Kirjoittaja Aihe: 407 - Lämmityslaite ei puhalla kuumaa/kylmää (säätöläpän akseli)  (Luettu 218220 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

arturp

  • Vieras
Terve.
Eli Peugeot 407 2.0 vm.2006 termostaatti vaihdettu ja lämmöt nyt OK.
Sisätiloissa ilmansuuntaus toimii joka suuntaan mutta puhaltaa vain semmoista haaleaa ilmaa vaikka säätää lämpötilan MIN- tai MAX-asentoon niin tulee koko ajan samanlaista haaleaa ilmaa. On yksialueinen ilmastointi.
Olisiko läppävika? Katkennut läppä? Tai joku muu vika esim. kenno tukossa?
Olisiko täällä joku jolla on kokemusta tämän vian korjaamisesta tai sitten suosittelisi jota-kuta joka voisi korjata? Auto Vantaalla. Kiitos.

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Veikkaisin itse tuota läppää. Se on kyllä melko helppo todentaa myös. Itse olen noita useammankin korjannut, itselle ja muille. Mutta harmillisesti olen Hämeenlinnassa.
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kuvauksen perusteella arvaan minäkin että läpän akseli rikki.
Jos tätä korjausta ei ole jo tehty aiemmin, ja jos vian aiheuttaa akselin rikkoutuminen moottorin päässä, helpoin yksialueisessa on vaihtaa moottori toiselle puolelle. Oma ohjeeni löytyy tämän ketjun viimeisestä viestistä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=74886.msg390966#msg390966
« Viimeksi muokattu: 27.04.2021, 23:09:08 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ROHEE

  • Vieras
Voisiko joku laittaa,vaikka kuvilla,miten on vaihtanut lämmiyys laitteen säätöläpät.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Löytyy foorumilta ja Citroen foorumilta samat. Etsin fotoja ja lisät tarvittaessa yv:llä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

raikka66

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Tässä youtube videoita ko; asiasta.
https://www.youtube.com/results?search_query=peugeot+407+heater+flap+repair

Mutta oikea tapa on koelaudan purkaminen.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
5008 1.6 hdi,Ex;407 SW 1.6 hdi, Ex: 407 SW 2.0,Ex: 607 2.2

Allen63

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Hei! Kyselen ystävän puolesta.
407, 2.0 l, vm. 2008, bensa Peugeot ei puhalla lämmintä.
Myöskään ilmastointi ei puhalla kylmää. Kylmäaineet tarkistettu ja lisätty. Mihin oireet viittaavat.
Onko joku läppä ehkä jumittunut, auto seissyt vajaan vuoden.
En ole itse vielä nähnyt autoa, menen viikonloppuna tutkimaan.

Tinamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Auto: 407

En löytänyt ainakaan pikavilkaisulla aiheeta. Onko 407:ssa yksi vai kaksi lämppärin puhallinta? Kyseessä dual a/c sedan. Olen tätä iänikuista lämppärin läppäongelmaa ratkoa purkkavirityksin. Nyt saan lämmintä kuskin puolelle, mutta ironisesti lämppäri puhaltaa vain pelkurin puolelle, joka on kylmää. Moottorin ääni säätyy ja kuuluu, mutta ei vaikuta kuskin puolelle.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Yksi puhallin. Vaikuttaa läpän akseli poikki vialta. Foorumeilla tämä ja Citroen on paljon tietoa vian tarkistamiseen ja korjaamiseen
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tinamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Siitä olen lueskellut paljonkin, mutta en ajatellut että se vaikuttaisi tuohon puhallukseen vaan pelkästään kuuma/kylmä -suhteeseen. Olenko ymmärtänyt väärin? Nyt siis pelkurin puoli puhaltaa ja puhaltimen taso vaikuttaa, mutta ilma on kylmää. Kuskin puoli ei puhalla eikä puhaltimen taso vaikuta, mutta ilma on kuumaa. Takapenkin rööri puhaltaa kuumaa.

Aikaisemmin tutkin tuota läppäongelmaa. Purin ritilät pois. Kummankin puolen läpät oli jämähtäneet kiinni. Raotin pitkällä meisselillä ja pistin pönkän väliin kumpaankin.

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Moottorin ääni säätyy ja kuuluu, mutta ei vaikuta kuskin puolelle.
Kuten JPL arvelee, niin todennäköisin syy on akselin katkeaminen. Siellä on läppiä enemmän ja vähemmän ... kuten foorumin monista tapausselostuksista voit huomata.  :D
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Tinamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Joo tiedossa on läppävika, mutta kuten sanottu, aukasin ne puhaltimen kanavat ja kurkkasin sinne. Kummatkin läpät on jumiutuneet kiinni. Miten läppävika selittää että toinen puhaltaa pelkkää kylmää ja toinen ei puhalla mitään mutta virtausilma on kuumaa? Jos olisi samasta läppäviasta, eikö kumpikin puoli käyttäydy samalla tavalla?

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 233
Minkä vuosimalli? Eli eikö kuljettajan puolelle puhalla ilmaa mihinkään suuntaan? Edes lasille tai jalkatilaan?. Tuleeko silloin ilmaa jos laittaa apukuskinpuolen suulakkeet kiinni.  Oletkos tarkistanut raitisilmasuodattimen?
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Oletkos tarkistanut raitisilmasuodattimen?

Komppaan PPoweria. Lisäksi kojelaudan päältä mukavuusritilä irti (radiota ulospäin ja yläkulmasta alta kaksi torx-ruuvia auki ja varovasti lukitukset kampeamalla ritilä irtoaa, varovasti ja pehmikettä lasin sisäpintaan sekä aurinkoanturin johto ei veny) Sitten näkee ylemmät ilmansuutausläpät ja alemmat lämmönsäätölapät ja niiden akselit (kännykällä foto tai tähystys peilillä). Ilmasuuntausläpät kääntyvät painonapeista kokeillen auki ja alaläpät tulevat näkyville. Oikeaa ja vasenta puolta vertaamalla pääsee jyvälle. harmi, kun jouduin heittämään koko lämpölaitekotelon roskiin, mutta fotoaja voin kaivaa arkistosta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tinamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vuosimalli on 2004. En ole sitä raitisilmasuodatinta vilkassut. Hyvä vinkki! Ei tule ilmaa mihinkään kuskin puolelle,  vaikka laittaisi pelkurin puolen suulakkeet kiinni.

JPT kaikella kunnioituksella en ymmärrä mitä komppaat.  ;) Vaikutat innokkaalta keskusteluun osallistujalta mutta jos luet aikaisemmat kommenttini niin niistä käy useamman kerran ilmi että olen tehnyt juuri tuon mitä ehdotit.