En tunne mitään virallista öljynvaihtotapaa tuohon autoon, mutta eikö se onnistuisi kuten hihnakäyttöisenkin pumpun tapauksessa:
-paluuletku laitetaan tarvittaessa jatkoletkun kanssa keruuastiaan ja tulpataan paluuletkun yhde säiliöstä
-haluttaessa imetään vaikka ruiskulla säiliö tyhjäksi ja täytetään uudella nesteellä
-avustaja käynnistää auton ja alkaa käännellä ohjauspyörää reippaasti laidasta toiseen
-kaadetaan nestettä valmiiksi avatuista kannuista säiliöön siten, että pumppu ei ehdi vetää ilmaa linjastoon
-kun nestettä on tullut keruuastiaan riittävästi, sammutetaan auto, liitetään paluuletku takaisin säiliöön, täytetään säiliö ylämerkin läheisyyteen ja aloitetaan ilmaus
-vpera on muistaakseni kirjoittanut ilmauksesta ansiokkaita ohjeita foorumille, ideana on käännellä ohjausta laidasta laitaan auton käydessä, jotta ilma poistuu
En ota vastuuta onnistumisesta, koska en tunne oikeita työtapoja tuollaisen tehostimen kanssa toimittaessa. Mutta perinteisen tehostimen tapauksessa noilla suuntaviivoilla olen onnistunut. Pumppu imee sitten sitä nestettä aika vauhdilla, joten nesteen kaatajan ja moottorin sammuttajan on oltava alusta asti hereillä, ettei säiliö kurahda tyhjäksi kesken leikin.
Määrä on perinteisesti ollut ehkä noin 1,5 litran luokkaa. Uskoisin, että 2 litralla nestettä saat nesteet vaihdettua riittävässä määrin. Ehkä joku 407:n tunteva tarkentaa ohjeita.