Kirjoittaja Aihe: 206 - Ilmoitus liian korkeasta moottorin lämpötilasta  (Luettu 11113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joneone

  • Vieras
Vs: 206 - Ilmoitus liian korkeasta moottorin lämpötilasta
« Vastaus #15 : 14.08.2020, 11:26:39 »
Meillä oli 4 vuotta sitten sama vika. Aamulla pakkasta -10 ja reilu 2 kilometriä ajanut töihin päin ja lämmöt pomppas tappiin ja stop huutaa.

Vika oli lämpötila-anturissa. Vaihdoin sen ja taas mentiin 1 vuosi kunnes taas sama vika ilmeni.
Vaihdoin taas uuden anturin ja nyt menty usemman vuoden eikä enään ole valitellut. Lämmötkin pysyvät karvan alta 90c.

Bluesmies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 206 - Ilmoitus liian korkeasta moottorin lämpötilasta
« Vastaus #16 : 26.08.2020, 13:31:16 »
Nyt justiin ei ole kytkentäkaaviota saatavilla, mutta muistikuvieni mukaan tuo oli sulkeutuva. Yksinkertaisesti oikaisee anturilta tulevan signaalijohdon maihin.

Mutta tämä tosiaan oli näitä ensimmäisiä tuotantosarjoja oleva auto, ilman MUX väyliä jne.
Kiitos eki viestistäsi  :)
Tuosta kytkentäkaavasta (!) , jonka löysin netistä, jotenkin päättelisin, että anturin sisällä on PTC anturi ja rinnalla sulkeutuva kytkin (120°C) joiden toinen johdin on kytketty runkoon.
Tässä mietin vaan, ettei tuota anturia voi varmaan jättää kokonaan kytkemättäkään, varmaan tulee joku hälytys ehkä siitäkin, jos signaali ei kulje kummankaan läpi?

Tässä mallissa 2 anturia (42(2MR),45/2BE): toinen mittaa lämpötilaa ja toinen antaa tämän hälytyksen sulkeutuessaan ja kytkiessään runkoon.

Joissain malleissa on yksi anturi (45/4BE) johon tulee 4-johdinta (2 anturille, 1-kytkimelle ja siitä 1 maihin)

Magnesa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: 206 - Ilmoitus liian korkeasta moottorin lämpötilasta
« Vastaus #17 : 28.08.2020, 17:26:57 »
Pelkääjän puolen pissa poika vuotaa sytytys järjestelmä päälle. Me leikattiin siihen ja liimattiin muovipala ohjaksee vedet pois muualle. Tämä on ihan tyyppi vika.