Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 11461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Onko autoa siirretty kylmänä pieni matka ja sammutettu? Seuraavalla kerralla ei tahdo lähteä käyntiin? Jos näin niin ei tuolla mitään nostimia jumissa ole. Kannattaa lukea esim. seuraava kirjoitus ja noi linkit:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72119.msg362151#msg362151

Haulla löytynee lisää keskustelua ko. "ominaisuudesta".

Peurasaari

  • Vieras
Onpas aika vierähtänyt, kun edelleen pösö mökillä pihassa. Nyt on startti kiinni ja pyörittää normaalisti konetta, mutta auto ei starttaa. Akkulaturi vaan hajosi, niin ei pääse lataamaan akkua. Pitää varmaan hakea uutta dieseliä kanisterissa ja uusi akkulaturi ja kokeilla parin viikon päästä uudestaan. Palaillaan muutaman viikon päästä asiaan, jos ja kun saan auton käyntiin.

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Auto: 2005 307 SW 2,0 HDi.

Kaverin autoa ihmettelen, kun heti virrat kytkettyä tuulilasin pyyhkimet alkavat liikkua katkonaisesti, vaikka ne ovat sammutettuina kytkimestä. Startti pyörii kuitenkin normaalisti ja auto ei käynnisty. Akun kaapelin irrottamalla tehty nollaus ei muuttanut tilannetta. Olisiko ehdotuksia mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia tai kokeilla?
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

Keurussaari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Auto: 2008 307 x,x HDi (210 000 km).

Moro, mun autoon vaihdettin kampiakselin tunnistin 120euroo Oireili muutaman kerran sammuttamalla moottorin. Kaikki varoitusvalot palo, sit vie punaisella STOP valo noiden varoitusvalojen  yläpuolelle, kunnes ei enään lähteny käyntiin. Pyöritti kyllä. Nyt taas käy.

Terv. Pekka

Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Auto: 2003 307 SW 2,0 HDi (DW10, RHS, 340 000 km).

Auto teki 3-4 kertaa sellaisen tempun, että lähti tai paremminkin jäi käyntiin vasta 3. starttauksella. Viimeisen kerran kun teki tuon oireen, niin parin kilometrin ajon jälkeen käyttäytyi kuin polttoaine olisi loppumassa. Eli ei vastannut kaasuun ja nyki muutaman kerran. Sitten kun himmasin risteykseen kääntyäkseni, niin auto sammui. Pääsin rullaamaan pysäkille ja koitin käynnistää, mutta ei edes lupaa enää. Käyttäytyy aivan kuin aine polttoaine olisi loppu.

Auto hinattiin kotiin ja sen verran testerillä katsottu, että ei anna mitään tuohon viittaavaa vikakoodia. ( flektistä ja turbon paineista vikakoodit) Polttoaine suodatin on juuri vaihdettu, suodatin kotelo oli ainetta täynnä ja sitä myös virtasi lisää kun testasin. Eli siirtopumppu ainakin olisi kunnossa. Oma epäilys on nyt korkeapaine pumpun hajoaminen.

Mutta mitä olette mieltä, kuullostaisiko loogiselta? Korkeapainepumpun hajoamisesta nyt ei varmaan mitään vikakoodia aiheudu?
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Tarkistaisin jakohihnan, kampiakselin asentotunnistimen ja polttoainepaineen startattaessa, onko riittävä käynnistymiseen ja vielä BSM-boxin sulakkeet.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Jakohihna on juuri vaihdettu, toki voihan sielä silti olla ongelmaa. Kampi anturista kait tulis vikakoodi? Näkikös nuo paineet pp2000? Sulakkeet tietysti pitäis käydä läpi vielä, ennen suurempia toimia. Tuo vian asteittainen eteneminen vain pisti miettimään että olisi pumppu tiensä päässä.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Suutinvikakin on mahdollinen, jos lähtee hinaamalla käyntiin, niin suutin vuotaa liikaa eikä paineet nouse tarpeeksi startattaessa.
Kampianturista nimenomaan ei tule vikakoodia. Paineet näkee diagboxilla.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Mitään tutkimuksia en ole tälle ehtinyt tehdä. Ajattelin kuitenkin kokeilla muutaman päivän seisonnan jälkeen startata, että onko vika muuttunut miksikään. No sehän hörähti käyntiin, kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan ja nyt on toiminutkin pari päivää moitteettomasti taas. Toki olisi tuo vian syy kiva saada selville, ettei jää välille missään kauempana jos uusiutuu.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)