Kirjoittaja Aihe: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 24213 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EEKI

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 05.02.2012, 22:51:33 »
Laitetaas jälleen väliaikatietoa elämästäni kupeen kanssa.
Ei vaan ole paljoa kerrottavaa. Kilsoja on kertynyt vasta 50tkm kun on noita mopoja kesäajossa 3 kpl. Ainoa tappio on takapään parkkitutka, joka pimeni vuosi sitten. Etututka disabloitiin tarpeettomana ja nyt vaihdan sieltä ehjän taakse aina tarpeen mukaan. Peilit ja ikkunat toimivat normaalisti kunhan käytän silikonisprayta riittävästi. Ajotavat ovat kuten gt-autoilijalle (gran turismo) kuuluukin, joten ehkä vältyn pyöränripustusten ongelmilta vähän pidempään.
407c 2,2 -08

BassoII

  • Vieras
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 11.01.2014, 17:47:51 »
Peilien kääntymistoiminnan saat itsekin pois samoin kuin Citikassa eli:virta päälle ja käännä peilit kylkiä vasten,virta pois ja käy kääntämässä peilit käsin auki asentoon. Toiminta palautuu kun käännät peilit taas vivusta kiinni asentoon.Ei tarvi käydä huollossa maksamassa turhaan.. ;)

bobotus

  • Vieras
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 20.02.2014, 16:31:25 »
Auto: 2006 407 Coupe 3,0 V6 (automaatti, 149 000 km).

Kesällä ostettu ja itsellä takana vajaa 8tkm. Varauduin vikoihin, eikä niiltä olekaan vältytty:

-Etujarrulevyt ja palat kuluneet, vaihdettiin pääosin myyjäliikkeen laskuun n. 450€
-Akku vaihdettu, motonetistä 90€.
-Nokka-akselin öljykäyttöinen asentotunnistin rupesi "pulppuamaan" öljyä ja meni vaihtoon. Vissiin kohtuu yleinen vika. n.300-400€ operaatio. Se sylki muuten nopeasti ja kaiken pihalle.
-Lukkopultit renkaissa aivan saatanasta. Auton omilla työkaluilla ei mitään toivoa avata rikkomatta kun olivat niin tiukassa. Pitää keväällä ostaa normipultit noiden tilalle.
-Nyt pajalla nykimisen/sytytysongelman takia. (avasin threadin foorumille tästä) n. ???

Eli ei nyt ole mennyt ihan niin kuin strömsössä, mutta eipä tuo paljoa maksanutkaan (vielä). Autotohtorilta sai muuten lähes täydet pisteet ostettaessa. On se kuitenkin senverran leppoisa möhkäle ajella, että annetaan nyt vielä mahdollisuus :)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 523
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 20.02.2014, 17:42:10 »
Kyllä se on vuotanut jo pitempään öljyä se säätöventtiili. Ei se hetkessä ala öljyä pulputtamaan pihalle. Alkaa aluksi hikoilemaan öljyä. Vaihto maksaa osan kanssa jotain 220..250euroa joten 300...400 euroa on ihan huuhaata.

Jarrulevyt, palat ja akku on ihan kuluvaa tavaraa. Puolat kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. Voi ajella sitten ainakin 100tkm ilman huolia.
Peugeot 508 & Peugeot 607

bobotus

  • Vieras
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : 20.02.2014, 17:50:49 »
Korjaus edelliseen viestiini: Solenoidin vaihto + öljynvaihto + moottoripesu oli muistaakseni sen n. 400€. Osa itse oli n.200€. Eli ei mielestäni pahasti huijattu.

Itse en tuota vuotamista ajoissa huomannut: Pääosin omaa laiskuutta - pitäisi välillä kurkkia konehuoneeseen vähän tarkemmin, varsinkin kun vanha auto kyseessä. Huomasin vasta kun öljyvalo syttyi, ja silloin oli jo aika myöhäistä. :)

MiddleAgedMoron

  • Vieras
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 10.06.2014, 18:38:17 »
Saakohan coupea muutettua 5-paikkaiseksi? Onnistuuko lisäturvavöiden asennus taakse keskelle ja saako tällaista muutoskatsastettua? Eihän tuo keskipaikka varmaan erityisen mukava ole istua, mutta harvoin siinä lapsi istuisi ja silloinkin lähinnä lyhyitä matkoja.

Käytettyä 407 Coupea tekisi mieli, mutta viiden paikan vaade on toistaiseksi hillinnyt ostohaluja.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 922
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 10.06.2014, 20:48:05 »
Takaistuimen keskiosan voi vaihtaa farkusta mukavempaan. Verhoilija tuunaa pehmusteen. Kysy katsastusinsinööriltä, viisas mies kun on  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

autoilija_m

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 07.02.2018, 15:39:01 »
Onko kertynyt vuosien kuluessa lisää kokemuksia näistä 407 Coupe -malleista? V6 HDi kiinnostaisi. Olen miettinyt 406 Coupe HDi:n ja 407 Coupe HDi:n välillä. Suomessa noita ei paljon ole, mutta Saksassa tulee käytyä ja sieltä voisi sellaisen hankkia.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 07.02.2018, 16:35:32 »
Olikohan se 2,7 kone vanhemmiten jotenkin ongelmallinen?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 922
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 07.02.2018, 21:26:53 »
Kyllä. Mutta tuurilla ok.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : 08.02.2018, 16:20:23 »
Saksassa jos käyt niin otat suoraan sen 3.0hdi:n.
Nykyään 407sw 2,2hdi -08. Exät 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

autoilija_m

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : 08.02.2018, 19:58:18 »
Mitä ongelmia tuossa 2,7 HDi:ssä on? 1,6, 2,0 ja 2,2 HDi tuttuja moottoreita, mutta tuosta ei ole mitään kokemuksia.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 782
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #42 : 08.02.2018, 22:26:48 »
Sitruunapatongista eniten tietoa ja kokemuksia kyseisestä moottorista.
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=344&hilit=2%2C7hdi

Vanha V6 diesel on ihan yhtä ”riesa” käyttäjälleen kun ne pienemmätkin. Korkeapainekamat ja saastelaitteet taitaa aiheuttaa aina eniten ongelmaa.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 811
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #43 : 09.02.2018, 07:17:14 »
Omalla 2.7 V6 HDi: llä nyt takana vajaa puoli vuotta ja noin 10 tkm. Ostettaessa yksi suutin vaihdettiin ( ei tietoa syystä/oireista) auto oli siis purettuna pajalla kun tein kaupat. Jälkeen päin piti vielä itse korjata tuo suuttimen tiivistys kun alkoi heti vuotamaan suuttimen juuritiivisteestä. Lisäksi etummainen egr-venttiili piti uusia, näiden jälkeen ei ole ollut ongelmia mutta katsotaan kun kilometrejä tulee lisää, tällä hetkellä 330 tkm mittarissa. Nuo suuttimet ja egr taitavat ollakkin ne tyypillisimmät oireilija, ei hirveän kalliita osia, muutaman satasen, mutta jos työn teettää liikkeessä niin siitä tulee hintaa kun menee paljon aikaa. Itse tehden tuskin juuri sen kalliimpi omistaa kuin nuo pienemmätkään dieselit.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #44 : 09.02.2018, 07:34:35 »
No eihän nuo sitten mitään tavallisuudesta poikkeavia ole.
Noita EGR:iä saa vaihtaa melkein jokaisesta diesel-autosta jossain vaiheessa. Mutta ei kovin usein. Ja suuttimien vuotoa tapahtuu myös PSA- kuplan ulkopuolella.
Luulin jo että tässä 2,7 hdi:ssä on jotain pahempaa riskiä...
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)