Kirjoittaja Aihe: 407 - Kampiakselin vaihteiston puoleisen öljytiivisteen vaihto (EW)  (Luettu 1515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ravenoki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Auto: 2005 407 1,8 Esplande.

Hei, autoon diagnosoitiin kampiakselin takatiivisteen vuotaminen. Kyselisin vähän ammattilaisilta, miten akuutti asia on korjata/onnistuuko perusduunarilta? Vai onko korjaamoreissu?
Nykyinen: Peugeot 2008 1.2vti EB2F 60kw

ex/Peugeot 407 1.8 EW7 85kw 320tkm.
Ex/Peugeot 605 2.0 XU10J4R 97kw 286tkm.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vaihdelaatikkohan tuossa pitää irrottaa kun tuon vaihtaa, ei välttämättä akuutti, mutta saattaa öljytä kytkinlevyä ja aiheuttaa kytkimen luistoa. Ts. Yleensä vaihdetaan kytkimen vaihdon yhteydessä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Miten se kytkintä öljyäisi jos vauhtipyörä on välissä? Kampiakselin tiiviste vuotaa tihkuen, ei roiskuen.

Projektiin kannattaa ryhtyä vasta sitten kun kytkin alkaa tuntua käytetyltä. Siinä samalla sitten kaikkea muutakin kätevästi samalla työllä vaihtoon. Vaihdelaatikon irtoitus onnistuu perusduunarilta pihalla jos on hieman erinäisiä työkaluja käytössä. Takaisin asentaessa kannattaa olla kaksi tekijää.
Audi A4 Tdi Q

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
EW-koneissa kannattaa myös vaihtaa öljykanavan tulpan tiiviste sieltä vauhtipyörän takaa. Vuotaa useammin kuin stefa.

Ravenoki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Pitää viikonloppuna kahtsoo tarkemmin itsekki :D. Auto ei kuulema oireile millään tavalla nii antaa mennä vaan nii kauan ku menoa riittää :
Nykyinen: Peugeot 2008 1.2vti EB2F 60kw

ex/Peugeot 407 1.8 EW7 85kw 320tkm.
Ex/Peugeot 605 2.0 XU10J4R 97kw 286tkm.