Kirjoittaja Aihe: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 129423 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #75 : 20.03.2014, 19:47:06 »
Kumpi on toiminta varmempi 90 vai 110 1.6hdi. Ja mitä muita eroja kuin fappi. Ja onko kiihtyvyksissä eroja.
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21

Makehei

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #76 : 01.05.2014, 17:13:23 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Terve, nyt sitten päädyn Monen Rellun ja Citikan jälkeen Pököttiin. Kertokaas vähän tuosta 307 sw mallista, ajettu on kylläkin n,280tkm. Mitä otettava huomioon ostossa meinaan erittäin? Perushuollot katottu jakohih ok leimakin ok. Mitäs nuo takaisin kutsut jota trafi esittänyt jotain palovaaraa olisi? Pystyykö enää viedä jos ei vanha omistaja ole vienyt? Olisi varmaan palanut jos ei kyllä olisivienyt mutta kysyn vain :D. entäs onko jakohihnan vaihto väli 100tkm/4v vai 120tkm/4? Entäs tuo mankka puoli? Onko siinä sama kun Citikassa että ei saa erilaista  mankkaa asennettua ilman jotain adapteria? Sekä että lueskelin ajotietokoneestakin kun tossa on viiksessä selvä nappi ja nuoli mutta ei tule mitään tietoja näyttöön? Onko se nii simppeli että menee aktivoimaan päälle sen ja se toimii? Kiitoksia :)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #77 : 01.05.2014, 20:26:14 »
Jos puhutaan oikeasti takaisinkutsuista, niin niitä ei voi olla rästissä, jos autolla on voimassa oleva katsastus. Rekisterinumerolla selviää merkkihuollon kautta onko kaikki kampanjat tuollaiseen tehty.

swopuli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #78 : 01.05.2014, 20:30:44 »
Mulla 307 SW vm. 2002, ajettu 200000 km. Uutena ostettu eli 12 v kokemusta.

Huoltokirjan mukaan jakopään hihnan vaihtoväli on 120000 km tai 4 vuotta (taksit 100000 km).

Etupään nivelet ja tangot ovat kulutustavaraa, samoin kaikki polttimot.

Puolayksikkö hajosi 10 v iässä, samalla vaihdettu akku.

Polttoainemittari on epäluotettava. Saattaa näyttää liikaa.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #79 : 01.05.2014, 22:23:25 »
Kytkimen painelaakeri antautuu 1,6 litraisessa jossain 200 tkm pintaan. Jos ei vielä vaihdettu niin odotettavissa on kytkinremppaa..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #80 : 02.05.2014, 08:00:07 »
280 tkm ajettu. Kaikki kuluva, eli startti, laturi, bensapumppu, iskarit. Jos saat auton halvalla ja harrastusta omatoimiseen korjaamiseen riittää, niin hyvä on ostos.
Radio-asiaa löytyy toisaalta foorumilta, eli onnistuu. Onnittelut ja tervetuloa foorumille.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2014, 08:03:45 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ariens

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #81 : 02.09.2014, 13:09:46 »
Katellu 307 pösöö (2,0 HDi, 2001) ja liikkeessä sanoivat että ei olis jakohihnaa vaan olis ketjukone. Pitäneekö paikkansa,epäilen.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #82 : 02.09.2014, 13:19:00 »
Jakopää on hihnalla.

Havu

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #83 : 09.09.2014, 20:15:26 »
Tervehdys tännekkin.

Ekaksi kiitokset loistavasta viestiketjusta, paljon hyviä vinkkejä..

 Mutta asiaan. Olisi tarkoituksena hankkia vähän pienenpi auto työmatka-ajoon, nykyisellä ei lompakko kestä kovin pitkään ajella ja pitkän pohdinnan kautta yhtenä varteen otettavana vaihtoehtona olisi juurikin tämä Peugeot 307 joko 2.0l bensa tai Hdi koneella.

Kuinka herkästi kori ruostuu ja missä on mahdolliset pahimmat paikat? Onko taka-akselistossa ollu mitään mahdollisia murheita?

-Havu

zakkeus

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #84 : 09.09.2014, 23:26:46 »
Moi Havu!  Pojalla käytössä meidän vanha 307 farkku, ajettu nyt n. 169tkm. Kone on kylläkin 1.6 bensa, auton ostin 11/-04, ikää siis pian 10 vuotta. Ei ongelmia ruosteesta tässä autossa muualla kuin takaluukun alareuna (hankasi jo uutena puskuriin, korjattiin ja maalattiin) Ei myöskään takajousituksen kanssa ongelmia ole ollut (aiemmin oli pösö 405, siinä on takajousitus erilainen kuin 307:ssa, jonkinsortin vääntösauvat, mutta niihin rasvanipat ja rasvaa uudesta alkaen, niin ok.) Mutta onhan autoa korjattu paljon ekaan 100tkm/5 vuoden aikana, jonkin verran sen jälkeenkin, huono maanantai-yksilö sattui minulle.

Havu

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #85 : 25.09.2014, 21:21:10 »
Kiitokset näistä. Yhä todennäköisemmin 307 on seuraava auto.

Onkos tuossa 110hv 1.6hdi koneessa mitään ns. heikkoa kohtaa, mitä pitäis erityisesti tarkkailla. Tiedän toki, että kaiken saa väärin käyttämällä rikki. Mitä öljyä ensisijaisesti koneessa pitäis kayttää? Miten pitkälle ylipääntään tuolla hdi koneella on päästy ennen suurempaa koneremonttia?

Täytyy todeta, että tiedän näistä Ranskalaisista autoista yhtäpaljon, kuin Englantilainen sika Pekingin yöelämästä, joten koittakaa ymmärtää (=jaksaa) kyselytulvaa..  ;D
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 21:25:52 kirjoittanut Havu »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #86 : 25.09.2014, 21:38:00 »
Tuon 1.6 HDi:n (DV6) turbon on kerrottu olevan hieman nirso öljynlaadun suhteen, joten kannattaa katsoa huoltohistoriasta ettei ole ajettu ylipitkillä huoltoväleillä.
Kyseiselle konetyypille ei myöskään saa tehdä imuöljynvaihtoa.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=32514.0
http://bigjohnd.org.uk/CCC/OilChange-DV6.pdf
http://www.forteuk.co.uk/ForteAdmin/Bulletine_PDF/46tech%20bull%20diesel%20dv6.pdf
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #87 : 26.09.2014, 08:58:18 »
Mulle ei ole ihan auennut toi miksi imuvaihtoa ei saisi käyttää, ei muuten mutta sillä konstilla koneesta tulee käytännössä ihan vähintään yhtäpaljon ölyä ulos kuin valuttamalla pohja propusta. Pohja proppu on nimittäin niin ylhäällä ettei sitä kautta poistu alkuunkaan kaikki öljy. Niin tai näin, jos tollasen DV6 moottorillisen auton huoltokirja on vähänkään epäilyttävä, jos se sisältää yli 20 tkm öljynvaihtovälejä, auto kannattaa jättää ostamatta. Käytännössä toi moottori hajoaa voitelun puutteeseen siin äkohtaa kun moottoriin pääsee kesrtymään mustalietettä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottori%C3%B6ljy#Musta_liete

Lainaus
Mustan lietteen syntyyn voivat johtaa liian pitkiksi venyneet öljyn vaihtovälit tai liian alhainen öljyn määrä. Moottoria ja öljyä rasittava ajotapa, eli hyvin pitkät joutokäynnin tai täyden kuormituksen jaksot, voivat myös paksuunnuttaa moottoriöljyä ja saada aikaan mustaa lietettä. Muita vaikuttavia tekijöitä ovat väärä polttoaine- tai öljylaatu, männänrenkaiden huono kunto, veden kondensoituminen moottoriöljyyn sekä vaikeat ilmasto-olosuhteet.

Noissa edellisen viestin linkkien kuvissa näkyy varsin hyvin miten sihdit tukkeutuu ja käytännössä kun koneesta menee ahdin on hyvin todennäköistä että joku muukin laakeri vaurio on jo tapahtunut.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Valtra

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #88 : 23.11.2014, 21:23:24 »
Kytkimen painelaakeri antautuu 1,6 litraisessa jossain 200 tkm pintaan. Jos ei vielä vaihdettu niin odotettavissa on kytkinremppaa..

Heippahei.

Ihan tätä varten kirjauduin mutta löytyikin vastaus. :)

Kolmas turvaistuin pitäs saada takapenkille ja silmiin iski tuollainen kapistus:

http://www.nettiauto.com/peugeot/307/6872919

1.6, 2003 mallinen 307 farkku.

Kytkin uusittu, lukee infossa. Hetken jo ihmettelin miksi... :)

Onko noinkin vanhassa pösössä jotain muuta huomioitavaa?

Valtra

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #89 : 24.11.2014, 15:54:42 »
Lainaan itse itseäni,

Toinenkin kytkinmestään korjattu. :)

http://www.nettiauto.com/peugeot/307/6805731

Pitääkin olla tarkkana kun hankkii tuollaisen.