Kirjoittaja Aihe: 208 - Ei käynnisty  (Luettu 8062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
208 - Ei käynnisty
« : 15.05.2018, 21:07:38 »
Auto: 2012 208 1,2 VTi 82 Allure Urban Vintage (EB2, 55 000 km).

Kävi sitten tänään sillä tavalla, että auto ei starttaa lainkaan. Kuuluu vain kaksi kertaa naks-naks, kun avaimesta kääntää ja kaikki on siinä. Economy mode on päällä heti kun oven avaa. Syyllinen lienee täysin loppu oleva akku. Kun laitoin toisen akun rinnalle apuvirraksi, niin starttaa ja lähtee käymään ilman ongelmia. Koitin latailla omaa akkua, mutta se ei juurikaan ota virtaa vastaan. Jännä juttu, kun eilen illalla toimi vielä täysin ongelmitta ja mitään varoittamatta ja tänään n. 16 h myöhemmin ei mitään.

Täytyy käydä hakemassa siihen uusi akku huomenna ja katsoa josko tuon vaihtaminen riittäisi.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 208 - Ei käynnisty
« Vastaus #1 : 15.05.2018, 21:31:47 »
Samanikäisestä 208:sta hajosi myös akku. Akun vaihto auttoi.
Peugeot 3008 hybrid

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 208 - Ei käynnisty
« Vastaus #2 : 16.05.2018, 12:46:24 »
Nykyakut loppuvat kerrasta.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 208 - Ei käynnisty
« Vastaus #3 : 16.05.2018, 14:03:25 »
Nyt on uusi akku paikallaan ja taas pelaa kuin ei mitään ongelmaa olisi ollutkaan. Laiskana miehenä en jaksa olla akun vaihdossa kiinnostunut oikeasta proseduurista, niin laitoin tälläkin kerralla rinnalle toisen akun kiinni vaihdon ajaksi, niin auto ei ole hetkeäkään sähköittä ja irti akusta.

Motonetin hyllystä löytyi pienimmällä vaivalla ja ajamisella Exide EL600 60Ah 640A(EN) EFB. Vastaa täysin alkuperäisen akun speksejä, joten se voi varmaan olettaa kestävän seuraavat kuusi vuotta pätkäajoa. Mielenkiintoista muuten, että varaosaliikkeiden koneilta ja Motonetin nettisivuilta kun katsoo, niin tarjoaa fyysiseltä kooltaan pienempää 50Ah 480A(EN) akkua tuon sijaan. Päätin kuitenkin pysyä alkuperäisissä spekseissä.