Kirjoittaja Aihe: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)  (Luettu 21320 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #31 : 25.09.2016, 19:14:43 »
^Väärä navi. Faceliftissä on SMEG+. http://peugeot.navigation.com/product-list/Catalog/Catalog_Peugeot_508_2014_SMEG/en_GB/PeugeotEMEA/EUR

Tuote tosin on aivan sama ja saatavana myös 12-kuukauden tilauksena, jolloin päivitys kerran kuussa.

Omalla vastuulla voi myös googlata gps underground

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #32 : 25.09.2016, 19:20:09 »
Aivan, tosiaan tuossa olikin jo uudempaa rautaa.
Toinen avustava hakusana: gps power.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Zippo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #33 : 25.09.2016, 19:37:57 »
Kiitos tiedosta.
Miten ton saa autoon asennettua,vähän epäilen omia kykyjä ? :o

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Zippo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #35 : 25.09.2016, 20:20:37 »
Taidan viedä suosiolla alan liikkeeseen

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #36 : 25.09.2016, 21:08:15 »
Siis 120 on sähkölle maksimi raja, "perän"välityssuhde ei riitä kovempaan vauhtiin. Esim sähkömoottorin jarru tulee vasta alle tuon nopeuden mukaan. Kyllä 2014 mallinen ds5 ainakin sammuttaa moottorin sopivassa alamäessä yli 80 nopeudessakin ja pitää pelkällä sähköllä nopeutta yllä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #37 : 25.09.2016, 21:39:43 »
Kyllä tuokin sammuttaa moottorin hetkellisesti n. 80 vauhdissa jos rullataan esim. alamäkeen, mutta sähköllä ei liikuta noissa nopeuksissa metriäkään vaan heti kun vähänkin koskee kaasupolkimeen niin polttomoottori käynnistyy.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #38 : 25.09.2016, 23:14:34 »
Taidan viedä suosiolla alan liikkeeseen

Päivitys on varsin helppo toimenpide, eikä sillä saa mitään solmuun. Softapäivitys on sitten sellainen, jonka kanssa kannattaa tiedostaa riskit ja kenties jättää itse tekemättä. Tässä ei nyt kuitenkaan ole kyse softapäivityksestä.

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #39 : 03.10.2016, 18:43:16 »
Päivitetään tätä nyt sitten ketjun aloittajan ominaisuudessa sen verran, että pajalle en ole tuota ehtinyt viemään tai sen enempää pohtimaan, mutta viimeisimmän kokonaan ajetun tankillisen kulutus laski lukuun 6.96 L/100km sen jälkeen kun pääsin vihdoin tarkastamaan rengaspaineet ja tiputtamaan ne 2.8 hujakoilta 2.5 ja 2.6 välimaastoon.

Aion kyllä jossain vaiheessa viedä tämän sörkittäväksi, mutta nyt talven tullessa enemmän häiritsee itseltänikin puuttuva Webasto ja sileät talvirenkaat jotka molemmat ovat syömässä autoilubudjettia ennen kuin pääsen edistämään tuon suhteen mitään muuta.

zebbu

  • Vieras
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #40 : 23.10.2016, 17:59:38 »
Auto: 2012 508 2,0 HDi 163 RXH HYbrid4.

Keskari n. 5 litran paikkeilla n. 200km matkalta, pääasiassa lyhyttä kaupunkihinkkausta. Ite ajanut n.  50 km tuosta ja ne ajot olleet vaihtelivia kaasunkäytön osalts, myös sporttimoodia käytetty. Auto kertakaikkiaan omasta mielestä loistava vaikka robolaatikkoa hieman ensiksi pelkäsin. :o

Minua sen toimintatapa ei häiritse. ;D

Tuli eka pidempi reissu heitettyä helsinkiin, sisälsi tre-hki moottoritiepätkän jossa vakkari asetettu 135km/h muu matka enimmäkseen satkun rajotus jolloon marssivauhti 115km/h. n.1000km tuli mittariin ja tieturin mukaan keskari aika tasan 5L. Paljon myös tuli ohiteltua ja aina sport mode päällä.
En tiedä paljonko toi tieturin mittari huijaa ja jos ei huijaa ollenkaan niin omasta mielestäni ei ole ollenkaan paha kulutus, jopa yllättävän pieni ::)

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #41 : 23.10.2016, 20:44:50 »
Huijaa se ja aika paljon. Talvella 1 - 1.5 litraa per 100 km. Kesäisin sitten 0.5-1 litraa.

Webasto vaikuttaa kulutukseen aika paljon ja se ei näy noissa ajotietokoneen lukemissa.

Kannattaa hommata joku softa mihin saa kilometrit ja tankatut litrat syötettyä ja se laskee itse keskikulutuksen. Itse käytän Roadtripiä mutta se löytyy vain iluurille. Fuellyä käyttää melko moni myös.
Tuolla saa hyvän käsityksen oikeasta kulutuksesta muutamien tankkauskertojen perusteella.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #42 : 24.10.2016, 00:59:08 »
Diagboxilla voi säätää mikä kaikki näkyy ajotietokoneen kulutuslukemissa ja mikä ei. Oletuksena hiukkaspoltto ja Webaston käyttö eivät näy. Mielenkiintoisen suuri sinulla tuo ajotietokoneen näyttämän kulutuksen virhe. Minulla ei yhdessäkään pösössä ole virhe ylittänyt puolta litraa verrattuna tankkauksista laskettuihin kulutuksiin ja 508:ssa mennään -0,1 – +0,2 l/100 km virheellä. Oikein kun pihistelee, niin ajotietokone näyttää tuon aavistuksen todellista enemmän. Spritmonitoria olen itse käyttänyt. Toimii netissä ja puhelimilla.

zebbu

  • Vieras
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #43 : 24.10.2016, 10:54:58 »
Huijaa se ja aika paljon. Talvella 1 - 1.5 litraa per 100 km. Kesäisin sitten 0.5-1 litraa.

Webasto vaikuttaa kulutukseen aika paljon ja se ei näy noissa ajotietokoneen lukemissa.

Kannattaa hommata joku softa mihin saa kilometrit ja tankatut litrat syötettyä ja se laskee itse keskikulutuksen. Itse käytän Roadtripiä mutta se löytyy vain iluurille. Fuellyä käyttää melko moni myös.
Tuolla saa hyvän käsityksen oikeasta kulutuksesta muutamien tankkauskertojen perusteella.
Latasin fuellyn, katotaas kuinka paljo oma huijaa, toivottavasti ei paljoa ;D

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #44 : 01.11.2016, 11:38:44 »
Auto: 2012 508 2,0 HDi 163 FAP RXH HYbrid4 (77 500km).

Ja taas ketjun aloituksen statuspäivitystä:

Autolle ei ole tehty mitään säätöjä tms rengaspaineiden laskemisen jälkeen, ajoprofiili edelleen suurelta osin maantietä ja jonkun verran lyhyitä kaupunkipätkiä (ei-päivittäinen työmatka-ajo n. 10km suuntaansa). Edellisen päivityksen jälkeen olen tankannut kaksi kertaa, ensimmäinen väli 6.69 L/100km, jälkimmäinen 6.62 L/100km.

Suunta on siis oikea, nykyisiin lukemiin voisin lähtötilanne huomioiden alkaa olla jo melkein tyytyväinen.

P.S. Fuellyä käytän itsekin, ihan kelvollinen palvelu paitsi että mobiilisoftan mainosten sijoitukset aiheuttivat ohjelman välittömän poistamisen - webissä toimii kuitenkin ihan näppärästi (kuvaan aina tankkaushetkellä kuitin (tai mittarin jos kuittia ei saa) ja auton mittariston ml. ajotietokoneen väittämän kulutuslukeman) ja sitten kirjailen noita puhelimen kuvagalleriasta webbilomakkeelle kun muistan.