Onko kenelläkään käsitystä mitä pitää tapahtua kun jarruvaijerin automaattisäädön "Keltaista nuppia" painetaan? Onko laitteesta olemassa kuvaa? On paineltu ja vedetty kahvaa mutta mikään ei muutu.
Ongelmana käsijarrun löysääminen koska kuskin puolen vaijeri jumittaa tai paremminkin tuntuu olevan muutaman millin liian lyhyt eli suomeksi liian kireällä. Kun vaijeri on satulasta irti niin satulan mekanismi palauttaa vaijerin vivun topparia vasten voimalla ja irrallaan oleva vaijeri jää selvästi liian lyhyeksi. Vaijeri on hyvin kiinni pidikkeissään ja liikkuu jouheasti. Vika ei muuten haittaisi mutta kuskin pyörän takalevy lämpiää ja vinkuu tämän vuoksi...
Purin kahvan ympäristöä sisältä ja löysin jonkun huolto-ohjeen mukaisen keltaisen muovinapin jota painamalla automaattikiristimen pitäisi palautua, mutta minullapa ei näin käy tai sitten systeemi on jo valmiiksi mielestään löysimmällä. Olen painellut nappia kahva alhaalla ja ylhäällä, en huomaa että mitään tapahtuisi missään asennossa.
Liitteessä on kuva kahvasta ja muutama tyhmä kysymys siihen liittyen:
1. Keltainen nuppi. Tätä painamalla pitäisi kai jotain tapahtua? Minä en huomaa mitään eikä vaijeri ainakaan löysäänny. Kertoisiko joku mitä pitäisi tapahtua?
2. Joku hammastus systeemi, jossain kuvissa tämä on eri asennossa kuin tässä kuvassa. Missä asennossa sen pitäisi olla kun vaijerit ovat löysimmillään?
3. Joku toinen hammastus systeemi, olisiko se mistä nakse kuuluu kun vetää normaalisti kahvasta? Pitäisi tätä jotenkin huomioida, miten tämän pitäisi olla vaijerit löysänä?