Kirjoittaja Aihe: 405 - Mi16 1993, olevan XU10J4 kat moottorin vaihto XU9J4  (Luettu 2960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpel

• Käyttäjä
  • *
  • 607 2,2 16V, 405 Mi16
Moi 405 Mi16 asiantuntijat!
Minulla on 405 1993, moottorilla XU10J4, tottakai katalysaattorilla kun on 1993 mallia. Mutta, moottoriin tuli kohtalokas voiteluhäiriö, ja se leikkasi kiinni ainakin kiertokangeilta - liuskat ovat lähteneet pyörimään kiertokanginsilmissä, ja todennäköisesti myös kampiakselin runkolaakereilta kiinnileikkaantumista on tapahtunut - irtiotetun öljypohjan kautta mitä näkee. Voi olla vikaa männissä ja pytyissäkin... 

Mitäs seuraavaksi? No vaihtomoottori...

Minulla olis mahdollisuus saada vaihtomoottori XU9J4 vuosimallia 1989 tai 1990 - siis ilman katalysaattoria. Ja minun 1993 mallinen autohan vaatii katin.
Eli, kuinka ja mistä saan tähän XU9J4 katin, katin vaatimat anturit ja ECU-boksin?

TURBO: entäpä jos haluankin lisätä XU9J4 moottoriin turbon? Mitäs komponentteja silloin tarvitaan?

Kuinka, tarvitseeko jälkiturbotettu Mi16 tyyppikatsastaa?

-Minun hajonneessa XU10J4 moottorissa on ehjä katalysaattori ja Lambda.

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
Harmittava takaisku. Mikä syynä, ettei monistu? En ole 4å5 asiantuntija, mutta Traficomin sivuilta löytyy tietoa ja helpoiten katsastuskonttorilta, neuvovat ennakkotapausten perusteella. Perusmottihan XU9 ja XU10 eivät tunnista varusteita, jos imu ja pakosarja sopivat plug in. Moottoriin turbo on puristukset oltava erilaiset, jarrujen teho myös tarkistettava, onko samat.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -