Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308, Turbo Pure Tech, most economical vehicle with a petrol engine  (Luettu 5521 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
http://www.worldcarfans.com/114031871952/peugeot-308-gains-130-hp-puretech-3-cylinder-thp-engine


Peugeot has introduced a small three-cylinder 1.2-liter turbocharged gasoline engine called PureTech e-THP in the second generation 308 hatchback.


Customers can now place an order for a Peugeot 308 equipped with a three-cylinder 1.2-liter PureTech e-THP turbocharged gasoline engine which delivers 130 HP (96 kW). Under the supervision of the authority UTAC (Union Technique de l'Automobile, Motocycle et Cycle), such a variant was tested at the Almeria circuit in Spain and managed to return an impressive 82.5 mpg US (99.1 mpg UK or 2.8 liters / 100 km). The car came with a six-speed gearbox and was driven for more than 32 hours to empty the 51.4-liter fuel tank and in the process it covered a distance of 1,124.7 miles (1,810 km).

Needless to say, in real world traffic conditions the three-cylinder 308 is considerably less frugal but Peugeot says the model represents a "benchmark for its sector for most economical vehicle with a petrol engine." On the diesel side, the French marque has a thrifty 4-cylinder, 1.6-liter BlueHDi with 120 HP (88 kW) which in normal conditions returns 75.8 mpg US (91.1 mpg UK or 3.1 liters / 100 km) and has 82 g/km CO2 emissions.

We remind you the all-new 308 has won the 2014 European Car of the Year award and can be had in a wagon version as well. Peugeot announced this week they will increase production to keep up with a strong demand as they have already received 60,000 orders since the car was shown online last October.
Source: Peugeot
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Sama suomeksi, viimeistä kappaletta lukuunottamatta voisi olla robotin kääntämä artikkeli.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288668031472.html?pos=ksk-trm-auto-etp
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Tässä Peugeotin lehdistötiedote aiheesta: http://news.cision.com/fi/peugeot/r/vuoden-autolle-ennatysalhainen-kulutus--2-85-l---100-km,c9555152

Ovat sitten menneet tässäkin pienentämään polttoainesäiliötä, jotta joutuu tankille kurvailemaan useammin.

Premium

  • Vieras
Uudessa C-Mersussakin on 41 litran tankki. Saksalaislehdet ovat sitä hämmästelleet.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Helppoa painonsäästöä, 40l tankki verrattuna 60 l säästyy 20kg... :) kun tankki täynnä.

Eco piireissä oli heti hieman kitinää tuosta uutisesta kun ei ollu kerrottu minkälaista ajotyyliä oli käytetty...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Ei kai se mitattu kulutus siitä mihinkään muutu, oli ajotyyli ollut sitten mikä tahansa. Eiköhän se aika säästelevä ole ollut.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Tankkihan on 51.4 L

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Eikä kukaan mitään muuta ole väittänytkään. Pienennetty sitä on siitä huolimatta, kun vanhan 308:n tankkiin menee yli 60 litraa.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Ei kai se mitattu kulutus siitä mihinkään muutu, oli ajotyyli ollut sitten mikä tahansa. Eiköhän se aika säästelevä ole ollut.

Öö.. Siis väität ettei ajotyyli vaikuta kulutukseen? Jos ajotyyli on kaikkea muuta kuin normaali niin eihän tuolla ole mitään tekemistä käytännön kanssa... (Esim onko ajettu niin että tehty täysikiihtytys 120km/h asti ja annettu auton rullata lähes pysähdyksiin ja taas täysikiihdytys jolloin tietty hyötysuhde parhaimmillaan...) Vain onko ajettu mukamas vain vakkaripäällä 60km/h...
« Viimeksi muokattu: 24.03.2014, 11:52:08 kirjoittanut buusba »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Uudessa C-Mersussakin on 41 litran tankki. Saksalaislehdet ovat sitä hämmästelleet.

Suomeen tuotavissa 59 litran tankki.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Ei näköjään ollut kuitenkaan maahantuojan sivujen mukaan vakiona Suomessakaan tuo 59 litran tankki C mersuissa, vaan tuo pienempi. Se on sääli silloin, kun jostakin halvalla dieseliä saisi, niin ei mahdu tankkiin tavaraa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Öö.. Siis väität ettei ajotyyli vaikuta kulutukseen? Jos ajotyyli on kaikkea muuta kuin normaali niin eihän tuolla ole mitään tekemistä käytännön kanssa... (Esim onko ajettu niin että tehty täysikiihtytys 120km/h asti ja annettu auton rullata lähes pysähdyksiin ja taas täysikiihdytys jolloin tietty hyötysuhde parhaimmillaan...) Vain onko ajettu mukamas vain vakkaripäällä 60km/h...

No ei vaan että se ilmoitettu mittaustulos on mikä on ihan riippumatta siitä miten sen saavuttivat. Täytyy olla tyhmä, jos kuvittelee ettei ajotapaa ole optimoitu kulutusta silmällä pitäen. Ajotavasta riippumassa se varmaankin niiden eco-piirien mielestä on väärin mitattu, mutta heillähän on oikeus pitää mielipiteensä.

Benkku

  • Vieras
Radalla lämpimissä olosuhteissahan tuo on ajettu - arvatenkin tasanopeudella.

<clip>
There is a catch, however.; the record was set on a track and not in regular traffic conditions. The Peugeot 308 covered the entire distance on the Almeria circuit in Spain, under the supervision of the French test authority UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle).
</clip>

Kauppalopo

  • Vieras
Kaikilla on vapaus tehdä perässä ja optimoida olosuhteet, mutta ennätys on nyt 308:lla. "Eco-piirien" kitinä on varmaan odotettua tehtiin enkka millä hyvänsä laitteella. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, ennätysautoja vähemmän.