Kirjoittaja Aihe: 407 - Nykii (HDi)  (Luettu 9698 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #15 : 01.03.2012, 12:44:59 »
Juu olen kokeillut ilman korkkiakin, mutta ei ollut vaikutusta. Tilasin PPS2000:sen ecutrade.comista ja vaikuttaa siltä että ko. pulju ei ollut paras mahdollinen paikka mistä tilata. Olen ottanut yhteyttä heihin sähköpostilla ja heidän moneen eri sähköpostiosoitteeseen, mutta eivät vastaa posteihin. Kysyin tilauksestani kun omissa tiedoissa näkyy edelleen että odottaa. No täytyy sit vaan odotella jos vaikka palikka sieltä kuitenki tulisi.

paki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #16 : 04.03.2012, 09:17:20 »
Polttoainekiskon painetunnistimen liitin puhdistettu ja pari terävää nykäsyä on sen jälkeen tehnyt. Vikakoodeja ei ole antanut ainakaan vielä. Kertokaa että mistä löydän P2408 koodin mukaisen polttoaineen täyttöaukon korkin varoitustunnistimen/kytkimen. Tavaratilan sulakkeista löytyy polttoaineen täyttöaukon läppä nimellä oleva sulake eli liittyvätköhän nämä kaksi samaan asiaan. Tämä koodi on tullut pari kertaa samassa yhteydessä kuin P0191. Niin ja tossa aikaisemmin ihmettelinki jo polttoaineputkessa liikkuvaa ilmakuplaa eli onko se ihan normaalia että ilmaa menee polttoainepumpulle. Polttoainefiltteriltä lähtevässä putkessa liikkuu ihan selkeästi ilmaa  :-\. Lexia 3 palikka on tulossa ja toivottavasti se kertoo pösön sielunelämästä tarkemmin   :D
« Viimeksi muokattu: 04.03.2012, 09:36:42, kirjoittanut paki »

paki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #17 : 11.03.2012, 14:11:18 »
vihdoin ja viimein sain pps:n ja pääsin tutkimaan pösön sisintä enemmän. Ruiskujen korjauskertoimet joutokäynnillä 100% luokkaa ja kierroksilla alle ja myös tasaantuivat samoiksi joka sylinterillä. Moottorin vikavaloa ei ole syttynyt sen jälkeen kun puhdistin polttoainepaineen tunnistimen mut vikoja oli muistissa liityen polttoainepaineen säätimeen ja ko. tunnistimeen. Polttoainepaineen säätäjä vastaili kun tein testin. Polttoaineputken läppä vika ilmeisesti liittyy kuitenki hiukkaspolton säiliön puolelle jossa pistokevikaa ehkä. Mut tein ajon aikana pakotetun hiukkaspolton ja kas kas auto alkoi nyykimään polton aikana mut poltto kuitenkin onnistui. Edellisen polton jälkeen oli ajettu 500km. Onkohan nyt ihan normaalia sekään että polton aikana on noin rajua nykimistä ja voi aiheuttaa vikakoodeja polttoaine puolelle. Noh pps on todella laaja ja pätevä systeemi kun jotain vikaa ilmaantuu. Ei auta muu kuin jäädä odottelee että alkaako pösö nykimään ja ilmoittaako vian polttoaine puolelle. Niin joo kyllä se ecutrade oli kuiten ihan hyvä ja luotettava firma, mut toimitusaika olisi voinut olla nopeempi. Tuli tilattua hiitauden vuoksi eripaikasta toinen samanlainen paketti joka ei kylläkään ole vielä saapunut minulle  :D

paki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #18 : 12.03.2012, 08:15:11 »
Niin varmaa syytä ja selitystä en nykimiselle löytänyt. Polttoainepainetunnistimesta puhdistin liittimen ja sen jälkeen kaksi kertaa peräkkäin nyki ja seuraavan kerran oli kunnon nykimistä kun tein pakotetun hiukkaspolton. Eli vika ja syy jäi toistaiseksi epävarmaksi  :-\

paki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #19 : 31.03.2012, 19:56:23 »
ESP on myös herjaillut ja jarruvalotkin toimii viiveellä jos ensinkään kerkiävät toimimaankaan.

Tähän ongelmaan löytyi selitys ja se oli jarruvalokytkin, joka oli viallinen. PPS 2000:lla kyseinen vika löytyi. Jarruvalokytkin tuli maksamaan noin 12€.

askorantanen

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #20 : 19.12.2012, 18:53:31 »
Auto: 2006 407 1,6 HDi 110.

Nykii kaasuttaessa noin 3200 kierroksen kohdilla, ajaessa huomaa hieman samaa kakkos vaihteella. Turbo vaihdettiin kun ei oikein vetänytkään. Siipi vääntynyt
nyt vetää, mutta nykii vielä. Tulppasin eegeeärrän ja ei vaikutusta. Nyt käyty lukemassa vikakoodit

P1403 - katkos
P0113 - katkos, uusittava
P0104 - toimintahärö, uusittava
P0405 - signaalivirhe
P0000 - tuntematon
P2143 - tuntematon
P0401 - max. arvo ylitetty
P0299 - säätö epälooginen
P0409 - toimintahärö
P0490 - min. arvo ylitetty

Jos sit tuon ilmamassa ja lämpömittarin vaihdolla alkais toimii, vähä kyllä epäilen.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 523
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #21 : 19.12.2012, 20:57:58 »
P1403    Additional heating circuit 1 EDC16C3 - Additional heating circuit 1. Short circuit to earth, short circuit to positive, open circuit or actuator.
P0113    Intake Air Temperature Circuit High Input SID 801/2/3 Intake air temperature signal. Short to positive or open circuit. MM48P - Inlet air thermistor. Short circuit to positive or open circuit.
P0104    Mass or Volume Air flow Circuit Intermittent
P0405    Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit Low Lucas DCN2 - EGR solenoid valve. Open circuit or short circuit to earth.
P0000    Lucas DCN2 - Control unit. ECU internal fault
P2143  Mahdollisesti EGR valve
P0401    Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected EDC15C2 / SID 801 EGR circuit. Air flow lower than recommended.
P0299    Turbo pressure regulator. SID 803/EDC16C3. Turbo pressure regulation. Turbo pressure measured too low. Pressure range incorrect
P0490    SID803 EGR valve circuit. Valve position too distant in relation to the reference value.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Kale76

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #22 : 14.07.2015, 22:05:02 »
2005 407 2,0 HDi (automaatti, 330 000 km).

Alkaa ns. pätkimään ajossa aina välillä ja tuprauttaa pakoputkesta (tällöin myös tyhjäkäynti heittelee). Tätä tapahtuu n. 5 min ja sitten loppuu. Ja alkaa jonkin ajan päästä. Mistä alan vikaa etsimään, ehdotuksia?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 843
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #23 : 14.07.2015, 22:37:31 »

Kale76

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #24 : 14.07.2015, 22:40:35 »
Ei pölläyttele ihan tuollain.. Ja kieroksia ottaa kuiten aika reippaan oloisesti.

hdi tapio

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #25 : 16.07.2015, 19:48:04 »
Voisiko olla normaali hiukkaspoltto, ei kyllä yleensä vaikuta tyhjäkäyntiin.

Kale76

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #26 : 13.08.2015, 22:06:36 »
2005 407 2,0 HDi (automaatti, 330 000 km).

Alkaa ns. pätkimään ajossa aina välillä ja tuprauttaa pakoputkesta (tällöin myös tyhjäkäynti heittelee). Tätä tapahtuu n. 5 min ja sitten loppuu. Ja alkaa jonkin ajan päästä. Mistä alan vikaa etsimään, ehdotuksia?

Tämä tapahtuu edelleen ja aika tarkasti 350km välein. 5km ajelee nykien, tämän jälkeen sammutus ja uudelleen käynistys niin taas mennään 350km tasasta kyytiä.. Kumma vika  :o

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #27 : 14.08.2015, 10:23:21 »
Hiukkaspoltolta kuullostaa aika paljon. Uudelleenkäynnistys lopettaa polton..

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #28 : 14.08.2015, 22:30:49 »
Joo poltolta vaikuttaa, älä turhaan sammuta autoa ja keskeytä polttoa, lähde ennemmin isolle tielle ja aja kolmosella reipasta vauhtia niin polttaa kunnolla hiukkasia pois.
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #29 : 17.08.2015, 11:26:32 »
Ja onhan kaikki polttoon tarvittavat olosuhteet kunnossa (nesteet yms)?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207