Kirjoittaja Aihe: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät  (Luettu 20667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pesonen

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #15 : 28.06.2016, 09:05:17 »
Oman näkemyksen mukaan sinne lähinnä osuu talviakaan veden, loskan, ja hiekan seos. Helppohan tuokin olisi korjata jo ennenn vaurioita, kun vain asian olisi tiennyt. No nythän maahantuoja voi sitten mahdollisissa pohjan ruostetapauksissa vedota, että asiakas ei ole niitä 600€ kierrätysmuovipaljoa vaihdattanut autoonsa kahden vuoden välein. Joten takuu on rauennut.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #16 : 28.06.2016, 16:26:41 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 GT (automaatti, porrasperä).

Pari kauppareissua vajaa 100 tkm 508:n mittarissa itselläni ja jokainen pohjan muovi etuhelmasta taka-akseliin asti on ehjä ja paikallaan.  En tiedä onko eri varustetasoissa erilaiset muovit tai faceliftissä jotenkin poikkeavat muovit, mutta eivät nuo sieltä itsestään putoa, jos eivät johonkin ota kosketusta tai joku ole irrotellut ja laittanut takaisin huolimattomasti. Omassani on myös sen verran paksut nuo muovit, että erinomainen hiekkapuhallus saa olla, että nuo puhki kuluvat. En väitä ettei mahdollista, mutta tuskin mikään auto on tehty sellaiseen soraralliin.

Pesonen

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #17 : 28.06.2016, 16:44:31 »
Jotenkin uskoisin, jos on sorarallia ajettu, niin se näkyisi jostain muualtakin kuin pohjan suojamuovien etuhelmasta. Onhan se toki helppo sanoa ja siten hyvä tapa väistää takuuvastuu. No kymmenen vuotta sitten vastaavat asiat olisi hoidettu kuntoon, nyt on busness sen verran tiukentunut, että ei enää hoideta. Samalla tietty asiakas tekee omat päätelmänsä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #18 : 28.06.2016, 22:53:32 »
Meillä 2011 vuosimallia ja 100tkm ajettu ja ei moitittavaa alustan suojamuoveissa.
Peugeot 3008 hybrid

Premium

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #19 : 29.06.2016, 07:44:16 »
Aikoinaan  Tuulilasin Kestotestissä pre-fl Peugeot 508:n alustan suojamuovit irtosivat Helsingissä talvella, kun auto  ajettiin parkkipaikalta pois - kadun auraaja oli jättänyt parkkiruudun viereen pienen lumivallin, joka irrotti muovit.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #20 : 29.06.2016, 08:18:50 »
Joka päivä näkee pääkaupunkiseudulla autoja joiden pohjan alla väpättää irtonainen pohjalevy. En usko että huonosta laadusta kiinni vaan huonosta ideasta. En ole myöskään huomannut että jokin merkki olisi yliedustettuna tämän ongelman suhteen.

En itse jää ajamaan sellaisen auton perässä jossa pohjamuovit irti koska silloin kun irtoo kokonaan voi mukana tulla iso kasa muuta rompetta mukana.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #21 : 29.06.2016, 10:50:21 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 140 Allure (113 000 km).

Lisätään vielä tänne että meilläkin pohjamuovit ehjät. Kun kuitenkin jotkut muodostaa käsityksensä autojen laaduista nettikirjoitusten perusteella, on hyvä että löytyy useampia mielipiteitä ja kokemuksia. 8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #22 : 29.06.2016, 17:30:47 »
Kävin tänään nosturilla Pököttimen kanssa ja irrotin kaikki pohjan muovit (ei moottorinalusmuovia) ja pesin niistä hiekat ja savet pois. Ja sitä hiekkaa ja savea sitten riitti, ihan muovien reunoja myöten :P Kyllä meillä vaan edelleen näyttäisi olevan sellaisia autonomistajia, jotka asuvat sorateiden päässä ja pääasiassa vain ajavat autoillaan. Näin on ollut minua edeltävällä omistajalla meininki. Minua saven määrä alkoi häiritsemään ja siksi tein operaation, joka kesti tunnin ja joka pudotti auton painoa arviolta 15 kg ;D Entistä vähemmön nyt ihmettelen, että jotkut etunurkat muoveista ovat kuluneet puhki... Pohja muovien alla on onneksi hyvässä kunnossa, joten matka jatkuu - jatkossa kylläkin vähemmän sorateitä pitkin. Eilen vaihdoin myös oikean takasisälokarihuopahässäkän, joka oli sen verran vettynyt ja roikkuva, että halusin tilalle siistimmän. Onneksi alla oli ehjät pellit ja maalit, vain etureunan kohdalta piti suorittaa pintakorroosion poistoa ja suojakäsittelytoimenpiteitä. Toiselle puolelle täytyy myös tehdä sama tarkastus ja fiksaukset tarpeen mukaan. Hommana huovan irrotus ja kiinnitys ovat kyllä todella helpot, joten ennakoivana toimenpiteenä suosittelen muillekin.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #23 : 29.06.2016, 18:43:08 »
Minkälaisen sisälokarin laitoit?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #24 : 29.06.2016, 19:22:00 »
Ihan vastaavan OEM- tuotteen marmorilta. Painoa putosi ainakin kilon verran tässäkin. :D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #25 : 29.06.2016, 20:00:05 »
Etusisälokareiden päälle kertyy myös uskomaton määrä kiinteää kuraa. Nuo kyllä kannattaa ottaa pois paikaltaan ainakin kerran pariin vuoteen ja kolistella kura pois ja varmistaa että sisälokarit ovat kuivat. Samalla voi imuroida hiekat pois etupuskurin takaa muovin päältä, vaikka ahdastahan siellä on. Omaan autoon tein tällaisen operaation viime kesänä ja molemmilta puolilta lähti varmaan kilon verran kuraa pois, eikä autolla oli juuri sorateitä ajeltu.

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #26 : 21.08.2016, 22:55:46 »
No niin, nyt tuli sitten sumarin kiinnitystä fiksatessa putsattua etusisälokarihuopien takapuolet kummaltakin puolelta autoa. Kiitos vaan vinkistä Penguin.  Kuten kuvasta näkyy, alle viidessä vuodessa kertyy matskua väärälle puolelle ihan mukavasti. Onneksi irrotus ja putsaus ei vaadi muuta purkamista kuin renkaan irrotuksen ja kiinnikkeiden poiston. Takaa paljastui paljon sedimenttiä ja ehjät pellit, joista erityisesti jälkimmäinen on positiivista. Ilahduttavaa oli myös löytää vasemmasta etunurkasta Webasto, jonka olemassaolosta en edes tiennyt ;D Varsinainen automies ;D

AbbaSilli

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #27 : 24.08.2016, 21:09:49 »
Olikos kenelläkään kuvaa tai ohjetta alkuperäisten eturoiskeläppien asennuksesta 508:siin? Tai voisiko joku asennuksen tehnyt sanallisesti kuvailla miten se menee? Pitääkö porata reikiä yms.?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #28 : 24.08.2016, 21:23:44 »
Liitteenä asennusohje PDF-muodossa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät
« Vastaus #29 : 25.08.2016, 00:18:27 »
Työkuvia ei valitettavasti ole, mutta kuvassa näkyy ainoan porattavan reijän paikka, joka on tehtävä pop-niittiä varten. Toisenkin niitin voi huoletta laittaa, kun reikiä ei tehdä peltiin vaan kuitupuristeiseen sisälokariin.

Ohjeen mukaan vaan työnnetään läpän yläreuna lokarin ja helman väliseen rakoon ja taitetaan lärpäke paikalleen. Alareunaan tuleva U-kiinnike kannattaa kiristää paikalleen vasta sitten, kun poppari on laitettu kiinni. Näin sen paikan voi valita parhaiten kiinnittyvään kohtaan. Minä porasin pienet reijät läppiin myös U-kiinnikkeen ruuveille ja vaihdoin pitemmät ruuvit, näin ruuvit eivät putoa ja kinnityksestä tulee tukevampi.