Kirjoittaja Aihe: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (ohjausyksikkö)  (Luettu 15552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

brwzzard

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault
Arkistoitu ohje: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
Arkistoitu ohje: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (jarruvalokytkin)
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault


Ongelma:

Auto: 2007 307 1,6 HDi 90 (369 000 km).

Mittaristossa palavat ABS-, EPS- ja jarrujen vikavalo sekä STOP-valo. Joskus voi olla olla niin, että palavat vain ABS-ja EPS-valot ja satunnaisesti voi olla hetken jopa ilman vikavaloja, mutta silloinkaan eivät ABS-jarrut toimi kunnolla, vaan vetää renkaat lukkoon. Testerillä antaa seuraavat vikakoodit ABS:n ohjausyksiköstä:

C1302 - Jatkuva vika. Jarruvalokytkimen ja paineanturin välinen epäyhteneväisyys. Sähkövika.
C1380 - Hetkellinen vika. Kierrätyspumpun syöttövika. Mekaaninen lukkiutuminen, avoin virtapiiri, oikosulku tai rele.

Sitten vielä BSI ilmoittaa seuraavaa: Vika: moottoritilan sulakerasia BSM: Mykkä ohjausyksikkö CAN-verkossa. Ei tarkennettu. Paikallinen.

Voisiko viitata ABS-yksiköön?

Ratkaisu:

Viat poistui ABS-yksikön vaihdolla.

Laguna00

  • Vieras
C1302 - Jatkuva vika. Jarruvalokytkimen ja paineanturin välinen epäyhteneväisyys. Sähkövika.

- Tähän hakisin vikaa ensin jarrupolkimen katkaisijasta joka tunnistaa josko jarrupoljinta polkaistaan. Halpa korjata ja hyvin todennäköinen vika.

C1380 - Hetkellinen vika. Kierrätyspumpun syöttövika. Mekaaninen lukkiutuminen, avoin virtapiiri, oikosulku tai rele.

- Voisiko olla ABS-pumpusta hiilet loppu? Tämä on halpa korjata. Hiilet saa alta vitosella. Lopun edestä pitää purkaa sähkömoottori ABS-pumpun kyljestä pois ja juottaa uusien hiilien johtimet vanhojen tilalle ja lopuksi kasata käänteisesti. Noin 2,5 tunnin homma ensikertalaiselle, riippuen osien sijoittelusta konehuoneessa.

es9j4s

  • Vieras
Törmäsin viestiketjussa vikakoodin kuvaukseen "C1302 - Jatkuva vika. Jarruvalokytkimen ja paineanturin välinen epäyhteneväisyys."

Korjaamolla oli sitkeävikainen ABS Fault III-kopan C5:ssä, jonka sain kuntoon vasta, kun säädin jarruvalot syttymään, kun jarrupaine näytti 1 bar.