Kirjoittaja Aihe: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 9407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tontza

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)


Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 FAP.

Vein tänään autoni vikakoodin lukuun ja samalla pyysin, että jos kyseiseen autoon on tullut softapäivityksiä niin saa laittaa uudet softat. No, perjantai ja 13. päivä teki temput ja tulin kotiin huollon vara-autolla, koska kesken softapäivityksen yhteys autoon katkesi ja teki sen, että uutta softaa ei saa asennettua. Siinä tuli myös joku bugi vanhaan ohjelmistoon, että auto ei enää käynnisty. Mitähän on luvassa maanantaina, kun ne alkavat tutkimaan, mikä aiheuttaa sen, että uutta softaa ei saa asennettua ja saakohan sitä mitenkään palautettua alkuperäisiin asetuksiin.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
No ei sinun ainakaan tarvitse maksaa tuosta ylimääräisestä työstä.
Peugeot 3008 hybrid

Tontza

  • Vieras
Ilmeisesti käynnistinmoottori pyörittää normaalisti, mutta softan asennuksen aikana tulee joku bugi ja kaukolataus keskeytyy. Kyseinen toimenpide on sekoittanut vanhan ohjelmiston ja auto ei käynnisty.Olivat soittaneet Ruotsiin  Helpdesk numeroihin, mutta  eivät saaneet ketään kiinni. Olivat jättäneet soittopyyntöjä ja sanoivat että työpäivä on niin lopussa että jatkavat maanantaina. Onko villejä veikkauksia että mitä on voinut latauksen aikana sattua ja voiko vika olla auton boksissa vai tuliko se vika latauksen aikana vai onko ollut jokin yhteyskatko Ranskan päässä.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Isän työkaverin 407 kuoli myös samoin softapäivityksessä. Merkkiliikkeessä selviteltiin asiaa pitkään ja lopulta taidettiin vaihtaa ohjainboksia autoon.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Minäkin olen kuullut asiakkaalta jonka 407 oli viety ehjänä merkkiliikkeeseen ja softan asennuksen yhteydessä joku mennyt pieleen ja auto mykistynyt. Onkohan kovinkin yleistä, kannattaa vaatia auto kuntoon. Todennäköisesti yrittävät veloittaa keskusyksikön asiakkaalta johon ei missään nimessä kannata suostua.

vilkku

  • Vieras
Auto: 2006 407 Wagon 1,6 HDi 110 (9HZ, 80 kW).

Pikasesti jotain apua saisiko täältä mitä kannattaisi tehda. Tytär soitti, että normaalisti auto toimi aikaisemmin päivällä, ja nyt kun yritti lähteä liikkeelle, niin auto ei käynnisty. Starttaa eli pyörittää hyvän kuuloisesti kyllä. Akun kengät on irrotettu hetkeksi ja laitettu takaisin, mutta ei auttanut. Avaimen keskuslukituksen kaukosäädin ei kuulemma toimi nyt.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Olisikohan ajonesto päällä, kannattaa ainakin yrittää alustaa käynnistysavain uudestaan. Ohje löytyy käyttöohjekirjasta. Minulla kävi kerran näin, tosin auto oli 406 2.0 bensa mutta oireet juuri samat, ei käynnisty vaikka pyörittää hyvin ja lukituksen kauko-ohjaus ei toiminut. Alustamisen jälkeen ei ollut ongelmia sinä aikana kun auto minulla oli.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

vilkku

  • Vieras
Paristo vaihdettu eikä ainoan avaimen kaukosäätö silti toimi. Alustus ei siten onnistu. Uusi avain hommattava ilmeisesti merkkiliikkeestä. Auto jämähti Viroon.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2015, 23:17:15 kirjoittanut vilkku »

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Positiivisena puolena voisi tässä asiassa olla se, että Virossa merkkiliikeen hinnat ovat halvemmat kuin Suomessa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?board=69.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

vilkku

  • Vieras
Auto: 2006 407 Wagon 1,6 HDi 110 (9HZ, 80 kW)

Vian selvitys:
Radion sulake oli palanut. Silloin ei toimi keskuslukituksen kaukosäätö ja ajonesto jää päälle. Syynä palamiseen oli, että radion takana keltaisen virtajohdon eriste oli ilmeisesti vaurioitunut ja ottanut kiinni radion metallikuoreen. Tässä on ISO -liittimistä lisävahvistimelle lenkki, niin on tavallista enemmän tavaraa radion takana.

vilkku

  • Vieras
Viron hinnoista vielä sen verran, että merkkihuollossa uusi avain olisi n. 150e ja vikakoodien luku 25e.

mikara

  • Vieras
Auto: 2007 407 1,6 HDi (9HZ, VF36E9HZC21575883).

Parisen viikkoa auto teki sellasta, että lähti nätisti käymään ja saattoi käydä tyhjäkäynnillä hyvinkin pitkään mutta kun läx liikkeelle niin kone tumppas. Starttailua heti perään, joskus lähti heti käyntiin eikä ongelmia, joskus piti 2-5 kertaa starttailla mutta hörähti sitte käyntiin ja sen jälkeen toimi aina moitteetta ajossa.

Nyt sitte ei enää käynnisty, ei edes lupaa, pyörittää kyllä.
Jonkun verran autoasentajan verta kiertää miehessä, joten selvittelin asiaa sitte ite.

Polttoaineen suodattimen vaihdoin jo kun oireili ensimmäiset "sammumiset" Ei vaikutusta. (Toimi siis suodattimen vaihdon jälkeen yhtä huonosti kun ennenkin, eli vika ei tullut suodattimen vaihdon yhteydessä).

Käsipumpulla en saa paineita kovaksi, eli johonkin paineet häviää. Ei vuotoja!
Otin ruiskupumpun päältä regulaattorin, eli paineensäätimen veks ja tuntuis ainakin surisevan kun virtaa antaa, tosin mitään en näe kyllä liikkuvan kun sitä tutkailin.

Polttoaineletkut koneen päältä auki, molemmat, paluu ja tulo. Virta päälle, ei sylje tavaraa, starttausta, ei sylje tavaraa.

Takapenkki veks ja polttoainepumpun kimppuun, nyt siis olen tässä vaiheessa, eli mittasin että polttoainepumpulle tulis jotan 5-6volttia virtaskaa. Onko riittävästi vai pitäiskö tulla 12v?
Tankin päältä pumpusta letkut/liittimet auki, virta päälle ---> ei mitään. Eli polttoainepumpussa nyt häikkää vissiinkin. Nykäsen sen nyt pois sieltä mutta lähinnä tuo kiinostaa, että paljonko pumpulle pitäisi mennä virtaa? Pumpun rele missä?  Sulake oli ehjä, eli konehuoneessa on polttoainepumpun sulake, se oli ehjä, vaihdoin silti uuteen, ei vaikutusta.



sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Ei kait tässä 1.6hdissä ole pumppu tankissa?

mikara

  • Vieras

Juu kyllä se helkutillinen möykky siellä tankissa on. Huomenna nyppään sen ylös ja alan tutkimaan sitä. Mutta tuo virran määrä, paljonko sinne pitäis tulla voltteja siihen pumpun sähköliittimelle takapenkin alla tankissa.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Ei ole pumppua tankissa, ainoastaan imuyksikkö jossa polttoainemittarin anturi.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’