Kirjoittaja Aihe: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)  (Luettu 3630 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #15 : 21.11.2014, 15:47:58 »
Hommaa käytetty pumppu esim. TonisTakeoverilta ( varmista sen sopivuus, polttoaineletkujen liitoksissa on eroa, muuten ovat vaihtokelpoisia)
Irroita polttoaineletkut rintapellistä, mootorinohjaus boxi suojakoppineen ja jakopään suojamuovit, käännä syrjään johtosarja suuttimille. Sitten jakopään lukitus nokka-akselin rattaasta ja vauhtipyörältä (startin yläpuolella oleva reikä tapppia varten). Sitten pumpun akselin iso mutteri löysälle, ulosvetäjä pumpun hihnapyörään kiinni ja polttoaineletkut irti pumpusta (ja suodattimesta) ja korkeapaineletku irti pumpusta ja railista ja sitten ulosvetäjällä hihnapyörä irti. Itse laitoin keskikokoisen ruuvipuristimen pitämään hihnapyörää paikallaan (kello 2 hihnapyörästä kopan reunaan ettei hihna pääse putoamaan liian löysälle ja jako säilyi muuttumattomana). Sitten vanha pumppu irti ja uusi tilalle ja kiinnitys. Varmista lopuksi turbon alipaineletkun paikallaanolo kun se helposti irtoaa alapäästä kun irroittelee niitä jakopään suojia.
Näin tein viikolla ja hyvin onnistui.

pepez

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #16 : 25.09.2016, 21:19:34 »
Auto: 2002 406 GW 2,0 HDi 110 (356 000 km).

Itsellä alkoi nyt ilmojen kylmettyä vuotamaan korkeapainepumppu sen edessä olevasta kannesta, vuotaa sen 20-30s käynnistyksen jälkeen. Onko noihin mitään tiivistesarjoja vai vaihdetaanko aina koko pumppu? Kuinka paljon pumpun menee aikaa harrastelijalta ja voiko vanhaa korkeapaineputkea käyttää uudestaan?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #17 : 26.09.2016, 07:42:10 »
Tiivistesarjoja on saatavilla esim ebaysta. Nelisen vuotta sitten korjautin dieselhuollossa 2.2HDi:n pumpun vastaavan vian takia ja hinnaksi tuli noin 550e.(Irrotin pumpun itse ja vein huoltoon irrallaan) Nykyään näyttää kunnostettuja pumppuja saavan ulkomailta noin 400e ainakin tähän 2.2HDi malliin joten luulisi löytyvän 2.0HDi malliin myös. Toki jos tilat ja aikaa löytyy niin ei tuon tiivistesarjan vaihto varmaan tekemätön paikka ole, puhtaus tärkein asia, tuossa omassa pumpussa vaihdettiin kyllä samalla kaikki sisuskalut pumppuun ja kansien pinnat koneistettiin kun kilometrejä oli takana jo 400tkm.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #18 : 26.09.2016, 15:48:36 »
Jos vuoto on hyvin käsillä olevassa kannessa, niin tietenkin kannattaa ensin yrittää vaihtaa siihen tiivisteet. Maksoikohan 20-30e Boschin tiivistesarja pumppuun..?
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #19 : 26.09.2016, 17:10:27 »
Auto: 2002 406 GW 2,0 HDi 110 (356 000 km).

Itsellä alkoi nyt ilmojen kylmettyä vuotamaan korkeapainepumppu sen edessä olevasta kannesta, vuotaa sen 20-30s käynnistyksen jälkeen. Onko noihin mitään tiivistesarjoja vai vaihdetaanko aina koko pumppu? Kuinka paljon pumpun menee aikaa harrastelijalta ja voiko vanhaa korkeapaineputkea käyttää uudestaan?

Tilasin TonisTakeoverista käytetyn pumpun kohtuu hinnalla ja hyvin on pelittänyt. Kannattaa huomioida että polttoaineen sisäänmenoletkujen liitoksissa on eroja.

pepez

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #20 : 26.09.2016, 20:01:58 »
Jos vuoto on hyvin käsillä olevassa kannessa, niin tietenkin kannattaa ensin yrittää vaihtaa siihen tiivisteet. Maksoikohan 20-30e Boschin tiivistesarja pumppuun..?

Joo, tuo jos olisi siinä suoraan ylöspäin olevassa kannessa niin voisi paikallaan yrittää. Nyt on pystysuorassa eteenpäin aukeavassa kannessa. Noh, pitää pohtia mihin hintaan tuon saa tiiviiksi vai olisiko bensa-auton paikka hiljakseen.

pepez

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #21 : 07.10.2016, 09:14:34 »
Yhdestä diesel-huollosta sain seuraavat arviot. Uusi pumppu 620e, vanhan kunnostus 380e. Autodata sanoo vaihtoajaksi 6h, mitä vähän ihmettelivät. Kuulemma pariin tuntiin normaalisti menee vaihto.

Koitetaan jos löytyy purkuosa jostain, Suomesta en vielä ole saanut vastauksia kyselyihin.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #22 : 08.10.2016, 10:09:43 »
Vaihtoaika pumpulle on pitkä jos purkaa jakohihnan irti, itse tein siten että ensin letkut irti, sitten pumpun hihnapyörä löysälle mutta ei pois akselilta (vaatii ulosvetimen jonka voi tehdä itse, muistaakseni kierteet hihnapyörässä oli 7mm) sitten pienellä vinkalla hihnapyörän tukeminen moottorin runkoon jotta jakohihna ei löysty, sitten vanha pumppu pois ja uusi tilalle ja ruuvit ja letkut kiinni, menee reilu tunti.