Tuo autoluokka ei ole viimeiseen 20 vuoteen kehittynyt yhtään mihinkään. 406 oli parempi kuin 407 jokseenkin kaikissa suhteissa, 508:kaan ei ole kovin kummoinen kehitysaskel. Tilat ovat autoissa pienentyneet, mukavuus huonontunut, melu kasvanut. Luotettavuus heikkeni 407:ssa suuresti, 508 on tähän selvä parannus.
Sama kehitys on mielestäni myös esim. BMW 500:ssa. Hiljaisin ja mukavin BMW oli -90 luvun puolivälissä. Tottakai PSA:lla on oltava malli tuossa kokoluokassa kun kerran Rellullakin on.
Tätä en kyllä allekirjoita. Esimerkiksi turvallisuus on ihan eri luokkaa kuin 20v sitten, ja mitä ajettavuuteen ja mukavuuteen tulee, niin kyllä 406 aika vanhalta, kankealta ja ankealta tuntui kun uudemmasta autosta siihen siirtyi, vaikka aikanaan melkoinen hitti olikin. Vaikka 406 on aikalaisekseen erinomainen auto, niin uskallan väittää, että 508 on hiljaisempi, viimeistellympi ja oikeastaan kaikin puolin parempi kuin 406.
Ja sama juttu mielestäni myös BMW:n kohdalla, ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä kumpaan autoon hyppään jos vastakkain on G30 ja E39, jo E60:iinkin verraten se E39 tuntuu museoautolta sisustaltaan. Ja nykyisten bemareiden alusta ei kyllä ole mitenkään kova, 225/55R17 renkailla esim. 520d F10 on erittäin mukava auto, kyllä ne 2000-luvun vaihteen kivireet on jo taakse jäänyttä ainakin urheilumallit poislukien, saisi PSA ottaa oppia.