Kirjoittaja Aihe: 607 - Vetoakselit  (Luettu 14661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
607 - Vetoakselit
« : 27.05.2014, 12:10:34 »
Auto: 2005 607 2,2 (2. mallisarja, VF39U3FZC92216266)

Tarkoitus on ostaa käytetty vetoakseli etumatkustajan puolelle, uusi on varmasti hintava? W307670 olisi kai sopiva, mutta tietääkö joku, sopiiko muitakin tähän mun malliin. Esim Citikan C5 tai 407 tai muuten 607 vanhemmat vuosimallit manuaalilootalla?

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Peugeot/PEUGEOT-607/All/Växellåda-&-Drivaxel-&-Mellanaxel/Drivaxel/Höger-fram/?page=1
607  2.2  -05

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #1 : 27.05.2014, 13:16:48 »
Uusi oli luokkaa 400-500€ riippuen mistä hommaa mitä itse tossa jokin aika takaperin katselin noita.

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #2 : 27.05.2014, 14:07:09 »
http://www.ebay.fr/itm/Cardan-CEVAM-5473Z-pour-PEUGEOT-607-2000-2011-/231218614115?pt=JG_FR_Auto_Pièces&hash=item35d5b40f63

Mahtaisko tämä sopia, siinä puuttuu pösön varaosanumero löytyy vain CEVAMIN numero.
607  2.2  -05

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #3 : 27.05.2014, 14:28:34 »
mahtaisko tämä sopia siinä puuttuu pösön varaosanumero löytyy vain CEVAMIN numero

Ei sovellu, jos/kun autossasi on Boschin induktiivisilla antureilla varustetty ABS-järjestelmä. Magneettisiin napalaakeritiivistemalleihin (hall-anturit yms.) tuo käy.

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #4 : 28.05.2014, 07:09:49 »
607  2.2  -05

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
607  2.2  -05

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #6 : 28.05.2014, 08:38:28 »
http://www.ebay.fr/itm/CARDAN-DROIT-POUR-PEUGEOT-607-BV-ML-/250540515173?pt=JG_FR_Auto_Pièces&hash=item3a5560df65

no tämä?

Edelleen väärä ABS tunnistinkehän hammasluku, koskee siis induktiivisilla antureilla varustettua järjestelmää.

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #7 : 28.05.2014, 15:41:00 »
Mikä on se oikea hammasluku? Kummallista että se ei on Cevamin luettelossa.
607  2.2  -05

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #8 : 28.05.2014, 15:44:09 »
Mikä on se oikea hammasluku?

Ota ja laske omastasi.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #9 : 29.05.2014, 10:56:18 »
Edelleen väärä ABS tunnistinkehän hammasluku, koskee siis induktiivisilla antureilla varustettua järjestelmää.

Mulla on saman vuosimallin autossa HAL-anturit ja samoin on tuossa serviceboxin mukaan. "Kehä" on siis laakerissa ei vetoakselissa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #10 : 29.05.2014, 11:13:03 »
Juuri eilen purettiin -01 mallisesta 2.2 Automaatti lootasesta vetarit.
Mahtaskohan sopia? Kuvia ym. tietoa saa tarvittaessa.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #11 : 29.05.2014, 16:12:00 »
Mitä olen katsonut niin diisselit ja automaattilootalla sekä 6 v. manuaalit heillä on eri varaosanumero kuin tämä mun :

varaosanumero on 3273 HZ tai 3273 JA  mutta Nathalie , Cevam ranskan toimipisteessä ei voinut auttaa kun annoin nuo numerot enkä minäkään saanut mitään selvää heidän sivusta...   
607  2.2  -05

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #12 : 05.12.2015, 14:43:05 »
Auto: 2006 607 2,7 V6 HDi (AM6-automaattivaihteisto).

Tässä pikkuremonttia tehdessä huomasin, että oikealla puolen sisemmän vetonivelen suojakumi on rikkoutunut. Pikku psa malleihin olen näitä vaihtanut jne. Mutta nämä on vähän vieraampia. Lähteekö näissä vetonivel ihan kanssa naputtelemalla irti? Jos paikallaan ei saa kumia vaihdettua, tuleeko laatikosta paljon öljyä ulos kun vetää vetoakselin irti? Ja jos tulee niin riittääkö se 3 l mitä tulee pohjapropusta estämään sen? Kannattaako näihin vaihtaa stefoja?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #13 : 05.12.2015, 15:01:07 »
Oikea puoli on hankalampi, onnistuu naputtelemalla. Akselin tukilaakerin irroitus on oma juttunsa. Öljyä ei valu, eikä stefaa välttämättä tarvitse uusia. Huomioi, että originaalin kumin uudet kiristyspannat ilman sille tarkistettua erikoistyökalua ovat hankala asentaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #14 : 05.12.2015, 16:49:19 »
Öljyä ei siis valu tippaakaan?  :o Tämä kiva, Yläkääntölaakereita samalla vaihtelen niin ei lipsahda öljyä ulos kuskin puolelta niinkuin perinteisesti itsellä ollut MA ja BE laatikoiden kanssa ollut tapana. :D

Oli vaan kauhukuvia siitä kuinkapaljon sitä öljyä sieltä valuu ja se täyttäminen ja tasomäärän tarkastaminen 60c astetta jne. :)

Ajattelin käyttää jotain näitä klemmareita, mitä tulee näissä yleismallin kumeissa mukana. ne ainakin on saanut helposti ilman mitään erikoistyökaluja paikalleen.  Mitään yleismallin kumeja en kyllä mielelläni käytä.. Saa linkata jos tietää missä myydään hyvälaatuisia kumeja. marmorilta taitaa olla turhan suolasen hintaisia.
Mikä olisi kaikkein paras rasva näihin?
« Viimeksi muokattu: 05.12.2015, 16:54:12 kirjoittanut rallyedriver »