Kirjoittaja Aihe: 309 - Lohkolämmittimen asennus (XU)  (Luettu 6643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Deddu

  • Vieras
309 - Lohkolämmittimen asennus (XU)
« : 29.10.2009, 20:32:50 »
Auto: 1990 309 1,6 (XU5).

Morjensta! Olisi sellaista kyseltävää että mihin/miten asennetaan lohkolämmitin? Olen vaihtanut kannen sivun missä bensapumppu, jakaja ja termari on. Edellisessä kannensivussa oli lohkolämmitin ja uudessa sivukannessa ei ole paikkaa sille. Kysyisin vain ennen kuin alan sorvailemaan uutta, että olisiko kellään tietoa asennusohjeista.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 309 - Lohkolämmittimen asennus (XU)
« Vastaus #1 : 06.02.2010, 15:55:18 »
Defan lohkolämmittimet 309:ään:

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=PEUGEOT&modell=309&type=2&lang=6&ndid=

Calix:

http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI

Vanhempiin koneisiin on asennettu lämmitinvastus koneen vasemman päädyn termostaattikoteloon pulttikiinnityksellä, mutta uudemmissa termostaattikoteloissa ei ole paikkaa sille. Defan vastus on ilmeisesti 517 (550 W), mikäli merkinnöistä voi jotain päätellä, mutta Defan luettelo ei enää tunne sitä. Calixilta löytyy vastaava lämmitin RE 185 tai RE 185A (joista A-mallia tarjotaan ruiskukoneisiin, eroista en tiedä).

Kuvassa Defa 517 (?) asennettuna 309:n XU5-koneeseen (1989 309 XL Look 1,6, XU52C, Solex 34/34 Z1 -kaasutin):

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.



Uudemmissa vastus (Defa 531 tai Calix RE 215) asennetaan moottorin taakse muovisen vesipesän ja lohkon väliin.

Kuvassa Defa 531 asennettuna 306:n XU7JP-koneeseen (1995 306 ST 1,8) lohkon ja vesipesän väliin (johon mm. alavesiletku kiinnittyy). Toisessa kuvassa vastus näkyy lohkon sisällä vesipumpun irrotuksen yhteydessä.



Varaosakuvia:

309, PETROL AND XU engine, vesipesä
309, PETROL AND XU engine AND EXCEPT XU9J4, termostaattikotelo
309, INJECTION AND XU9J4, termostaattikotelo

PETROL AND XU engine EXCEPT XU9J4, termostaattikotelo:

A) A) + 1336 37 (1), 0164 19 (1)

1336 46, NFP, OUTLET TANK, CARBURETTOR UNTIL DATE 19901201, SEE A
1336 99, NFP, CARBURETTOR AND MECHANICAL FUEL PUMP ASSEMBLY SINCE DATE 19901201 UNTIL DATE 19920501, + 1451 07 (1), 1452 04 (1), 6929 29 (2), 6932 06 (2), 6962 13 (2)
1336 E3, NFP, CARBURETTOR AND MECHANICAL FUEL PUMP ASSEMBLY SINCE DATE 19920501
1336 62, INJECTION AND XU9M UNTIL DATE 19901201, SEE A
1336 62, INJECTION AND XU5M UNTIL SERIES 10379257, SEE A
1336 C6, INJECTION AND XU5M SINCE SERIES 10379258
1336 85, INJECTION SINCE DATE 19901201 EXCEPT XU5M
« Viimeksi muokattu: 06.09.2010, 11:49:02 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info