Kirjoittaja Aihe: 407 - Nostokohdat  (Luettu 8860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #15 : 26.10.2009, 19:26:23 »
Entä ihan perinteinen keino, metrin mittainen 2"x4" pätkä helman alle ja tunkilla koko kylki ylös? Vaatii tietenkin jonkinlaisen hallinosturin, mutta ei kai kukaan auton omaa tunkkia kausivaihtoihin käytä...?

Ei missään tapauksessa! Menee nimittäin helma luttuu ja pitkältä matkalta. Ainoat paikat mistä autoa saa nostaa on ne alkuperäiset nostopaikat tai apurungon vahvemmat raudat.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 405
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #16 : 26.10.2009, 22:54:54 »
... Ainoat paikat mistä autoa saa nostaa on ne alkuperäiset nostopaikat tai apurungon vahvemmat raudat.

Kannattaa vielä huolehtia että hallitunkki on kohtisuorassa autoon, siis sillai että auton ja hallitunkin nostovarren noustessa ja liikkuessa hieman sivuttain tunkkikin pääsee rullamaan auton sivusuunnassa, jottei väännä nostokohdan peltiä sivuttain. 407:ssa ei ole engelmaa, mutta 99 Corollassa oli pelti kääntynyt ulospäin hieman vinoon (meni tosin takaisin kun halolla ja vasaralla moukaroin aikani sitä suoremmaksi).
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 11.1.2018 345 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Kauppalopo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #17 : 27.10.2009, 09:38:20 »
Ei missään tapauksessa! Menee nimittäin helma luttuu ja pitkältä matkalta. Ainoat paikat mistä autoa saa nostaa on ne alkuperäiset nostopaikat tai apurungon vahvemmat raudat.

Enpä usko helmakotelon menevän tuosta mihinkään. Ei ole ainakaan omissa autoissa mennyt, ei edes pösöissä. Helmassa ne "alkuperäiset" nostokohdatkin ovat...

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #18 : 27.10.2009, 09:48:18 »
Helman ulompi pelti on 0,6mm paksua ja kotelon sisällä jäykisteet on vahvistettu vain siltä kohtaa mistä nostetaan. Ainakaan 406:n tai Xantian helma ei kestä nostamista edes 1m puukalikalla. Kun helman alareunassa on vielä jonkin verran muotoja mm. vedenpoisto aukot niin se puu ei ikinä tue koko matkalta vaan kantaa jostakin joka antaa periksi. Myös nykyautojen painot täytyy huomioida, on eri asia nostaa 1100kg 405:sta kuin 1700kg 407:aa.

Liian monta helmaa on tullut nähtyä rutattuna, puhumattakaan muista auton alusta pelleistä. Usein ruosteet alkaa juuri näistä rutuista.

Vesseli80

  • Vieras
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #19 : 10.11.2009, 11:01:19 »
Oli tarkoitus suojata nuo alkuperäiset nostokohdat helmassa uudestaan ku näkyy noi vanhat massat saaneen runtua nostojen yhteydessä. Löytyykö 407:sta muita kohtia mistä nostaa hallitunkillla, tai vois laittaa pukkia alle. Helpottais kummasti jos sais koko kyljen ylös kerrallaan...

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #20 : 10.11.2009, 12:29:21 »
Myös nykyautojen painot täytyy huomioida, on eri asia nostaa 1100kg 405:sta kuin 1700kg 407:aa.

Liian monta helmaa on tullut nähtyä rutattuna, puhumattakaan muista auton alusta pelleistä. Usein ruosteet alkaa juuri näistä rutuista.

Kaverin 405:ttä on joku korjaamo aiemman omistajan aikana nostanut moneen kertaa vääristä paikoista. :-( Luulisi jo ensimmäisellä kerralla uskovan, että helma ei kestä nostamista kuin tunkkia varten vahvistetuista paikoista, mutta ei... Helmat ovat kummaltakin puolelta pahasti kasassa varmaan 3-4 kohdasta.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #21 : 10.11.2009, 12:32:32 »

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #22 : 24.01.2010, 22:16:40 »
Kannattaa ottaa huomioon saksinosturilla nostettaessa, että saksinosturi on myrkkyä etupään roiskeläpille. Rikki meni kummatkin  :-\ Millä oletta korjannut nostokohtien maali/massa vaurioita? Tuosta minun pirssistä on alkanut lähteen maali nostokohtien alaosasta.

Ace74

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 93
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #23 : 24.08.2010, 10:12:51 »
Moi!

Minä olen korjannut ihan kiveniskumassalla sitä saa esim.Dinitrolin ja on tectyliäkin sprayna.......Ja olen sitten vielä mattamustalla maalannut päälle.
Ford Focus stw -11 1.6 TI-VCT Titanium

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 849
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #24 : 23.09.2010, 20:09:00 »
Edessä on vahvennetut palkit kohdat, noin 20 cm sisäänpäin helmanostokohdista, siitä katsastusmies nosteli. Helmojen vedenpoistoreikiä ei ole havaittu.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #25 : 24.09.2010, 04:29:48 »
Helmojen vedenpoistoreikiä ei ole havaittu.

Ei siellä 'reikiä' olekaan, vaan toisessa pellissä on muutama pieni pokkaus, joista vesi pääsee valumaan.

ps. Oloissamme - en nosta helmojen nostokohdistakaan, vaan apurungoista. Helman nostokorvasta vaurioituu maali  ajoneuvon painon alla, suolavesi pääsee (kapillaari-ilmiö) pellin ja pinnasta irronneen maalin väliin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 849
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #26 : 24.09.2010, 07:47:34 »
Järkevää. Juu, ne "röpelöt kohdat" helmoissa. Edestä on kosla helppo nostaa, mutta takaa ei löydy järkevää kohtaa, kuin helmat (onneksi on kevyempi).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Koomikko

  • Vieras
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #27 : 25.06.2011, 11:55:36 »
Aika kinkkinen auto lostettavaksi. Yhtään autoa en ole noista helmapeltiin merkatuista nostokohdista nostanut. Aina olen hallitunkin  laittanut jonkun runkopalkin kohdalla ja siitä nostanut kulman ylös. Jos säännöllisesti nostaa noista kohdista mihin auton oma tunkki pitäisi laittaa menne pelti jossain vaiheessa mutkalle tai ainakin maalipinta kärsii. 407:ssa on hyvin piilotettu kaikki muovin suojiin eikä muutenkaan oikein hyvää nostokohtaa löydy. Pelleistä en autoa ylös nosta vaan rautaa pitää olla tunkin yläpuolella.

aake

  • Vieras
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #28 : 03.10.2011, 09:24:09 »
Auto: 2009 407 SW 2,2 HDi.

Tuli perheeseen tuollainen 407. On aika makea peli. :P

406-farkkua olen nostellut edestä apurungosta ja takaa vetokoukun alta pitkällä ja matalalla hallitunkilla. Näin saanut siis aina helposti koko keulan tai perän ilmaan. Tätä lukiessa siis 407:n etupäästä löytyy palkkia (apurunko), josta voi nostaa samalla tapaa, mutta entä takana? Autossa on koukku, mutta mahtaako olla viisasta nostella siitä?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Nostokohdat
« Vastaus #29 : 03.10.2011, 09:57:03 »
paljon  melua tyhjästä.  Kunhan katsoo mistä nostaa silmällä niin no problems, jos ei ilman ohjeita saa autoa ilmaan niin parempi jättää tekemättä.



aake, koukusta kestää kyllä nostaa aivan varmasti, oon tainnu itsekkin farkkua joskus siitä nostaa.