Kirjoittaja Aihe: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)  (Luettu 7272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #15 : 08.10.2016, 10:13:14 »
Oletko tarkastanut välijäähdyttimen yläpäässä olevan anturin, itselläni anturin letku vain nojasi putken päähän ja falskasi ajottain, vahingossa huomasin ja ongelma hävisi kun laitoin kunnolla kiinni.

kekkuli03

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #16 : 11.10.2016, 16:36:22 »
2t öljyn puutetta se vain oli. Nyt toimii.  ;)

kekkuli03

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #17 : 13.10.2016, 17:19:37 »
Niinkuin arvata saa, niin ongelmat jatkuu.. Edelleen sammuilee ja nyt jopa useamman kerran peräkkäin. Nykii ja tehon puutetta hetkellisesti. Ja vielä sellainen on tullut että nykiessä kuuluu jostainpäin autoa terävä "tsäk" "tsäk" ääni. Tuota ääntä on vaikea paikallistaa. Lämpimänä kuitenki toimii ok. Tuli mieleen että oisko jako vähä pielessä? Jakoremppa tehty 20tkm sitten ja remmi pitänyt löysätä 10tkm myöhemmin uudestaan kun kp pumppu vaihettu.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #18 : 13.10.2016, 17:50:23 »
2T on vähän sellanen uskon asia, jotkut on kaatanu kaikkiin ja aina on auttanu, jotkut ei koskaan mihinkään kun ei ole tarvinnu. Sanotaan nyt että sen öljyn kanssa leikkimisen voi jättää niille joista se tuntuu hyvältä.

Voiskohan siellä olla kuitenkin ihan vaan alipainevuoto jossain, tehon puute voisi johtua siitä mutta käynnistymiseen se ei kyllä sanottavammin vaikuta. Edelleen toi vaan pitäisi saada testerin jatkoksi kun vika on päällä, esim EGR vika ei näy testerissä muuten kuin suutinten korjaus-arvot on ihan päin seiniä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #19 : 14.10.2016, 10:33:21 »
Jakohihna kannattaa tarkastaa, tuo"tsäk" ääni saattaa tulla jakohihnasta kylmänä kun kylmähihna on liian löysällä.

kekkuli03

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #20 : 15.10.2016, 10:25:22 »
Ei ollut jakohihna löysällä. Ajattelin alkuviikosta soitella dieselkorjaamolle, niin saavat siellä tutkia auton.

kekkuli03

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #21 : 16.10.2016, 00:32:51 »
Vain kylmänä ja 1000-2000 kierroksilla. Joskus myös 2000-2500 välillä, mutta harvemmin. Ja tasakaasu nuilla pikkukierroksilla on kaikista pahinta, silloin se pätkii tosi terävästi ja yleensä myös sammuu. Hetken tuo toimi hyvin tuolla öljyllä, mutta oliko vaan sattumaa..

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #22 : 16.10.2016, 10:16:42 »
Taitaa kuitenkin mennä suuttimien viaksi. Suuttimen irti ja testipenkkiin kunnon dieselhuoltoon.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #23 : 16.10.2016, 12:34:14 »
Niin no johan se oli tiedossa että yksi suutin päästää ohi, se ei kyllä itsestään korjaannu. Noita mielipiteitä mikä on tarpeeksi on aina monia, joku nyt on lausunut ettei se ohivuoto vaikuta, joku muu voi olla erimieltä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #24 : 16.10.2016, 19:19:26 »
Ja se kp pumppu vaihdettiin miksi? Ei noin muuten mutta jossain vaiheessa joistakin boschin kp pumpuista irtosi jotain metallilastua, no ne lastut löytyy sitte suuttimilta. Tosin jos vika olis tossa niin sen pitäis kyllä oireilla muutenkin kuin kylmänä.

Käykö kone tasaisesti tyhjäkäyntiä kylmänä? Vai ilmeneekö oireet vain ajettaessa? Äkikseltään se että kone sammuu kuin veitsellä leikaten viittaa kyllä sähköpuoleen, ei siellä kaikki suuttimet kuitenkaan ole rikki.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #25 : 16.10.2016, 19:20:25 »
Joo eine taksisuharit oo väärässä tuon suhteen ollu tuskin sabotoivat omaa työkaluaan.........? 2T käyttämällä?
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #26 : 16.10.2016, 20:02:34 »
'Musta tuntuu' on nykyään niin muotia tylsän tieteellisteknisen testin kanssa. Kukapa niitä viitsisi lukea? Kaiken maailman dosentit niitä turhuuttaan tekevät.
http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

Lainaus
Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.

Lainaus
The abovementioned results should hopefully clear up many of the public misconceptions around the use of 2-stroke oil in diesel and highlight why both oil companies & engine manufacturers do not recommend the addition of any after-market additives, ie. 2-stroke oil, to the fuel tank. It is also good advice to use fuels from reputable outlets backed up by the technical support of a competent fuel company to enable the best engine performance and durability.
Audi A4 Tdi Q

kekkuli03

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #27 : 16.10.2016, 20:12:51 »
Ja se kp pumppu vaihdettiin miksi? Ei noin muuten mutta jossain vaiheessa joistakin boschin kp pumpuista irtosi jotain metallilastua, no ne lastut löytyy sitte suuttimilta. Tosin jos vika olis tossa niin sen pitäis kyllä oireilla muutenkin kuin kylmänä.

Käykö kone tasaisesti tyhjäkäyntiä kylmänä? Vai ilmeneekö oireet vain ajettaessa? Äkikseltään se että kone sammuu kuin veitsellä leikaten viittaa kyllä sähköpuoleen, ei siellä kaikki suuttimet kuitenkaan ole rikki.
Pumppu alkoi vuotamaan 340tkm kohdalla monesta kohtaan ja vaihdettiin sitten reilu 200tkm ajetusta pösöstä pumppu tuohon, kun jakopää piti samalla tehdä. Sitähän ei voi tietää, että irtooko pumpusta jotain lastua ennen kuin tarkistaa suuttimet. Ensviikolla selviää jos ehtii töitten jälkeen perehtyä tuohon.

Ei käy kylmänä tasasesti tyhjäkäyntiä. Korjaamolla sanoivat että kyllä se sammuu äkillisesti jos yks suutin jumii hetkellisesti. Johtosarjan olen läpi käynyt ja se yks edellä mainittu johto oli huono, mutta korjattu jo. Ite en usko sähkövikaan. Uskosin että tuo vika ois päällä myös lämpimänä jos sähköt temppuilis.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Audi A4 Tdi Q

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti "kovemman" ajon jälkeen (HDi)
« Vastaus #29 : 16.10.2016, 20:32:19 »
Kysyin tossa taannoin sukulaiselta joka on ajanut 40-vuotta raskaita ajoneuvoja, kuittasi vaan että vanhoissa käytettiin 2T-öljyä silloin tällöin, uudemmissa ei tarvitse. Kun kysyin toiselta sukulaiselta joka teki 45-vuotta uran dieselpolttoainelaitteiden parissa, vastaus oli että 2T öljyä ei tarvita mihinkään, diesel on öljyä, bensakin voitelee tarpeeksi. Sen sijaan jälkimmäinen varoitti että öljystä voi olla jopa haittaa, samasta asiasta varoittaa Neste Oy. Kohta varmaa pitää suoraruisku bensakoneisiinkin laittaa 2T öljyä että suuttimet toimisi, ollaan meinaan jo yli jakajapumppujen paineiden bensan kanssa, eikä ole suuttimet leikannu kiinni. Niin Puretech on käytännössä commonrail bensakone, ruiskutuspaine on 200 bar.

Kuten tuolla aikaisemmin sanoin, jos joku haluaa sitä öljyä kaataa tankkiin ja siitä tulee hyvä mieli, niin siitä vaan, mutta on varsin kyseenalaista suositella sitä muille, sillä kun ongelmia tulee niin ei siellä ole yhtään suosittelijaa rivissä ottamassa vastuuta sanomisistaan. Tuskin kukaan uskoo että merkkihuolto löytäisi tuosta vikaa, silti kannattaisi katsoa testerillä mitä siellä tapahtuu kun kone lakkaa käymästä kunnolla.

Pumppu alkoi vuotamaan 340tkm kohdalla monesta kohtaan ja vaihdettiin sitten reilu 200tkm ajetusta pösöstä pumppu tuohon, kun jakopää piti samalla tehdä. Sitähän ei voi tietää, että irtooko pumpusta jotain lastua ennen kuin tarkistaa suuttimet. Ensviikolla selviää jos ehtii töitten jälkeen perehtyä tuohon.

Ei käy kylmänä tasasesti tyhjäkäyntiä. Korjaamolla sanoivat että kyllä se sammuu äkillisesti jos yks suutin jumii hetkellisesti. Johtosarjan olen läpi käynyt ja se yks edellä mainittu johto oli huono, mutta korjattu jo. Ite en usko sähkövikaan. Uskosin että tuo vika ois päällä myös lämpimänä jos sähköt temppuilis.

No mulla on ollut joskus ajossa sellainen laite joka kävi kolmella kylmänä jos jälkihehku ei ollut päällä, ei se kyllä sammunut, jotenkin en nyt mene läpi että koneen kierrokset putoaisi 900 -> 0 rpm jos suutin jumittaa, tai no jos CR:n paine putoaa alle 120 bar niin suuttimet ei aukea (ainakaan käynnistyksen aikana) edelleen tämänkin näkisi testerillä.

Se mikä tossa on selvää että koneessa ei ilmeisesti synny tarpeeksi lämpöä jotta polttoaine syttyisi kun kone on viileä, jos toi olisi esikammio kone tai olisi kylmempi niin ensin hehkut, sitten venttiilien välykset, puristukset ja vasta sitten suuttimen ruiskun muoto / sumun tasaisuus, mutta kun se onkin suoraruisku, sellasen pitäisi käydä tasaisesti ilman jälkihehkua vielä nollan tuntumassa. Koskas tämä ongelma nyt noin karkeasti alkoi?
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 20:38:42 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.