Tulppasitko siis alipainekellon jalan ja pakosarjan välistä + imusarjan puoleisesta päästä siitä alumiinisen kurvin ja imusarjan välistä?
Tänään purin tosiaan sen alukurvin auki, missä takas kiertävät pakokaasut yhtyy ahdettuun imuilmaan. Täytyy sannoo että on kyllä aika maalimanlopun keksintö koko egr.
JOs ei ois reissuunlähtö ihan just niin imusarja lähtis pöydälle samaa vauhtia mut nyt joutu tyytymään alukurvin ja imusarjan alkupään perusteelliseen putsaukseen. Varmasti neljännes kanavien tilavuudesta oli semmosen öljynokipaskan vuoraamana
Ei voi käsittää että voi nuin pahasti karstottua!! Tuo karsta oli semmosta liisteriä mikä lähti suht helposti imusarjan puolelta veks kun sormilla veti rätin kanssa. Toki tuossa saa olla varovainen ettei sitä paskaa valu/tipaha alas sylkylle menevään kanavaan. Käyrä oli sitten helpompi tapaus kun pysty tiskiharjaa ja bräkleeniä käyttään.
Luulen että se egr alipainekello on vuotanu hetken aikaa jo edellisenki omistajan aikana kun ei aiemmissa samankoppasissa/koneisissa oo tullu tuommosta näkymää vastaan nuissapaikoin. Se pikkukanavakin mistä pakokaasut yhtyy imuilmansekaan oli käytännössä liki umpeenmuurautunu, ehkä pikkurillin mentävä reikä oli enää siinä.
Tälläerää laitoin sokkeen lätkän loctiten sinisen silikonin kera vain tuohon käyrän ja egr-putken laipan väliin+ samalla silarilla tiivistin imukäyrän ja imusarjan liitoksen. Mitä se nyt sitten tekee jos se alipainekello vuotaa ja ei ole tulpattu sitä enneki kun eihän se paine kuitenkaan minnekkään pääse niin kauan kun kello ei ala vuotaan ulospäinki?
Puhistuskohan tuo imusarja ajanoloon ilman pöydällepurukuakin kun tää kampe saa esim tänä kesänä 3.5 vk happee pohjosnorjan teillä 1300kg vaunu perässä.. imulämmöt ja hapenmäärä on ainakin kohillaan kun jyrkkiä mäkiä tempoo ylös..