Kirjoittaja Aihe: 407 - Kytkin  (Luettu 15720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pökötti_306

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #45 : 23.08.2013, 12:05:06 »
Vauhtipyörän sisustasta oli jotain rautaakin irronnut ja oli muuten väljä ja myös painelaakeri oli pirun väljä. ::). Vauhtipyörä maksoi joku 350€ ja kytkinsarja ja painelaakeri saman verran.  8)

pökötti_306

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #46 : 30.08.2013, 19:33:06 »
Tänään odotus palkittiin ja pösötin saatiin ulos pajalta. Kyllä on v-mäinen operaatio. Vaihdelaatikonkin kiinnitykseen tarvittiin 3äijää ja aina piti tarkkaa katsoa että minkä ruuvin laittaa missäkin kohtaan kiinni, mutta ei saanut kiristää. Onneksi ei ollut kalliimman sarjan vauhtipyörä, ois maksanut vähän reilu 500€.  ::)

LuokatontaRemonttia

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #47 : 11.03.2015, 19:08:42 »
Auto: 2005 407 2,0 (EW10J4, RFN, alle 200 000 km).

Auto täristää liikkellelähtiessä jos kierrokset alle 2000, mitä enemmän jenkaa niin tärinä tuntuu lievenevän. Mäkilähdöt on lievää tuskaa, ei auto sammua meinaa tms. mutta se tärinä rassaa hermoja. Korjaamolla meinasivat että ei tuota kannata vaihtaa kun koeajoivat. Koeajo oli kuitenkin pihassa testausta käsijarru päällä yms. Tuntuu ravistavan vähän kun tiputtaa vauhdista kolmoselle ja moottorijarruttaa.

Toinen korjaamo tarjouspyyntöjä lähetellessä ilmoitti että kaksoismassapyörä on kaput oireiden perusteella, ei tässä automallissa ja tällä koneella kai kuitenkaan. ::) 

Onko tuo nyt ominaisuus niin kuin korjaamo jossa käytin sanoi? Mielipiteitä tuntuu olevan monia.

wg

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #48 : 11.03.2015, 21:29:56 »
Minun 407 2.2:ssa ilmeni tuota tärinää viikon verran ennen hajoamista. Kadunvarsiparkkiin sihdatessa tuli ensimmäisen kerran esiin.Tuntui sellainen löysä hytkyntä. Loivassa mäkilähdössä kytkin sitten hajosi. Niin ja kilometrejä oli 165tkm josta reilu 100tkm pitkää työmatka-ajoa.
405 MI16 -91 // 99tkm. Matkusti jo nuorena leijonana aristokraattisessa seurassa Suomesta Ranskan Pariisiin opiskelemaan jossa asui kolme vuotta. Näki Eiffel-tornin, Champs-Élyséen ja paljon muuta. Tuli paluumuuttajana takaisin pohjolaan ja odottelee nyt säilössä parempia aikoja.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 613
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #49 : 12.03.2015, 06:45:24 »
Minulla puolestaan on tärissyt 406:ssa EW12J4 koneen kytkin kohta 2 vuotta ja reilut 30tkm, eli ostohetkestä lähtien. Sitä en tiedä kuinka kauan se oli jo tärissyt. Saattaa kestää siis pitkäänkin vaikka tärisee, se on oma tarinansa kuinka hyvää se tekee  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.03.2015, 06:48:28, kirjoittanut Aksu »
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

LuokatontaRemonttia

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #50 : 12.03.2015, 11:33:33 »
Taitaa saada täristä täälläkin. Autokeskus ilmoitti kytkinremontin hinnaksi 1150e ja jos vauhtipyörä menee lisäksi vaihtoon niin laskua tuli 820e lisää.

Eikö rikkinäisen vauhtipyörän pitäisi kyllä oireilla muutenkin kiin pelkkänä tärinänä liikkelle lähtiessä?

jv.

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #51 : 18.03.2015, 21:04:19 »
Auto: 2005 407 2,2 Sport (EW12J4, 134 000 km).

Omassa tehtiin kytkinremontti viime syksynä n. 3000 km sitten. Painelaakeri hajosi ajossa ja meni ilmeisesti täysin palasiksi. Tätä ennen piti todella kovaa rutinaa tyhjäkäynnilläkin ja painettaessa kytkintä tuntui kova tärinä. Remontin jälkeen ääni katosi, mutta pieni tärinä jäi ja kytkin tuntuu myös normaalia raskaammalta. Tuon tärinän huomaa erityisesti kovemmassa kiihdytyksessä, kun kierroksia on enemmän. Lisäksi käynnistäessä auton ja päästäessä kytkimen ylös auto hieman nytkähtää vaikka vaihde on vapaalla. Saman nytkähdyksen saa aikaan usein, kun paikallaan ollessaan käyttää vaihteen päällä, ottaa pois ja vapauttaa kytkimen. Mistäköhän nuo voisivat johtua? Pitää jokatapauksessa käydä huollossa tuota näyttämässä...

jani_h

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #52 : 14.09.2015, 13:39:10 »
Auto: 2006 407 SW 2,2 Sport (165 000 km).

Itseltäni meni painelaakeri, ja vein auton Autokeskukseen, jossa epäiltiin, että myös kaksoismassavauhtipyörä on vino, sillä kytkin ravistaa. Hinnaksi Autokeskuksessa annettiin tasan nuo samat luvut kuin aiemmin tässä langassa eli 1150 euroa kytkinpaketti töineen ja 820 euroa (1h + osa) kaksoismassavauhtipyörä.

Ei mulla ole varaa näin kalliseen autoon.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #53 : 15.02.2018, 01:08:16 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831).

Kytkimellä ajettu 349000km. Melkein vaihteesta riippumatta rauhallisesti ja etenkin kovin rauhallisesti vaihtaessa tuppaa kepissä tuntumaan ja joskus kuulumaankin rusahdus. Vaihteet eivät mene muutenkaan kovin sujuvasti paikalleen, edes paikallaan oltaessa. Kytkinpoljin on hieman raskaan oloinen käyttää, kuten aina. Voisiko kytkin olla tulossa tiensä päähän? Luistoa ei havaittavissa. Öljyt lootaan vaihdettu ehkä 1-2 vuoden sisällä.

Kyselin lähikorjaamosta ja kertoivat kytkimen vaihdon ohjeajan olevan 7 tuntia, jolloin vetoakselin stefojen ja kampiakselin stefan (vaatii vauhtipyörän irroituksen) vaihtojen kanssa ja hessumobiilin osien kanssa hinta olisi noin 900€. Onnistuisiko pääkaupunkiseudulla merkittävästi edullisemmin ?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

SnoodMaster

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 101
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #54 : 15.02.2018, 13:52:36 »
Olen melko varma että esim. Toni's Takeover vaihtaa tämän halvemmalla?
Pösöt: 407 SW 1.8 2006 + 307 CC 2.0 A 2004

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #55 : 15.02.2018, 14:35:07 »
Olen myös varma että vaihtaa halvemmalla, mutta oma kytkinremontti aikanaan ei mennyt siellä ihan putkeen - en suosittele.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #56 : 15.02.2018, 14:53:24 »
Mikä on merkkiliikkeen hinta?
Mulle täydellinen kytkinremppa oli merkkiliikkeessä 910e, autona 607 2.2 6v vm 2007. Merkkiliike oli halvin.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #57 : 17.02.2018, 16:40:04 »
(Moni)merkkiliike Espoossa kertoi hinnaksi jotain 1150€, ainakin suunnilleen. Plus vetarien stefat ja kampiakselin stefa... Eli kytkimen osat 300€ ja 7 h työn ohjeaika.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #58 : 17.02.2018, 17:27:56 »
Mulla oli nuo tiivisteet ja myös öljy 910e hinnassa. Palin oy teki.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Kytkin
« Vastaus #59 : 17.02.2018, 18:57:15 »
Porissa? Vähän kaakana...
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207