Kirjoittaja Aihe: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 5062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tontza

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)


Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 FAP.

Vein tänään autoni vikakoodin lukuun ja samalla pyysin, että jos kyseiseen autoon on tullut softapäivityksiä niin saa laittaa uudet softat. No, perjantai ja 13. päivä teki temput ja tulin kotiin huollon vara-autolla, koska kesken softapäivityksen yhteys autoon katkesi ja teki sen, että uutta softaa ei saa asennettua. Siinä tuli myös joku bugi vanhaan ohjelmistoon, että auto ei enää käynnisty. Mitähän on luvassa maanantaina, kun ne alkavat tutkimaan, mikä aiheuttaa sen, että uutta softaa ei saa asennettua ja saakohan sitä mitenkään palautettua alkuperäisiin asetuksiin.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 510
No ei sinun ainakaan tarvitse maksaa tuosta ylimääräisestä työstä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Tontza

  • Vieras
Ilmeisesti käynnistinmoottori pyörittää normaalisti, mutta softan asennuksen aikana tulee joku bugi ja kaukolataus keskeytyy. Kyseinen toimenpide on sekoittanut vanhan ohjelmiston ja auto ei käynnisty.Olivat soittaneet Ruotsiin  Helpdesk numeroihin, mutta  eivät saaneet ketään kiinni. Olivat jättäneet soittopyyntöjä ja sanoivat että työpäivä on niin lopussa että jatkavat maanantaina. Onko villejä veikkauksia että mitä on voinut latauksen aikana sattua ja voiko vika olla auton boksissa vai tuliko se vika latauksen aikana vai onko ollut jokin yhteyskatko Ranskan päässä.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 159
Isän työkaverin 407 kuoli myös samoin softapäivityksessä. Merkkiliikkeessä selviteltiin asiaa pitkään ja lopulta taidettiin vaihtaa ohjainboksia autoon.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Minäkin olen kuullut asiakkaalta jonka 407 oli viety ehjänä merkkiliikkeeseen ja softan asennuksen yhteydessä joku mennyt pieleen ja auto mykistynyt. Onkohan kovinkin yleistä, kannattaa vaatia auto kuntoon. Todennäköisesti yrittävät veloittaa keskusyksikön asiakkaalta johon ei missään nimessä kannata suostua.

mikara

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Auto: 2007 407 1,6 HDi (9HZ, VF36E9HZC21575883).

Parisen viikkoa auto teki sellasta, että lähti nätisti käymään ja saattoi käydä tyhjäkäynnillä hyvinkin pitkään mutta kun läx liikkeelle niin kone tumppas. Starttailua heti perään, joskus lähti heti käyntiin eikä ongelmia, joskus piti 2-5 kertaa starttailla mutta hörähti sitte käyntiin ja sen jälkeen toimi aina moitteetta ajossa.

Nyt sitte ei enää käynnisty, ei edes lupaa, pyörittää kyllä.
Jonkun verran autoasentajan verta kiertää miehessä, joten selvittelin asiaa sitte ite.

Polttoaineen suodattimen vaihdoin jo kun oireili ensimmäiset "sammumiset" Ei vaikutusta. (Toimi siis suodattimen vaihdon jälkeen yhtä huonosti kun ennenkin, eli vika ei tullut suodattimen vaihdon yhteydessä).

Käsipumpulla en saa paineita kovaksi, eli johonkin paineet häviää. Ei vuotoja!
Otin ruiskupumpun päältä regulaattorin, eli paineensäätimen veks ja tuntuis ainakin surisevan kun virtaa antaa, tosin mitään en näe kyllä liikkuvan kun sitä tutkailin.

Polttoaineletkut koneen päältä auki, molemmat, paluu ja tulo. Virta päälle, ei sylje tavaraa, starttausta, ei sylje tavaraa.

Takapenkki veks ja polttoainepumpun kimppuun, nyt siis olen tässä vaiheessa, eli mittasin että polttoainepumpulle tulis jotan 5-6volttia virtaskaa. Onko riittävästi vai pitäiskö tulla 12v?
Tankin päältä pumpusta letkut/liittimet auki, virta päälle ---> ei mitään. Eli polttoainepumpussa nyt häikkää vissiinkin. Nykäsen sen nyt pois sieltä mutta lähinnä tuo kiinostaa, että paljonko pumpulle pitäisi mennä virtaa? Pumpun rele missä?  Sulake oli ehjä, eli konehuoneessa on polttoainepumpun sulake, se oli ehjä, vaihdoin silti uuteen, ei vaikutusta.



sulo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Ei kait tässä 1.6hdissä ole pumppu tankissa?

mikara

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4

Juu kyllä se helkutillinen möykky siellä tankissa on. Huomenna nyppään sen ylös ja alan tutkimaan sitä. Mutta tuo virran määrä, paljonko sinne pitäis tulla voltteja siihen pumpun sähköliittimelle takapenkin alla tankissa.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 768
Ei ole pumppua tankissa, ainoastaan imuyksikkö jossa polttoainemittarin anturi.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

mikara

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Jaa, siellä ei olekkaan tankissa siirtopumppua, luulin että olis ollu. Eli onko tuossa vaan korkeapaine pumppu, eikö siirtopumppua lainkaan?

mikara

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4

Nonni, päivitystä. Kasasin nyt kaikki takasin eli putket paikoileen, tankista en mitään sitten ottanutkaan ylös, kun sain täältä tietoa (Antti3) ettei sielä mitään pumppua olekkaan : )
Regilaattorin laitoin takaisin korkeapainepumpun päälle, liittimet kiinni ja käsipumpusta niinkauan kunnes lorina lakkasi. Starttaus ja heti käyntiin.

Epäilen että tuo regulaattori, eli paineensäädin vai mikä hän nyt sitten onkaan, niin jotenkin satunnaisesti jumittaa itsensä ja näinollen ei kerää tarpeeksi painetta järjestelmään.
Ei muuta kuin uutta osaa vaan tilaukseen.


SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 120
Jaa, siellä ei olekkaan tankissa siirtopumppua, luulin että olis ollu. Eli onko tuossa vaan korkeapaine pumppu, eikö siirtopumppua lainkaan?

Yleisohje, jos on käsipumppu ilmaamiseen, ei tankissa ole sähköistä siirtopumppua.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.