Onkos asioista tietävillä tarkempaa tilannetietoa OVS-portaalin jälleenmyyjäkoulutusten tämän hetkisestä tilanteesta? Ts. jos pyytää paikallista jälleenmyyjää laittamaan portaalissa ruksit oikeisiin paikkoihin että saisi itse tehtyä kartta- ja sovelluspäivitykset niin mahtaako onnistua? Entä mikähän on TomTom Trafficin aktivoinnin tilanne?
Ei ole ilmeisesti tilanne pahemmin muuttunut aiemmasta, eli pähkinänkuoressa: maahantuoja ei halua ottaa OVS-portaalia käyttöön eikä näin ole antaa mahdollisuutta meille 2016-2017 myytyjen PSA-autojen navigointijärjestelmän lopulliseen käyttöönottoon Suomessa.
Härnäsin kesällä innokasta it-eksperttiä Herttoniemen Veholla, ja tässä viimeisin vastauksensa elokuulta:
"Soitin eilen Citroenin maahantuonnissa työskentelevälle kouluttajalle, jonka kanssa oli aiemminkin puhetta OVS-järjestelmästä ja Tomtom Traffic-ominaisuudesta Suomessa. Hän oli viime kuussa kursseilla ollessaan kysynyt em. järjestelmien saatavuudesta Suomessa ja vastaus oli että ei ainakaan vielä tänä vuonna ole tulossa, eikä ensi vuoden tilanteestakaan ole vielä tietoja tai tarkempaa aikataulua. Asiasta on kuitenkin ollut puhetta maahantuonnissa viime aikoina, mutta lopputulos on ollut että OVS-portaali ei ole ainakaan vielä Suomessa tarpeellinen koska Tomtomin järjestelmä ei ole vielä saatavilla Suomessa.
Tarkistin vielä Grand C4 Picasson esitteestä tiedot navigaattorin ominaisuuksista ja viimeisellä sivulla lukee että autojen varustetaso vaihtelee maittain (liitteenä kopio viimeisestä sivusta).
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis se, että käytte lomareissullanne Citroenin edustajalla jossain Euroopan maassa kytkemässä ominaisuuden käyttöön jos se vain onnistuu vaikka auto on ostettu Suomesta."
Kyllä tuo viimeinen lause on kuin märkä rätti päin naamaa, osoittaa hyvin miten meitä PSA-tuotteita ostaneita Suomessa arvostetaan!
Tuo meiltä pois otettu etu ei ole aivan vähäinen: TomTom Traffic -palvelun täysimääräinen käyttömahdollisuus sekä lisäksi ilmaiset ajantasaiset päivitykset järjestelmään (kartat + muut tiedot) 4 kertaa vuodessa koko auton 3 vuoden takuun ajan!
Jos kanssani samalla lailla tuntevia löytyy teiltä 3008/5008 -joukoista, niin ehdotan yhteistä aktiviteettia hyödyntäen merkkikerhojamme (kts. viestini 29.6.). Kerhojen vetäjät pääsisivät sopivasti briifattuina yhdessä keskustelemaan Auto-Bonin toimarin kanssa ja siitä homma lähtisi liikkeelle!
Löytyykö vielä taisteluhenkeä vai olemmeko lampaita?