citroen-article
EDIT: Parempi olisi jakaa eri ketjuihin nämä "uudet innovaatiot"?

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #9 : 22.01.2013, 23:23:37 »
Markkinointia - kuten esim. tämäkin - kts. linkin lehtisen takakansi - erään 'seitsemännen sukupolven mallin' hehkutusta, väittävät jotta ensimmäinen automalli, jonka uudempi on kevyempi, kuin aiempi malli.

Tässä vain tuo väite ei faktuaalisesti pidä paikkaansa. Väittivät toki sen MQB platformin hehkutuksessakin, että olisi jotenkin edistyksellinen - noh diipadaapa...

http://www.trumpf.com/index.php?eID=tx_nawsecuredl&u=0&file=fileadmin/DAM/Applikationen/Kundenpublikationen/LaserCommunity/2012/Laser_Community_2012-02_en.pdf&t=1358979387&hash=8e26bd38396075fb83f6bce80a1b09ca
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 23:27:11 kirjoittanut Benkku »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #10 : 23.01.2013, 08:49:17 »
Taitaa tämä uusi platformi silti yhdistää PF2:en ja PF3:en eli liikkumavaraa on kasvatettu?

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Peugeot RCZ HDI FAP

Premium

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #12 : 23.01.2013, 16:53:57 »
Järjestelmä koostuu  normi-bensakoneesta, planeettavaihteistosta, ja hydraulimoottorista jota pyörittää paineilma:

http://www.teknikensvarld.se/2013/01/23/37687/lufthybrid-ska-satta-fart-pa-peugeot-och-citroen/

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #13 : 23.01.2013, 19:04:18 »

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #14 : 31.01.2013, 22:13:38 »
Peugeot RCZ HDI FAP