Onko tuo kaikki viiksipaketin yhteydessä?
Jos on, niin viiksipaketeissa on eroja seuraavasti:
Eri paketti sen mukaan onko autossa CAN-väylä vai ei ja 2001-mallisessa ei ole. CAN-väyläiseen autoon tarkoitettu viiksipaketti ei toimi autossasi.
Itse viiksissä on sitten erilaisuutta sen mukaan onko autossa
- etusumuvalot
- sadetunnistin
- ajotietokone
- automaattisesti hämärässä syttyvät ajovalot (vaatii sadetunnistimen, ei käytössä Suomessa myydyissä autoissa)
- takalasinpyyhin (vain sedan mallissa ei ole)
Viiksipaketissa siis tärkeintä on että korvaavassa paketissa on etusumuvalon katkaisija, tosin en osaa sanoa onko sekin vain merkintäero itse kytkimessä. Muisti en nyt enää riistä siihen miten tuo katkaisin toimi 12-vuotta sitten ostamassani 307:ssa. Jos se toimii siten, että takasumuvalon kytkemiseksi on ensin kierrettävä kytkintä kerran, jotta etusumuvalot syttyvät ja kytkin palautuu takaisin keskiasentoon ja vasta toisella kerralla takasumuvalo syttyy, niin luulisin ettei kytkimessä ole mitään eroa on autossa sitten sumuvalot tai ei. Suurimmassa osassa kuitenkin on sumuvalot, joten ei pitäisi tuottaa ongelmia.
Jos luovuttaja-autossa ei ole ajotietokonetta, niin oikean viiksen päässä ei ole myöskään nappia. Sen voi toki siirtää vanhastakin, sillä liki kaikki tarvittava siellä viiksessä on joka tapauksessa paikallaan. Puuttuvat osat voit vaihtaa vanhasta viiksestä. Tuosta löytyy täältä foorumilta oma aiheensa.
Lasinpyyhinten automatiikka vaikuttaa viikseen vain siten että onko siellä AUTO-asento vai tihkuasento. Viiksi on muuten ihan sama, vain viikseen painetut merkinnät ovat erilaiset eli käytännössä ei haittaa vaikka viiksipaketti olisi autosta, jossa ei ole sadetunnistinta.
CAN-väylä tuli 307:aan muistaakseni n. huhtikuussa 2005. Ei ole mitään tarkkaa DAM-koodia, vaan se riippuu mallista ja varusteista kumpi se on tuossa vaiheessa ollut. Ennen vuotta 2005 käyttöönotettujen autojen pitäisi kaikkien olla ilman CAN-väylää.