Kirjoittaja Aihe: 306 - Ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 6511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

306break

  • Vieras
Vielä olisi yksi kysymys. Mikä kyseinen osa on (kts.kuva)? Kun avaimen kääntää asentoon 2 niin tuosta mötikästä alkaa kuulua nakutusta. Normaalia? Mitä siellä sisällä tapahtuu? Oletan ainakin että se oli tuo palikka mikä ääntelee.

306break

  • Vieras
Perkeles, voisko olla niinkin yksinkertaista kuin väärä polttoaine! (nauran itseni kipeäksi täällä kohta) Ihan normi 95oktaanista tankattiin eli ei mitään alkoholisekoituksia kun E10 tms. Vähän taitaa alkoholia tosin olla nykyisin kaikissa polttoaineissa. Mutta juu 98sia sitten pikimiten jos asiantuntijat niin sanoo. Aikaisemmin tosin omistin -95 corollan samankokoisella ja jopa vähän tehokkaammalla koneella ja se kävi nätisti 95 oktaanisella. Kokeilemisen arvoinen ehdotus kuitenkin.

306break

  • Vieras
Isompi perspektiivi. Mötikkä keskellä ylhäällä...

micco

  • Vieras
MAP-anturi, mutta siitä ei ääntä lähde. Tyhjäkäyntimoottori varmaan pitää naksutusta... Putsaapa se!
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 20:16:43 kirjoittanut micco »

ATS

  • Vieras
Tai ihan oikeasti käydä läpi tuon akun ja muut maadoituspaikat jotka autosta löytyvät! Aikoinaan olen ohjeet kirjoittanut tuolle toiselle foorumille.

http://www.sportpug.com/smf/index.php?topic=25408.0

306break

  • Vieras
Ok, kiitoksia linkistä. Laittamissani kuvissa näkyy vielä karmea määrä hapettumaa akun kengissä, mutta ne jo putsasin pois ja hiomapaperilla kiillottelin. Samalla myös pari muuta maadoitusliitosta hion puhtaaksi. Tuohon akun miinusnavan ja rungon väliseen maadoitukseen en päässyt käsiksi kun oli niin hankalassa raossa. Pyydän kaveria paremmilla työkaluilla tekemään sen. Lueskelenpa puhdistusohjeet vielä tarkemmin.

Olen kyllä kaikenkaikkiaan yllättynyt siitä, kuinka paljon foorumilta saa vinkkejä. Avuliaisuutta tuntuu löytyvän, kiitos siitä. Autoon en pääse valitettavasti käsiksi kun vasta ensi viikolla, joten joutuu vielä odottamaan käytännön toteutusta nämä ideat. Siihen saakka saa pösön rotisko odotella rauhassa. Raportoin varmasti jos ja kun vika löytyy. Epäilen vähän että kyse ei ole yksittäisestä viasta, mutta kun pistää sähköpuolen uusiksi ja tekee muut krumeluurit niin luulis pelittävän. :)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ankaa

  • Vieras
Onkohan menossa hiilet startista tai hapettumaa startissa. Yleensä jos akussa olisi latausongelmia niin nykypäivän autoissa, pitäisi kodelautaan syttyä akun kuva palamaan.

Kaisu

  • Vieras
Auto: 1997 306 1,4.

Moi. Jo jonkin aikaa oli ollut vaikeuksia saada auto käymään= useita starttiyrityksiä. Vaihdettiin sitten bensansuodatin. Vähän aikaa käynnisty taas ihan ok, mut kohta ei ollenkaan. Toi hetkellinen parannus taisi olla tuuria, koska ilmeni että ongelma on sytytyspuolella. Kuten Ville67:lla, oli mullakin sytytyspuolan liittimien vaihdon aika.  Ilman Villeä olis varmaan kestäny aika paljon kauemmin, että vika olis selvinny. Ja rahaa olis varmasti kulunu :D Eli... ISO KIITOS VILLELLE kokemuksien jaosta!!! Kyllä meinaan tuntu hyvältä kun auto hörähti käyntiin :)

EyeTiger

  • Vieras
Tässä oma vinkkini jos käynnistinmoottori pyörittää ja joka kerta ei käynnisty. Kahdessa omassa autossani sama vika ja kummatkin korjasin pika-fixillä. Eli kyseessä autot missä avainkoodilla oleva käynnistymisenestojärjestelmä. Peugeot 406 vm.1998 autoni alkoi lähes heti sen hankittua tekemään niin, ettei lähtenyt käyntiin kuin joka toisella käynnistymiskerralla. Ja välillä piti yrittää 2-4 käynnistys yritystä ennen kuin käynnistyi.

Koitin voidella virtalukkoa Würthin HHS 2000 synteettisella voiteluöljyllä, (tätä saa tarjoustalosta) jokin muukin vastaava varmasti käy, mutta muusta ei itselläni ole kokemusta. Hyvällä onnella, autojeni virtalukkoja, virta-avaimenreijästä voitelinkin. Kun kummastakin korjaantui vika pelkästään tuolla. Nyt kummatkin autot (Peugeot ja Audi) käynnistyvät jokaisella yrityksellä.

Toivottavasti tästä on apua muillekkin, jos vian saa näin helposti pois, niin varmasti joku muukin säästää monta euroa ja paljon päänvaivaa  :D