Laitan vähän omaa kokemusta tuosta uudemmasta 8-venttiilisestä, jos jotakuta kiinnostaa. Käytin auki tuommoisen hdi 112 koneen öljypohjaa ja tuloöljyputken banjo-pulttia, niin ei näkynyt minkäänlaista karstaa eikä tukkoa kummassakaan paikkaa. Moottorilla kuitenkin ajettu jo yli 240k, eikä varmaan ikinä aukaistu (15k huoltoväli). Edellinen omistaja oli tähän yksilöön turbon vaihtanut, joten siksi tarkistin ettei kohta menisi uudestaan... Suuttimien seutukin näyttää kuivalta, niiden kiinnitystä ilmeiseti parannettu.
Tässä uudemmassakin öljypohjan tyhjennysroppu on "syvennyksessä", niin että moottori ei tule täysin tyhjäksi öljynvaihdossa. Ehkä imemällä vaihtuisi paremmin, jos saa imuletkun työnnettyä mittatikun putken lopussa olevien mutkien läpi... Tätä konetta ei kuitenkaan ole tuo karstoittumis/tukkeutumis tauti vaivannut.