Auto: 2000 406 GW 2,0 (2. mallisarja, EW10J4, RFR).
Piti vaihtaa omaankin 406:n nämä laakerit tuon Aaken hyvän ohjeen mukaan. Hommassa meni tasan 2 tuntia, eli oli huomattavasti helpompi kuin alunperin oletin. Ensimmäisen kanssa meni 1,5 tuntia ja toisessa enää puolisen tuntia, kun heti suosista ymmärsi puristi jousen riittävän kasaan, enkä enää yrittänyt taistella kallistuksenvakaajaa irti. Niin ja olihan se autokin jo valmiiksi ilmassa.
Sen verran eroa Aaken ohjeeseen, että kallistuksenvakaajan tankoja ei tarvinnut ainakaan mun tapauksessa ottaa ollenkaan irti (enkä niitä kyllä ehjänä olisi saanutkaan). Vaikutusta voi olla sillä, että nostin auton pukeille niin että molemmat etupyörät roikkuivat ilmassa, jolloin kallistuksenvakaaja ei juurikaan pistänyt vastaan.
Purkaminen oli helppo homma. Tukikumit laakerin jäänteineen tulivat välistä melko helposti pois, kun iskarin varren painoi meisselillä riittävän alas ja kumia pois ottaessa painoi polvella pyörän napaa alaspäin, toisella kädellä veti jousta ulospäin ja toisella kumi moottorin puolelta jousta pois.
Kasaamisessa sai vähän otella. Tiputin uuden laakerin ensin yläpään "jousikuppiin" ja painoin iskarin varren suunnilleen laakerin tasalle. Sitten tukin ylätukikumin paikoilleen ja kiinnitin löysästi koriin kiinni ruuveilla. Sen jälkeen tarvittiinkin apumiestä ohjaamaan iskarin varsi tukikumin reikään. Helpointa tuo on tehdä pienehköllä meisselillä, joka sopii iskarin varren päässä olevaan kuusiokolon reikään. Nostin alatukivarresta tunkilla tolppaa ylöspäin, niin nosto hoitui rauhallisesti.
Hieman pelottavaa hommaa tuo on tehdä tuonne väliin, vaikka jousipuristimet olivatkin hyvän oloiset 2-kyntiset mallit (Biltema). Sormet on kyllä välittömästi poikki jos puristin lipeää väärässä kohtaa. Kannattaa kyllä käyttää jotain sopivia pihtejä sen ylätukikumin ja laakerin paikoilleen laitossa niiltä osin kun joutuisi sormia laittaa hankalaan väliin.