Auto: 2006 407 SW 1,8 (125 hv, 09/2006).
(Osaako joku kertoa mistä löydän auton moottorin tyypin?)
Tilasin tuolta plagun mainitsemasta paikasta
http://eshop.original-teile.de/ ....Z8 vakkariviiksen. Hinta oli noin 60e plus postitus. Valita voi suojaavan pussin (noin kymppi) tai laatikon joka on vakuutettu (reilu 20).
Viiksen paikalleenlaitto meni suoraviivaisesti kuten aiemmin kerrottu. Muovit irroitetaan järjestyksessä: 1) Yläetu, 2) Ylätaka, 3) Ala. Alamuovin raotus riittää. Tietty ensin irroitetaan ne kaksi ruuvia T20 torx.
Vakkarin sain toimimaan (ja poistuu kytkintä tai jarrua painamalla), mutta rajoitin ilmoittaa "Speed Control System Faulty" tms. kun sen kääntää päälle tai painaa nappuloita sen ollessa päällä. Nopeusraja vilahtaa kytkettäessä mutta muuttuu vilkkuviksi viivoiksi virheilmoituksen kera.
PP2000-kloonilla laitoin asetukset kohtiin:
- ECU-asetukset ja huollot / Testi ohjausyksikön toimesta / Keskusyksikkö (BSI) / Kaukopäivitys / Asiakasvaihtoehdot / Sekalaista / Nopeudensäätimen tai -rajoittimen olemassaolo ja tyyppi: Laitoin tähän 2.2
- ECU-asetukset ja huollot / Testi ohjausyksikön toimesta / Moottori/vaihteiston ohjausyksikkö / Moottorin tietokone (MM6LPB RFJ) - Kaukopäivitys - Vakionopeussäädin: läsnä (tms.)
- ECU-asetukset ja huollot / Testi ohjausyksikön toimesta / Moottori/vaihteiston ohjausyksikkö / Moottorin tietokone (MM6LPB RFJ) - Kaukopäivitys - Ajoneuvon nopeusrajoitus: läsnä (tms.)
Käyttöohjeessa sanotaan että rajoittimen voi ohittaa kun painaa kaasun pohjaan*vastuksen yli*, mutta mulla ei kaasupolkimessa tunnu jäykkää kohtaa. Voisiko siis katkaisija puuttua?
Ekoilla yrityksillä löytyi muistaakseni moottorin ohjaimen vikalokista kaksi virhettä rajoittimeen/vakkariin liittyen, joista toinen pysyvä. Muistaakseni ilmoitus jostain "oikosulusta" tms. Pitää vielä katsoa tänään tämänhetkiset virheet, josko tuo virhe olisi taas siellä.