Kirjoittaja Aihe: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella  (Luettu 8084 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

leatmpok

  • Vieras
206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« : 29.12.2014, 10:52:20 »
Auto: 2006 206 SW 1,4 Trendy.

Auto on nostanut lämmöt punaiselle ja stoppi huutaa muutaman kilsan ajon jälkeen. Lämpöä tulee kyllä sisälle, paisuntasäiliössä on nestettä ja flektikin toimii moitteettomasti. Mitähän osaa mä lähden vaihtamaan tässä vaiheessa? :D Flektin vastus ja rele vaihdettu kesällä uuteen, kun kosahtivat.

Matkustelia

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #1 : 29.12.2014, 16:19:02 »
Oletko mitannut pakkaskestävyyden nesteestä? Voi jäätyä jokin ohut letku ajoviimasta? Termostaattivikakin voisi olla, mutta yleensä se jää auki, jos rikkoontuu. Jostain syystä sulla eivät nesteet kierrä moottorin ja syylärin välillä.

leatmpok

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #2 : 29.12.2014, 17:43:25 »
Pakkaskestävyys on 26 (siellä on vettä joukossa kesän säiliösäädön takia). Pitäisikö vaan ensitöikseen tyhjentää ja pestä järjestelmä ja laittaa uudet nesteet ja katsoa, mitä se sitten meinaa?

leatmpok

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #3 : 29.12.2014, 18:27:50 »
Niin ja itseasiassa (otsikkoa kun on muutettu) niin selvennykseksi: moottori ei ole kuuma ollenkaan. Vika ilmenee aina, kun lähtee ajamaan yli 80km/h vauhdilla, pikkuteillä ajaessa lämmöt eivät nouse edes 70C ylemmäs. Ja mittari hyppää tuolta 70:stä sataseen joka kerta kun alkaa kiihdyttämään.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #4 : 29.12.2014, 19:00:24 »
Lämpötila-anturi?

Matkustelia

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #5 : 29.12.2014, 21:12:27 »
Joo, todennäköisesti jäähdytys toimii anturivikaa minäkin veikkaan.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #6 : 02.01.2015, 13:06:00 »
Pakkaskestävyys liian vähän, vahvista neste nyt ensin ennen kun alkaa muuta tekemään. Vai onko oire vielä plussakelilläkin sama?
Kyllä -20 kestävä lasipesukin ajoviimassa jäätyy lasiin. Ja kuten sanoit että oire tulee juuri kovassa vauhdissa vain... Onko autossa maskipeittoa paikallaan?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

leatmpok

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #7 : 02.01.2015, 14:57:14 »
Nyt plussakeleillä ei ole ollut mitään ongelmaa, jotenka ennen pakkasia pyhdistan koko säiliön ja laitan uudet nesteet sekaan. Kattoo jos sitten vielä ongelma jatkuu.
Ja ei ole viimamaskia.

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #8 : 14.01.2016, 17:47:54 »
Auto: 1999 206 1,4.

Mulla taas iski ongelma lähinnä lämppärin kans, sieltä ei kertakaikkiaan saa lämpöä millään... Entinen 206 oli vm 2000 ja 1,1 bensakoneella, lämpöä tuli vähintäänkin riittävästi. Epäilin liian laihaa nestettä, tai liian p*skaista nestettä.. Tänään laskin entiset nesteet pesuvatiin ja olihan ne kyllä melkoista kuraa. Uudet nesteet sisään, epätoivoa herättävää ilmausta loputtomasti ja nyt pitäisi toimia. Vaan kun ei toimi. Lämpöä tulee hetkittäin, sitten se taas loppuu. Moottori lämpenee kiitettävästi, moottoritiellä itseasiassa turhankin paljon, muttei kuitenkaan punaiselle asti. Tuossa yksilössä on muuten lämppärin letkuissa letkumallin moottorinlämmitin, voisko siinä olla jotain syytä näihin ongelmiin? Entä kuinka todennäköistä on se, että jossain tuolla putkistossa on edelleen joku ilmalukko? Millä helkkarilla sen ilmalukon saa pois, lämppärin letkussa olevasta ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä, eikä paisuntasäiliössäkään kupli.. ei vaikka miten puristelee ylä- ja alavesiletkua, kylmänä sekä lämpimänä, käydessä sekä sammutettuna.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #9 : 14.01.2016, 18:31:55 »
Ootko koittanu nostaa paisuntasäiliön nesteen pintaa jatkopalalla? Koneen päässä on muistaakseni yksi ilmausruuvi, toinen on kennon letkussa, sen olitkin jo löytänyt, muista en tiedä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #10 : 14.01.2016, 18:36:02 »
Jep, nestepintaa pidetty korkealla ja loputonta letkujen puristelua. Missä kohtaa tuossa 1.4 litrasessa bensakoneessa on muualla ilmaruuveja, kuin siellä lämppärin letkussa? Minkä näköisiä niiden pitäisi olla? Tuo olis pakko saada pikimmiten kuntoon, kohta taas -30C pakkaset....

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #11 : 14.01.2016, 18:43:55 »
Se on aika hyvin kätketty, ei oikein näy mistään mutta termarin kotelosta se yleensä löytyy. Jos olis tiedossa DAM tai Vin koodi niin saataisi tarkempi tieto, mutta karkeasti se on jossain samoilla nurkilla, osa numero 3.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2016, 00:16:23 kirjoittanut ToniL »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #12 : 14.01.2016, 19:05:12 »
Loistavaa! Tuolla kuvalla sen pystyy jopa hahmottamaan ja on siis vissiinko kuusiokoloruuvi? Huomenna päivänvalossa metsästämään... kiitti!

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #13 : 14.01.2016, 20:05:35 »
No en sitten malttanu ootella huomiseen, taskulampun kans ruuvi löytyi ja sieltä tulla tupsahti jonkun verran ilmaa. Koeajolenkin aikana lämmöt nousi moottoritiellä yli 90C:een ja lämppäri hönki sentään jonkun verran lämpöä. Hitaassa ajossa ja liikennevaloissa lämmöntulo loppui lähes kokonaan... Voisko lämppärin kenno olla tukossa, tai mikä muu tuon selittää? Se letkulämppärikin aiheuttaa kysymysmerkkejä, voiko se olla jotenki väärin asennettu ja voiko se tukkeutua? On siis lämppärin letkuissa.

antsu

  • Vieras
Vs: 206 - Moottori ylikuumenee pakkasella
« Vastaus #14 : 14.01.2016, 22:21:40 »
Letkulämppäri on pätkä putkea jossa on sähkölämmitin sisällä. Vaikea kuvitella, että joku olisi pystynyt töpeksimään sen kanssa. Kannattaa varmaan katsella muita paikkoja.