Tuohan on ns. matalapaineturbo eli turbolla ei ole pyrittykään suureen huipputehoon vaan hyvään vääntöön melko alhaalta alkaen. Tuota markkinoitiin myös CT eli Constant Torque moottorina ja esitteissä vääntö oli viivasuora laajalla alueella ja tämän yläpuolella vääntö laski tasaisesti niin, että teho oli vakio. Kyllähän tuo ohituskiihtyvyydessä on todella hyvä. TM:n testissä meni vitosella 60-120 km/h 16 s ja omasta olen mitannut joskus 14 s (riippuu lämpötilasta). Vastaavasti bensaakiin palaa n. 2 l/100 km enemmän kuin 607:lla. Nyt kun vaimo ajalee sillä pääosin lyhyttä matkaa on kulutus hurjat 14-15 l/100 km.
Tuo on aina ollut 8V-kone vaikka turboton muuttuikin 16V-malliksi jossain vaiheessa (faceliftin yhteydessä?). Sama kone löytyy monesta muustakin PSA-autosta, ainakin XM, Xantia, C8 ja 406:sta. SRTi tuli vasta 1993, joten 1991 sitä ei ollut.
Mun autossa on kyynärnojat edessä ja ristiselkätuen säätö. Soitin on joku Blaupunkt, jossa on "puinen" etupaneeli sävy-sävyyn ja typerä sirukortti lukituksena. Tuo sirukortti lopetti vuosi sitten toimintansa, mutta sain sen kuukausi sitten kuntoon. Ainoa vika oli kortin paikallaolon tunnistavan "kytkimen" vääntyminen väärään paikkaan.