Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 83406 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 Hdi

  • Vieras
407 - Ohjaustehostin
« : 27.01.2006, 16:26:26 »
Pakkasten jälkeen ihmettelin kun ohjaus ajoittain jäykisteli. Ohjaustehostimen neste oli vajuuttunut, täyttäkorkki/ympäristö märkä, ilmeisesti tätä kautta tyhjentynyt. Pikahuollossa ei löytynyt muita vuotokohtia, mahdollinen syy? Unohtui myös kysyä mitä nestettä tehostimeen laitetaan(ATF?).

AnttiF

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #1 : 27.01.2006, 21:45:38 »
Eikös noihin takuuna ole vaihdettu paremmin Suomen oloihin sopiva öljy viskositeetiltaan ?

Monasti takuuna on suoritettu vähintäänkin järjestelmän ilmaus tai öljyjen vaihto.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #2 : 25.05.2006, 12:13:47 »
407:ssa on ollut ongelmia ohjaustehostimissa. Uuden mallista osaa tilalle...
Peugeot 3008 hybrid

407 Hdi

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #3 : 25.05.2006, 16:44:41 »
Joo, mulla sylki kanssa nesteet tehostimen korkin kautta pakkasilla, nyt määräaikaishuollon yhteydessä sanoivat, että pitää tilata uusi pumppu Ranskasta. Asia tuli ilmi vasta kun ehdotin tehostimen nesteenvaihtoa(luulin sen riittävän) huollon yhteydessä. Ihmeellistä ettei automaattisesti tilata uutta osaa+takaisinkutsu.

407 Coupe

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #4 : 25.05.2006, 18:09:43 »
Ilmeisesti öljy pääsee vaahtoutumaan pakkasella, eikä ilmaus sekä öljynvaihto riitä muuta kuin ensiavuksi.  Viime viikolla vaihdettiin uusi pumppu sekä putket. Lieneekö ongelmia sen verran paljon 407:ssa sillä jouduin odottamaan osia pari-kolme kuukautta. Ihmettelin itsekin missä huoltokutsu viipyy.

Jussi

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #5 : 25.05.2006, 19:19:18 »
Juu... on noi 407:n tehostin ongelmat tullut koettua, mutta öljyjen lentäminen pihalle tai edes paha vaahtoutuminen on aika outo ilmiö tuollasessa järjestelmässä.

Onko nyt kyse sähköhydraulisesta tehostajasta (eli pumppu pyörii sähkömoottorilla) eikä perinteisestä mallista?

Ainakaan Tampereen Automaassa ei n. 1kk sitten tiedetty aiheesta muuta kuin että saattaa olla kampanja tulossa... minulla ei tehostimessa ole mitään vikaa ollut sitten alkuajan ilmavaivojen, mutta periaatteessa haluan sinne ainakin uuden pumpun ennen takuun loppumista. Meidän 407:lla ehdittiin kuitenkin ajella melkein 20 000 km ennen kuin huolto sai tehostajasta ilmat pihalle... kavitointi on aivan varmasti jättänyt jälkensä pumppuun.

Jussi

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #6 : 26.05.2006, 09:44:02 »
Mulle tuli semmoinen käsitys, että 407:ssa on erimallisia tehostimenpumppuja ja vain osa näitä pakkasella nesteet sylkeviä.

Ainakin niitä on perinteinen hihnalla käytetty malli ja sähköhydraulinen malli, mutta onkohan noistakin sitten vielä eri variaatioita...

Häiritsee kun on ensimmäinen auto yli kymmeneen vuoteen johon ei ole itsellä korjaamokäsikirjojen kopioita

JuSu+

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #7 : 11.02.2007, 15:17:30 »
Hei?  407 2.2 moottorisen ohj.tehostimen korkki oli "mehinyt" hieman öljyä siitä korkin huohotus reiästä joten päätin kurkistaa sen alle. Korkin alla oli paljon vaahtoa?   Onko se normaalia vai tulisiko johonkin toimenpiteisiin ryhtyä. Mitään ongelmia ei ohjauksessa muuten ole.

AUTAP

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #8 : 11.02.2007, 17:19:24 »
Eipä ole koskaan sattunut eteen. Joten arvailua: Voisiko olla öljy ollut vähissä jolloin pumppu puhkunut vaahdoksi. Tai onko mahdollista väärän tyyppinen öljy. Entä öljyn ikä. Meikällä ei tiivisteongelmia lukuun ottamatta muita vikoja ole esiintynyt.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #9 : 11.02.2007, 17:45:43 »
Mikäli moottori oli käynnissä niin tehostinöljyn paluuvirtauksen pienehkö vaahtoaminen on normaalia. Sammutettuasi moottorin - mikäli edelleen säiliössä on vaahdonsekaista öljyä -> kannattaa neste vaihtaa, sillä siihen on kertynyt jonkin verran vettä.


407 Hdi

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #10 : 14.02.2007, 13:31:24 »
407:in on vaihdettu ohjaustehostomia, koska jotkut alkuperäiset nimenomaan talvella ovat ruiskineet nesteet ulos. Tekevät takuuseen.

Jussi

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #11 : 18.02.2007, 11:15:00 »
Onko tehostimesta meneillään korjaus kampanja, vai auton takuuseenko on laitettu??  Harmi vaan kun itsellä on jo auton takuu ummessa.

Ei vaikuta mitään... alkupään 407:ssa tehostimet ryssittiin jo tehtaalla pilalle. Laitteita ei saatu ilmattua oikein ja ilmeisesti aika monet autot olivat liikenteessä jopa toista vuotta niin että systeemissä pyöri ilma mukana.

407:n tehostin ei ole perinteinen avoin järjestelmä vaan suljettu, mistä syystä ilmaus ei alkuunsa onnistunut kun sitä yritettiin tehdä samoilla opeilla kuin avoimien järjestelmien ilmausta.

Tehostimet ei tule ikinä kestämään sitä mitä tehostimen pitäisi tyypillisesti kestää ja tehtaan/maahantuojan on pakko tulla vastaan.

Rattus

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #12 : 05.03.2007, 18:12:26 »
Sama vika Rahikaisella, ohjaustehostimen öljyputkesta tuli 39 asteen pakkasilla öljyt ulos (karrikoidusti sanottuna. Vm. 2004 407, johon on uusi ohjaustehostimen pumppu kertaalleen vaihdettu... olikohan toissa talvena ja nyt det samma problem.

Vesseli

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #13 : 23.03.2009, 13:13:35 »
Onko vielä muilla ollut ohjaustehostimen kanssa vaikeuksia? Minulla 407 sw -05 työnsi nyt talvella -30 asteessa nesteet korkin kautta pihalle. Sen jälkeen uudet nesteet ja ilmaus, mutta eivät ne enää sisällä pysy, vaan pikkuhiljaa tulevat korkinkauta ulos. Korjaukseksi tarjoavat putkien vaihtoa. Pumpussa ei kuulemma ole vikaa (se kun menisi auton takuuseen, putket eivät).

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #14 : 23.03.2009, 13:21:07 »
Kovilla pakkasilla vanhempien 407 sylki ohjaustehostimen nestettä ulos, muttei kumminkaan kovin paljoa. Silloin ongelmaan auttoi nesteen lisäys. Samalla poistui myös ajoittainen ohjauksen pykälämäisyys. Tehostimen putkien liitosten perusteella autoon on joskus vaihdettu pumppu. Ja autohan oli 2005 vuoden 407 2,0 hdi.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87