Kirjoittaja Aihe: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)  (Luettu 5107 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #15 : 08.07.2016, 10:42:08 »
No niinpä lukikin kun otti suurennuslasin ja alko katteleen. Aika hurjasti joutuu muuten sitä muoviholkkia painaan, että menee läpi tosta stefasta. Tai ei se painaminen mitään mutta arveluttaa jos se stefa repiää.. Kun ei oo koskaan tullut ton tyyppistä esinettä laitettua. Yrittänyt löytää videoo kyseisestä operaatiosta muttei taida olla. :D
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #16 : 08.07.2016, 14:26:30 »
Laitappa liukastetta reilusti.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #17 : 08.07.2016, 19:44:42 »
Ainakin kun omaan autoon vaihdon niin tuo valkoinen holkki oli jo paketissa valmiina painettu stefan sisään ihan loppuun asti, eli itse ainakin kuivana vaan pukkasin sen yli ja hyvin on pitänyt.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #18 : 08.07.2016, 21:19:21 »
Mielestäni nämä stefat missä on tuo holkki ovat tyyppiä, joissa ei ole huulen sisäpuolella jousta painamassa huulta. Ovat nämä hiukan tiukempia kuin jouselliset stefat mutta ei väkivaltaa toki tarvita. Tai ainakin minulle on sattunut vain näitä jousettomia joissa tuo holkki on ollut mukana..
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Tuuba

  • Vieras
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #19 : 08.07.2016, 21:48:46 »
Ne on PTFE- eli teflonhuulistefoja. Niissä ei ole jousta ja tiivistemateriaali on nimensä mukaisesti teflonia. Stefa tulee asentaa sillä muoviholkilla, öljyä ei missään nimessä saa käyttää. Teflonpintaan muodostuu öljykalvo, jonka seurauksena tiiviste alkaa hikoilemaan öljyä lävitseen.

Samaten stefan asennuksessa on katsottava todella tarkasti oikea asennussyvyys, sekä suoruus. Vähänkin vinoon niin ei pelaa. Ja se huuli taittuu käytännössä varmasti väärin päin lykäessä ilman sitä asennustyökalua, tai venähtää liikaa ja vuotaa.

Henk. koht mielipide että kuikkaan nuo "co2 päästöjä alentavat" ja tilalle E36 BMW 325 (M50b25) kampuran alastefa takapäähän. Mitoiltaan vastaava mutta leveämpi (90*110*12mm) ja perinteinen kumihuuli. Mutta lohtua, ei tää yhtä kamala oo ku VAG 2.0 TDI takastefa, jossa on integroitu triggerikehä ja se tule asentaa kalibrointityökalun kanssa tai perusajoitus ei ole oikein. Juuri tilasin moisen työkalusarjan, taas tonni suli. :D

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #20 : 09.07.2016, 10:22:40 »
Ne on PTFE- eli teflonhuulistefoja.  tilalle E36 BMW 325 (M50b25) kampuran alastefa takapäähän. Mitoiltaan vastaava mutta leveämpi (90*110*12mm) ja perinteinen kumihuuli.

Hyvä tietää ja myös parannettu versio. Teflontiiviste on sinänsä hyvä yritys saada kestävä, mutta eipä ole mennyt suunnittelu putkeen  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

#timo#

  • Vieras
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #21 : 09.07.2016, 18:23:38 »
Viime kesänä vaihdoin kampuran ja nokan huulitiivisteet mallia perinteinen, ajoitushihnan vaihdon yhteydessä. Koneesta tuli täysin tiivis. Ei vuotoja. Riemua kesti viime talven kovimpiin pakkasiin asti. Pakkas käynnistykset kastelivat jakopään >:( Perusteellisen pesun jälkeen on kylläkin pysynyt kuivana. Saa nähdä miten kauan? Tiivisteet hommasin Autoartikkelista.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #22 : 10.07.2016, 23:06:29 »
Hyvä tietää ja myös parannettu versio. Teflontiiviste on sinänsä hyvä yritys saada kestävä, mutta eipä ole mennyt suunnittelu putkeen  ;)

Ei kestävä vaan mahdollisimman pienellä kitkakertoimella (CO2 -päästöt) ja mahdollisimman halvalla (ei jousta ym) toteutettu ratkaisu.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #23 : 11.07.2016, 08:34:12 »
Riemua kesti viime talven kovimpiin pakkasiin asti. Pakkas käynnistykset kastelivat jakopään >:( Perusteellisen pesun jälkeen on kylläkin pysynyt kuivana.

Olisiko kampikammion tuuletus jäätynyt, ja ylipaine työntänyt öljyä ulos?

#timo#

  • Vieras
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #24 : 11.07.2016, 08:51:14 »
Näin on varmaankin käynyt. En ole huohotinjärjestelmää tässä dieselissä koskaan huuhdellut. Pitänee tehdä se vielä ennen talvea.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Kampiakselin öljytiiviste (HDi)
« Vastaus #25 : 11.07.2016, 21:37:38 »
Ne on PTFE- eli teflonhuulistefoja. Niissä ei ole jousta ja tiivistemateriaali on nimensä mukaisesti teflonia. Stefa tulee asentaa sillä muoviholkilla, öljyä ei missään nimessä saa käyttää. Teflonpintaan muodostuu öljykalvo, jonka seurauksena tiiviste alkaa hikoilemaan öljyä lävitseen.

Aiheeseen liittyen: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67569.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info