Kirjoittaja Aihe: 206 - Eturenkaiden nopea kuluminen etupään korjauksien jälkeen  (Luettu 1149 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rizhto

  • Vieras
Auto: 2003 206 1,4.

Pösöön piti vaihtaa aika lailla koko etupää (molemmat alatukivarret, toinen koiranluu, oikea raidetangonpää, vetonivelet ja joustintornin yläpään laakerit). Rempan jälkeen ajoin kuukauden päivät talvirenkailla (ei kulumaa) Nyt on vaihdettu alle kesärenkaat ja ajettu pari tankillista, niin kesärenkaiden sisäkantit on selvästi kuluneet. Tuossa kait ei ole muuta säätöpaikkaa kuin raidetanko. Ennen löyty helposti ohjeet ohjauskulmien säätöön, mutta nyt kun googlettaa, niin löytyy vaan firmojen mainoksia. Eikös se ole nyt niin, että jos sisäkantit kuluu, haritusta on liikaa?

Auto kulkee suoraan ja vakaasti. Mittasin kyllä raidetangon pään tarkoin kun vaihdoin, mutta vissiin tuolla meni niin monta paikkaa eri asentoon, kun niin paljon osia vaihdettiin. Rattíkin meni yhden boorin verran vinoon.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Siis just harituksella tai aurauksella tehdään se että auto kulkee suoraan. Jos on kovasti liikaa kumpaakaan niin ratti palauttaa todella ärhäkästi. Oikeilla asetuksilla yleensä on aika neutraali.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Viet suosiolla hyvään nyrkkipajaan suuntaukseen niin tulee kerralla kuntoon.