Kirjoittaja Aihe: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin  (Luettu 16315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #15 : 14.04.2014, 15:48:35 »
Sitä huippuvarusteilla varustettua 5-sarjan bemaria vaan ei kovin paljoa kappalemääräisesti myydä ja kun myynti painottuu enemmän malliston askeettisempaan päähän, jossa katteilla ei voi paljon kehuskella....

Olet soikeassa, eli ei varmaan myydäkään ainakaan meidän leveysasteilla, ja omankin tuttavapiirin muutamat 500:t ja vastaavat muut ovat sieltä askeettisimmasta päästä, vaikka tosin kaikissa on noin 10-15k:€llä lisävarusteita (eli ei montakaan varustetta mutta niiden hinnat on vain niin korkeat) joissa kate sitten lieneekin taas huima. Olen myöskin varma, että sen kulimalli BMW 518d:n valmistus ei maksa juurikaan enempää kuin esim. vastaavan Peugeot 508 HDi 163:n, mutta hintaeroa niissäkin jo vain on jonkin verran. Ts. ns. premiumien valmistus on lähtökohtaisesti kannattavampaa kuin tavisautojen.

Bemarin, Mersun ja Audin malliston laajentaminen pienempään päin on täysin järkeenkäypää. Asiakkaille enemmän vaihtoehtoja = enemmän asiakkaita nykyisten kohderyhmien ulkopuolelta. Ja kun auto maksaa kuitenkin vähintään sen 5-7k€ enemmän kuin vastaava ns. taviskilpailija, niin kannattavassa bisneksessä ollaan taas kiinni. Yllättävän moni autoilija tekee siten, että koska nykyisen 508, Avensis tms:n sedanin hinnalla saa nyt Audi A2 sedanin, niin valinta kääntyy mahdollisesta ahtaudesta huolimatta Audiin, koska kerrankin on rahaa ostaa uusi "premium". Näitä pikkupremiumeja kuten A2:ia, Mersun uutta A-sarjaa, Bemarin pienempiä malleja jne on alkanut ilmestyä jo meidänkin muutoin hyvin tavanomaiselle asuinalueelle perhefarkkujen ja pienten tila-autojen tilalle.

Tässä ketjussa lienee turha taas jälleen kerran lähteä kiistelemään siitä mikä auto on premium ja mikä ei ::) , mitä se tarkoittaa, tai mitä se pitää tai on pitämättä sisällään, paitsi tietysti kalliimman hinnan ja paremman katteen. 

Benkku

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #16 : 14.04.2014, 15:54:59 »
Sitä huippuvarusteilla varustettua 5-sarjan bemaria vaan ei kovin paljoa kappalemääräisesti myydä...

Eikä myydä varusteltuja rinkelivolkkareita tai korjaamotähtiäkään - perusvarusteisia suurin osa.


tmex

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #17 : 14.04.2014, 16:05:43 »
^Joko 5008 tai Grand C4 Picasso putoaa, veikkaan että 5008 saa lähteä. Vastaavasti parivaljakosta C4 Picasso (eli lyhyempi 5p versio) ja 3008 jää jäljelle vain toinen, ja uskon sen olevan 3008, ts. lyhyt Picasso lähtee.
Spekulointiin tuon näkövinkkelin ,tätä sanaa lumia korjaa näkövammaksi,lienee osuva. EMP ?,kuitenkin tämä uusi pohjalevy,se on citikan C4 picasson perusta.Voi olla että 3008 ja c4 Picasso säilyy kumpikin.3008 on vanhemmalla pohjalevyllä ja siten heikoilla.Puhdasta spekulaatiota.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #18 : 14.04.2014, 16:30:58 »
3008 myy erittäin hyvin. Sitten kun ne tekevät sille EMP-alustaisen II-mallin niin se kyllä säilyy tuotannossa.

EMP on toistaiseksi vain C-Cactus, 308 II, 308 II SW, C4 Picasso ja C4 Grand Picasso malleissa. Esim. 2008 ei ennättänyt saada EMP:tä ja se nyt taatusti säilyy tuotannossa.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #19 : 14.04.2014, 16:41:43 »
Mallit tällä hetkellä:
Peugeot
108
Ion
206 Vielä myynnissä Kiinassa ja Latinalaisessa Amerikassa
207+
208
2008
301
308 II
308 II SW
RCZ
405 (Iran)
408 tämä merkintä kattaa sekä porraperäisen 308:n että tulevan 2+2 paikkaisen coupén
508
508 SW
508 RHX
Partner
3008
3008 Hy4
4008
5008
807
Boxer
Expert
Bipper

Citroen
C1
C-Zero
C2 vain Kiinassa (Rebadged 206)
C-Quatre vain Kiinassa (Citroen ZX, jossa jo 5. tai 6. facelift)
C3
C3 Picasso
C-Cactus
C4
C4 Aircross
C4 Picasso
C4 Grand Picasso
C-Elysee
C5
C5 Touring
C8
Berlingo
Jumpy
Jumper
Nemo

DS
DS3
DS4
DS5
DS5 Hy4
DSLS
Tulossa DSX7

Nyt kun lisäsin pakut ja C-Quatren ja 405:n niin niitä on jo liikaa eli 48. Mitkä 3 poistetaan?

« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 17:04:42 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #20 : 14.04.2014, 16:49:38 »
Tällaisen listan tällä hetkellä myynnissä olevia Peugeot-malleja löysin, kun selaisin eri maiden Peugeot-sivustoja läpi:

107 (3-ov, 5-ov)
108 (4-ov, 5-ov)
206 (5-ov, sedan)
207 (5-ov, sedan, Cross) pohjautuu 206:een, Valmistetaan ainakin Iranissa, Kiinassa ja Brasiliassa
207 (CC, SW, Outdoor)
207+ (3-ov, 5-ov) (myydään 207 ja 207+ nimillä)
208 (3-ov, 5-ov, XY, GTI, Van)
2008 (Crossover)
301 (sedan)
307 (5-ov, Cross, sedan) Myydään ainakin Kiinassa ja Afrikassa. Myynnissä sekä pre-facelift että facelift -mallit
308 (sedan) pohjautuu 207:aan. Valmistetaan ja myydään ainakin Kiinassa
308 I (5-ov, CC, SW)
308 II (5-ov, SW)
3008 (Crossover, Hybrid4)
405 (sedan) Valmistetaan ainakin Iranissa
406 (sedan)
407 (sedan, SW, Coupe)
408 (sedan) pohjautuu 308 I:een, tulossa myös 308 II:een perustuva sedan
4007 (SUV)
4008 (SUV)
508 (sedan, SW, Hybrid4, RXH)
5008 (MPV)
607 (sedan)
807 (MPV)
RCZ (Coupe, R, pre-fl Coupe)
iOn (5-ov)
Bipper (Tepee, Van)
Partner (Tepee, Combi, Van)
Expert (Tepee L1, Tepee L2, Van L1H1, Van L2H1, Van L2H2)
Boxer (L1H1, L2H1, L2H2, L3H2, L3H3, L4H3, L4H3)
Hoggar (X-line) 206:een perustuva avolava

Partneria ja Experitiä on valmistuksessa ja myynnissä ainakin kahta eri sukupolvea. Tuossa on nyt jo 31 eri mallia ja siihen kun lasketaan Citroenit päälle, niin mennään jo yli 45:n. Jos sitten jätetään badge engineering mallit laskematta, niin ollaan aika lähellä tuota 45:tä. Ihan se ja sama niitä malleja on järjettömästi etenkin tuo 206/207 sekoilu ja 307/308/408 on osin sekoilua mallimerkintöjen kanssa.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #21 : 14.04.2014, 17:01:33 »
Eipä ihme ettei PSA tuota voittoa kun firman päämarkkina-alue tuskastelee taantuman kourissa, liian vahva Euro syö tuloksen Brasiliassa ja Venäjällä, joka mallia/kokoluokkaa valmistetaan 3. versiona ja useampana sukupolvena ja yritetään olla kaikille mieliksi valmistamalla lähes jokaiselle jotakin (poislukien iso edustusauto ja iso maastoauto).
Peugeot RCZ HDI FAP

martymcfly

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #22 : 14.04.2014, 18:04:07 »
Mitenköhän tämä mallistonkavennusstrategia sopii yhteen sen aikaisemman idean kanssa, että samalla kun Peugeotin laatua, arvostusta ja hintaa pyritään nostamaan, Citroen brändätään vastaavasti nykyistä edullisemmaksi vaihtoehdoksi? Voisiko olla niin, että Peugeotin mallisto tullee jatkossa olemaan Citroenia laajempi hatchbackeineen, farkkuineen jne vrt Golf, ja Citroenin nimen alla olisi pienempi kirjo edullisempia mutta samalla persoonallisempia jollain tapaa elämäntapa-autoja tyyliin Cactus?

Pate on todennäköisesti oikeassa siinä, että kun pyritään olemaan jokaiselle jotain on vaarana se, että ei pian olla kenellekään yhtään mitään. Tosin VW konserni on tuossa onnistunut (kun ottaa huomioon kaikki merkit) kokonaisuutena: VW:n omistajat kokevat ajavansa muita laadukkaammalla, Audin tekniikkaa sisältävällä lähes premium tasoisella autolla, mutta eivät halua tehdä siitä numeroa. Skodan kuski kokee puolestaan kokee samat Audi-vibat, mutta kehuu itseään siitä, että on etevästi ostanut Audin tai Volkkarin, mutta tosi halvalla ja tooooosi suurella tavaratilalla. Audikuskia tuo kaikki tietysti harmittaa vimmatusti, josta syystä ja omistamisen perusteena heidän väitteensä onkin, että heidän autossaan onkin konsernin paras tekniikka ensimmäisenä ja viimeistelyn taso kaikilla osa-alueilla on jotain ihan muuta kuin VW:ssa tai Skodassa. Tätä he tuovat mielellään esille myös sopivan aiheisilla keskustelupalstoilla. Seatille sopivaa ostaja- tai omistajaprofiilia ei ole jostain syystä löytynyt tai syntynyt, josta syystä sen myynti ei ole lentoon lähtenytkään. Tosin konsernin sisällähän Seat on ollut se hieman urheilullinen ja persoonallinen valinta perusautojen joukossa, ja ehkä nykyisen melko ok:n Leonin kanssa kurssi voikin muuttua.

Toivon, että PSA:kin saa malliston kohdilleen ostajia - etenkin uusia - kiinnostavalla tavalla, koska kyllä noita mieluusti enemmänkin liikenteen seassa katselisi. 

Benkku

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #23 : 14.04.2014, 23:34:09 »
...Skodan kuski kokee puolestaan kokee samat Audi-vibat, mutta kehuu itseään siitä, että on etevästi ostanut Audin tai Volkkarin, mutta tosi halvalla ja tooooosi suurella tavaratilalla.

Skodaa ostaessa - myyntipuheena 'Audin tekniikkaa' ja myydessä - Skodahan tämä, ei tästä Audin hyvitystä voi antaa ja näitä on niiiin paljon tuolla rivissä jo ennestäänkin.  :)

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #24 : 16.04.2014, 17:07:17 »
Skodan kuski kokee puolestaan kokee samat Audi-vibat, mutta kehuu itseään siitä, että on etevästi ostanut Audin tai Volkkarin, mutta tosi halvalla ja tooooosi suurella tavaratilalla.

Onko jossain lehdissä ollut että Skodissa isot tavaratilat? Nehän on ihan olemattoman kokoset. Takapenkeillä on kyllä jalkatilaa reilusti, mitä tossa jotain malleja kattellut.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #25 : 16.04.2014, 18:18:31 »
On, Octaviassa on järjetön ruuma muuten pieneen autoon ja sillä mielikuvalla myydään muitakin Skodia.

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #26 : 16.04.2014, 21:05:44 »
No voihan sitä mainostaa tietysti valtavan paljo suurempana jos kontti on 1cm³ isompi kuin muut  :D

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #27 : 18.04.2014, 12:00:58 »
Laatuhan parani ihan silmissä kun THP-moottoreita on enää alle puolet myydyistä bensakoneista. EB Pure Tech turbo korvaa THP 156:set.

Eli tuossa myllyssä ei sitten ole lastentauteja?
Aika sen lienee näyttää miten laadun käy..
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #28 : 18.04.2014, 12:07:15 »
No, ei siinä ainakaan ketju veny. Toisekseen "kun itelleen tekee, saa siitä sellaisen kuin tulloo".mixu71.

Kun taas THP on BMW:n suunnittelema ja Peugeotin valmistama. Viat on suunnitteluvikoja. Peugeotin omat koneet ovat olleet parempia ainakin tähän päivään saakka. Tuommoinen THP-kolhoosimoottori joka ei varsinaisesti ole kummankaan ja kumpikaan ei siis ota sen vioista vastuuta on kyllä vihonviimeinen keksintö.
Peugeot RCZ HDI FAP

tmex

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #29 : 18.04.2014, 12:59:45 »
Pösön sivuilla auto konfiguraattori tarjoaa uuteen 308:iin THP lyhenteellä moottoreita.Koskas vaihtuu uuden 308:n moottorit EB Puretech moottoreiksi?