Auto toimii omasta mielestäni normaalisti, ei pölläyttele tai tee muutakaan epätavallista. Kulutus on hieman koholla (6,2l /100km, 65tkm keskiarvona), mutta kuitenkin niin vähän, että olen sen olettanut johtuvan ajotyylistä, 18" kesävanteista ja webaston käytöstä. Työmatka 40km suuntaansa motaria.
Testerin lukemat viittaa tukkoiseen dpf:ään.
10 edellisen polton keskim.väli 250km (tuntuu liian tiheältä väliltä)
Karstaantumisaste 59%
FAP kertynyt lisäainemäärä 124g (tästä en ymmärrä onko paljon vai vähän)
Kävin ajamassa lenkin 4 vaihteella 105km vakkariin ~2600rpm ja käynnistin pakotetun polton testerillä. Vajaan 10min päästä ilmoitti polton olevan valmis mutta tuohon karstaantumisasteeseen sillä ei ollut vaikutusta. Tässä arvon että onko mitään järkeä lähteä konttorille kokeilemaan huomenna niin että ajaa auton kunnolla kuumaksi. Ei taida noin suurta päästöarvoa selittää mikään tukkoisuus, kun hiukkasten pitäisi silti jäädä loukkuun. Edellisessä autossani pakotettu poltto paikallaan ollessa laski ihan selvästi dpf:n tukkoisuutta, niin vähän ihmetyttää, miksei tässä tapahtunut mitään muutosta.